سفر به پاریس

پاریس: شهری که در قلبت جا خوش می کند

سفر

همیشه به پاریس فکر می کردم؛ شهر عشـق شهر هنر شهر رویاها. هر بار که عکس هایش را می دیدم یا فیلمی از آن می دیدم قلبم تندتر می زد. می دانستم که یک روز باید به این شهر زیبا سفر کنم و بالاخره آن روز فرا رسید!

سفر

قدم زدن در خیابان های پاریس

سفر

اولین چیزی که توجه شما را به خودش جلب می کنه خیابان های سنگفرش شده و ساختمان های تاریخی پاریس هستند. وقتی قدم می زنید احساس می کنید که در زمان سفر می کنید. ساختمان های قدیمی با معماری باشکوه کافه های دنج با صندلی های فلزی مغازه های کوچک و بزرگ با ویترین های چشمگیر همه و همه در کنار هم پاریس را به یک موزه زنده تبدیل کرده اند.

طعم عشق در کافه های پاریسی

کافه ها در پاریس مثل رگ های حیاتی شهرند. در هر گوشه و کنار کافه هایی با دکوراسیون های مختلف و بوی خوش قهوه به شما خوش آمد می گویند. من عاشق کافه های دنج و کوچک بودم. در این کافه ها می توانید صبحانه ناهار یا شام را با آرامش و لذت میل کنید. پیشنهاد می کنم حتما از "کروسان" و "کروک مدام" پاریسی لذت ببرید طعم آنها فراموش نشدنی است.

موزه های پاریس: دریچه ای به تاریخ و هنر

پاریس شهر موزه هاست. هر موزه در این شهر یک داستان خاص را برای شما روایت می کند. موزه لوور موزه اورسای موزه پیکاسو موزه رودین و موزه د اورسه تنها چند تا از موزه های بسیار زیبا و دیدنی پاریس هستند. من به شخصه از موزه لوور و مجموعه اش بسیار لذت بردم. موزه لوور خانه آثار هنری بسیار ارزشمندی مثل "مونالیزا" و "ونوس میلوس" است.

غرق شدن در هنر در "موزه لوور"

موزه لوور آنقدر بزرگ و سرشار از آثار هنری است که ممکن است یک روز کامل را در آن صرف کنید و باز هم احساس کنید که تمام آن را ندیده اید. من به شخصه ساعت ها در موزه لوور قدم زدم و از تماشای آثار هنری بسیار زیبا و ارزشمند مثل "مونالیزا" و "ونوس میلوس" لذت بردم.

برج ایفل نمادی از عشق و زیبایی

برج ایفل از آن جاذبه های پاریس است که در هر سفر به این شهر باید دید و از بالای آن به شهر زیبا و رومانتیک پاریس نگاه کرد. من برای تماشای منظره زیبا و شگفت انگیز شهر پاریس از بالای برج ایفل به بالای برج رفتم و به شدت بهره مند شدم.

گردش در محله های زیبا و چشمگیر پاریس

پاریس محله های زیبا و چشمگیر بسیاری دارد که هر کدام به سبک و سلیقه خاصی چیدمان شده اند. من از محله "مونمارتر" بسیار لذت بردم. این محله در شمال شهر پاریس واقع شده است و با کوه بزرگ مونمارتر کلیسا مقدس قلب و کافه های هنری و خیابانی آن مشهور است.

گشتی در باغ لوکزامبورگ

باغ لوکزامبورگ یک باغ زیبا و بزرگ در قسمت مرکزی شهر پاریس است. در این باغ می توانید ساعاتی را به قدم زدن نشستن روی صندلی های چوبی و تماشای گل های زیبا و درختان قدیمی بگذرانید.

سفر به پاریس و نکات مهم

اگر تصمیم به سفر به پاریس گرفته اید حتما قبل از سفر نکات مهمی را در نظر بگیرید. اول از همه باید اطلاعات مناسب در مورد آب و هوای شهر پاریس در زمان سفر بدست آورید.

چگونه به پاریس سفر کنیم؟

برای سفر به پاریس راه های متعددی وجود دارد. شما می توانید با هواپیما به پاریس سفر کنید و در فرودگاه شارل دو گل (CDG) یا فرودگاه اورلی (ORY) پاریس پیاده شوید.

اقامت در پاریس

در پاریس هتل های بسیار متعددی با قیمت های متفاوت وجود دارد. بسته به بودجه و سلیقه خود می توانید هتل مناسب خود را انتخاب کنید.

نکات مهم برای سفر به پاریس

  • در پاریس باید احتیاط های لازم را در مورد امنیت انجام دهید و مواظب وسایل خود باشید.
  • حتما از قبل در مورد طعام و آداب و رسوم غذا خوردن در پاریس اطلاعات کسب کنید.
  • اگر به زبان فرانسوی آشنایی ندارید حتما از برنامه های ترجمه یا کتاب راهنمای سفر استفاده کنید.
  • سعی کنید در مورد جاذبه های دیدنی پاریس اطلاعات کسب کنید و قبل از سفر برنامه ریزی کنید.

سوالات متداول در مورد سفر به پاریس

هزینه سفر به پاریس چقدر است؟

هزینه سفر به پاریس بستگی به عوامل متعددی از جمله مدت سفر نوع اقامت طریقه انتقال و هزینه غذا و خرید دارد.

چه زمانی بهترین زمان برای سفر به پاریس است؟

بهترین زمان برای سفر به پاریس به سلیقه و هدف شما از سفر بستگی دارد. اگر مایل به سفر در هوای مطلوب هستید پاییز و بهار بهترین زمان است.

چه لباس هایی برای سفر به پاریس باید ببرم؟

به   طور   کلی   در   پاریس   آب   و   هوا   معتدل   است   اما   حتما   لباس   های   راحت   و   مناسب   برای   قدم   زدن   در   شهر   و   همچنین   لباس   های   شیک   برای   شام   و   غذا   خوردن   در   رستوران   و   کافه های   مختلف   را   به   همراه   داشته   باشید.  

نتیجه گیری

سفر   من   به   پاریس   تجربه ای   فراموش   نشدنی   بود.  این   شهر   زیبا   و   رومانتیک  با  تاریخ   و   فرهنگ   غنی  خود  موفق  شد  در   قلب   من   جا   خوش  کند  و   من  حتما   یک   بار   دیگر  به   این   شهر   زیبا   سفر   خواهم   کرد. 

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا