سفر به اروپا با پاسپورت ترکیه

سفر به اروپا با پاسپورت ترکیه: از استانبول تا پاریس ماجراجویی در دل اروپا

سفر

سفر

همیشه دوست داشتم به اروپا سفر کنم. هر بار که عکس های شهرهای اروپایی رو میدیدم حسرت میخوردم که چرا من اینجاییم و نه اونجا! حسرت یه قدم زدن توی خیابان های سنگفرش شده پاریس یه صبح دلچسب با کروسان تازه در پاریس یا یه پیاده روی روی پل چارلز در پراگ… اما واقعیت این بود که اروپا با وجود زیبایی هاش برای خیلی ها (به خصوص ما ایرانی ها) یه رویا بود!

سفر

از استانبول تا پاریس: تا اینکه یه روز یه ایده به ذهنم رسید! یه دوست داشتم که با پاسپورت ترکیه سفر می کرد. با خودم گفتم: چرا از این فرصت استفاده نکنم؟ با او قرار گذاشتم و با هم یه سفر به اروپا رو برنامه ریزی کردیم. سفر ما از استانبول شروع شد یه شهر زیبا با مخلوطی از تاریخ و مدرنیته که می تونه برای هر طعم و سلیقه ای جالب باشه.

سفر

استانبول: از آيا صوفيا تا گران بازار

اول از همه از خود استانبول شروع کنیم. استانبول یه شهر شلوغ و پر انرژی است. ساختمان های تاریخی مساجد زیبا بازار های شلوغ و خیابان های پر از غذا و کافه … همه این ها جزئی از هویت استانبول هستند.

آيا صوفيا: اولین مکانی که در استانبول بازدید کردیم آيا صوفيا بود. این ساختمان بسیار زیبا و معروف در طول تاریخ به عنوان کلیسای مسیحی مسجد و اکنون موزه استفاده شده. کاشی کاری های داخل ساختمان و گنبد بزرگ و زیبای آن واقعاً مذهل بود.

گران بازار: بعد از بازدید از آيا صوفيا به گران بازار رفتیم. گران بازار یه بازار بزرگ و شلوغ با هزاران فروشنده و محصولات گوناگون از لباس و کفش تا ادویه جات و خاطره بازی هست. قدم زدن در کوچه پس کوچه های تنگ و پر از محصولات رنگارنگ تجربه ای بی نظیر بود.

سفر به اروپا: از ترکیه تا اروپا

استانبول در واقع یه شهر بین المللی است و با اتصال به ترکیه و اروپا به راحتی می تونید به کشور های اروپایی سفر کنید. ما از استانبول به پاریس پرواز کردیم. البته قبل از سفر به اروپا باید به چند نکته توجه کنید:

ویزای شنگن: برای سفر به اروپا با پاسپورت ترکیه به ویزای شنگن نیاز دارید. البته مدت زمان ویزای شنگن به کشور صادر کننده ویز و سابقه سفر شما بستگی داره. با پاسپورت ترکیه معمولا ویزای شنگن ۶۰ روزه صادر می شه.

ارز: ارز اکثر کشورهای اروپایی یورو است. می تونید قبل از سفر یورو تهیه کنید یا در بانک های اروپایی با کارت اعتباری خود پول برداشت کنید.

زبان: زبان رسمی کشور های اروپایی متفاوت است. اما اکثر مردم به زبان انگلیسی تسلط دارند.

پاریس: از برج ایفل تا موزه لوور

پاریس شهر عشق و زیبایی! از وقتی که پای به پاریس گذاشتم انگار در یه فیلم هالیوودی قدم می زدم! ساختمان های قدیمی و زیبا کافه های شیک موزه های معروف و حداقل هزار جای دیدن دیگه … واقعاً پاریس یه شهر جادویی هست.

برج ایفل: برج ایفل نماد شهر پاریس و یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی جهان هست. از بالای برج ایفل می تونید کل شهر رو با تمام زیبایی اش تماشا کنید.

موزه لوور: یکی دیگه از جاذبه های معروف پاریس موزه لوور است. این موزه یکی از بزرگترین و معروف ترین موزه های جهان با آثار هنری و قدیمی زیاد است. موندلایزا یکی از مشهورترین آثار هنری جهان در این موزه قرار داره.

تجربه شخصی در اروپا: از کافه ها تا موزه ها

در سفر به اروپا کافه نشینی یکی از تجربیات لذت بخش بود. کافه ها در اروپا فقط یه مکان برای نوشیدن قهوه نیستند. کافه ها مکان هایی برای استراحت صحبت کردن و آرام شدن هستند. در کافه های اروپایی می تونید از قهوه های خوشمزه و دسر های لذیذ لذت ببرید و در هوای مطبوع با دوست یا خانواده تان صحبت کنید.

موزه های اروپایی نیز از مکان های جذاب و ارزش دیدن هستند. موزه های بسیار زیبا و معروف مثل موزه لوور در پاریس موزه بریتیش در لندن و موزه پرادو در مادرید تنها چند مثال هستند.

توصیه ها:

با وجود زیبایی های زیاد در اروپا برای یه سفر منظم و لذت بخش باید چند نکته رو در نظر بگیرید:

  • برنامه ریزی قبل از سفر: قبل از سفر به اروپا برنامه ریزی لذت بخش و کارآمدی برای سفر تان ضروری است. مکان های مورد علاقه تون رو در هر شهر مشخص کنید و راه های دسترسی و هزینه های مورد نیاز رو بررسی کنید.

  • مسکن: در مورد مسکن گزینه های متعددی مثل هتل هاستل یا Airbnb وجود دارد. بسته به بودجه و سلیقه تان می تونید بهترین گزینه رو انتخاب کنید.

  • حمل و نقل: در اروپا حمل و نقل عمومی متنوع و ارزان است. می تونید از مترو اتوبوس و قطار استفاده کنید. اما اگر به انعطاف پذیری بیشتری نیاز دارید می تونید از خودرو اجاره ای استفاده کنید.

  • بودجه: قبل از سفر یه بودجه برای خود تعیین کنید تا بتونید هزینه های سفر تان رو به خوبی کنترل کنید.

  • زبان: اگر زبان انگلیسی رو به خوبی نمیدونید می تونید از برنامه های ترجمه مانند Google Translate یا Dictionary استفاده کنید.

نکات عملی:

  • امنیت: در اروپا امنیت به طور کلی خوب است. اما همیشه هوشیار باشید و احتیاط کنید.

  • آداب و رسوم: آداب و رسوم در هر کشور متفاوت است. قبل از سفر اطلاعاتی در مورد آداب و رسوم کشور مورد نظر خوانده و به آنها احترام بگذارید.

  • پول نقد: هر چند که اکثر مکان ها از کارت اعتباری پذیرش دارند اما همیشه مقداری پول نقد به همراه داشته باشید.

  • کارت اعتباری: بهتر است قبل از سفر کارت اعتباری خود رو برای استفاده در اروپا فعال کنید.

نتیجه گیری:

سفر به اروپا با پاسپورت ترکیه یه تجربه فراموش نشدنی و لذت بخش است. با وجود چالش های کوچک مثل ویزای شنگن ارز و زبان ارزش تجربه کردن همه این زیبایی ها رو داره. اروپا با تاریخ و فرهنگ غنی خود مکان های زیبا و مردم مهربان و مهمان نواز هر سال میلیون ها گردشگر رو از سراسر جهان به خود جذب می کنه.

پرسش و پاسخ:

پرسش 1: آیا برای سفر به اروپا با پاسپورت ترکیه نیاز به ویزای شنگن است؟

پاسخ: بله. برای سفر به کشورهای اعضای منطقه شنگن با پاسپورت ترکیه به ویزای شنگن نیاز دارید.

پرسش 2: هزینه سفر به اروپا چقدر است؟

پاسخ: هزینه سفر به اروپا بستگی به بودجه مدت زمان سفر و کشور های مورد نظر شما دارد. اما به طور کلی هزینه سفر به اروپا می تونه گران باشد.

پرسش 3: آیا می تونم با پاسپورت ترکیه از کشور های اروپایی دیگه هم بازدید کنم؟

پاسخ: بله می تونید با ویزای شنگن از کشور های اعضای منطقه شنگن دیگه هم بازدید کنید. البته برای بازدید از کشور های غیر عضو منطقه شنگن به ویزای مختص اون کشور نیاز دارید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا