سفر به رومانی بدون ویزا

سفری به قلب اروپا: رومانی بدون ویزا طعم آزادی و زیبایی

سفر

سفر

تصورش را بکنید: قدم زدن در خیابان های سنگفرش شده ی بخارست بوی قهوه ی تازه دم شده در کافه های سنتی صدای موسیقی زنده در میدان های پر از شور و شادی و چشم اندازهای خیره کننده ی کوه های کارپات همه و همه در یک سفر بدون دغدغه و با آغوش باز رومانی در انتظار شماست.

سفر

بله درست شنیدید! رومانی از سال ۲۰۱۷ برای ایرانیان ویزای توریستی را کنسل کرده و این مژده را به علاقمندان سفر و ماجراجویی هدیه داده است. سفر به رومانی سفر به قلب اروپا با هزینه ای مناسب و با غذاهای لذیذ و فرهنگ غنی است. سفر به کشوری با تاریخ کهن و آثار باستانی و عین حال پر از طراوت و زیبایی طبیعی است.

سفر

در این مقاله من تجربه سفر به رومانی را با شما به اشتراک مگذارم و با هم به یک سفر هیجان انگیز و پر از کشف می رویم.

شهر بخارست: جواهری در قلب رومانی

بخارست به عنوان پایتخت رومانی نمونه ای از مخلوط زیبا و مرموز از تاریخ و مدرنیته است. با قدم گذاشتن به این شهر بلافاصله احساس انرژی و شور و شادی را در فضای شهر احساس می کنید.

میدان اتحادیه: این میدان قلب تپنده بخارست است و مکانی مناسب برای آغاز سفر شما به این شهر زیبا است. با هتل های ارزان قیمت و کافه های پر از جنب و جوش در اطراف آن این مکان احتمالا اولین توقفگاه شما در بخارست خواهد بود.

کلیسای St. Anthony: این کلیسای زیبا با معماری بی نظیر و کاشی کاری های شگفت انگیز و آرامش بی نظیر آن حتما در لیست دیدنی های شما جای خواهد داشت. معماری این کلیسای قدیمی احساس عظمت و حرمت را به شما منتقل می کند و گویی در گذشته غوطه ور می شوید.

خانه پارلمان: ساختمان مجلل خانه پارلمان با معماری ویژه و تزئینات داخلی زیبا بدون شک یکی از جاذبه های شگفت انگیز بخارست است. در بازدید از این خانه احساس ارزشمندی و عظمت را به طور کامل درک می کنید. به یاد داشته باشید که برای بازدید از خانه پارلمان نیاز به بلیط دارید.

موزه رومانی باستانی: این موزه برای علاقمندان به تاریخ و باستان شناسی به عنوان یک مکان ارزشمند حساب می شود. در این موزه با تاریخ کهن رومانی و آثار باستانی این کشور آشنا می شوید. به طور حتم آثار باستانی و چیدمان این موزه شما را مبهوت خود می کند.

باغ ملی: این باغ زیبا با فضای سالم و طبیعی خود مکانی مناسب برای استراحت و دور شدن از شلوغی شهر است. با پیاده روی در باغ ملی می توانید لحظات آرامی را در کنار طبیعت زیبا تجربه کنید.

ترانسیلوانیا: سرزمین افسانه ها و قلعه ها

ترانسیلوانیا سرزمینی که با افسانه ها و قلعه های قدیمی خود مشهور است احساس ماجراجویی و راز آلودگی را به شما منتقل می کند.

قلعه بران: قلعه بران یکی از مشهورترین قلعه های رومانی است که به عنوان قلعه "دراکولا" نیز شناخته می شود. این قلعه در فیلم ها و کتاب ها به تصویر کشیده شده و با معماری شگفت انگیز خود از مکان های دیدنی رومانی است.

سیبیو: سیبیو شهری زیبا با معماری اروپایی و کوچه های سنگفرش شده و خانه های رنگارنگ است. این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شده و هر سال میزبان رویدادهای فرهنگی و هنری زیادی است. سیبیو همچنين با موزه های متعدد و میدان های زیبا خود به عنوان یک شهر تاریخی و فرهنگی شناخته می شود.

قلعه کلوژ: این قلعه بزرگ و زیبا در شهر کلوژ واقع شده است و نمونه ای از معماری گویا و تاریخ کهن رومانی است.

قلعه کورویا: این قلعه در جایی دورافتاده و زیبا در کوه های کارپات واقع شده است و به عنوان یک مکان آرام و زیبا برای علاقه مندان به طبیعت و تاریخ است.

کوه های کارپات: طبیعتی زیبا و با صلابت

کوه های کارپات یکی از مهمترین جاذبه های طبیعی رومانی است و احساس صلابت و زیبایی را به شما منتقل می کند.

قلعه پویناری: این قلعه در کوه های کارپات واقع شده است و نمونه ای از معماری گویا و تاریخ کهن رومانی است.

مناطق اسکی: کوه های کارپات با پوشش برفی خود مناسب برای اسکی و ورزش های زمستانی است. می توانید از مناطق اسکی در این کوه ها لذت ببرید.

تجربه غذاهای لذیذ رومانیایی

در سفر به رومانی غذاهای خوشمزه و ارزان قیمت را فراموش نکنید.

Sarmale: این غذای معروف رومانیایی شامل گوشت چرخ کرده و برنج است که در برگ کلم پیچیده شده و با سس گوجه فرنگی پخته می شود.

Ciorba: سوپ ترش رومانیایی که با ترکیبی از گوشت و سبزیجات و عطر و طعم لذیذ خود شما را به خود جذب می کند.

Micii: کباب های کوچک رومانیایی که با سس موستارد و پیاز سرو می شود و معمولا در کنار نان ساده یا نان سیب زمینی خورده می شود.

نکات عملی برای سفر به رومانی

  • رومانی در منطقه اروپای شرقی واقع شده و دارای آب و هوای معتدل است.
  • ارز رومانی "لئو" است و می توانید در معاملات خود از یورو نیز استفاده کنید.
  • زبان رسمی رومانی "رومانیایی" است اما در شهرهای بزرگ انگلیسی نیز صحبت می شود.
  • می توانید برای سفر به رومانی از تور های سفر یا به طور مستقل بلیط هواپیما و هتل رزرو کنید.
  • برای سفر به رومانی به ویزای توریستی نیازی ندارید.

پرسش و پاسخ

آیا برای سفر به رومانی نیاز به ویزای توریستی داریم؟

خیر رومانی از سال ۲۰۱۷ برای ایرانیان ویزای توریستی را کنسل کرده است و می توانید با گذرنامه با اعتبار وارد رومانی شوید.

چه مدارک لازمی برای سفر به رومانی نیاز داریم؟

  • گذرنامه با اعتبار حداقل ۶ ماه
  • بلیط هواپیما
  • رزرو هتل
  • اظهارنامه تامین هزینه
  • بیمه سفر
  • مدارک شخصی (مثل کارت شناسایی)

چه مکان های دیدنی در رومانی وجود دارد؟

  • بخارست : میدان اتحادیه خانه پارلمان کلیسای St. Anthony باغ ملی
  • ترانسیلوانیا: قلعه بران سیبیو قلعه کلوژ قلعه کورویا
  • کوه های کارپات: قلعه پویناری مناطق اسکی

نتیجه گیری

سفر به رومانی با آغوش باز و با هزینه مناسب و بدون دغدغه ویزای توریستی تجربه ای فراموش نشدنی از طبیعت زیبا تاریخ کهن فرهنگ غنی و غذاهای لذیذ رومانی را برای شما به ارمغان می آورد. پس درنگ نکنید و سفر خود را به رومانی قلب اروپا برنامه ریزی کنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا