سفر به گذشته در بلکفوت (blackfoot) پایتخت سیب زمینی جهان

سفر به قلب سیب زمینی: ماجراجویی در بلکفوت!

سفر

می دونید بعضی وقتا یه جایی رو تو ذهنتون تصور می کنید و بعد که می رید اونجا همه چیز خیلی متفاوت تر از چیزیه که فکر می کردید. بلکفوت هم همینطور بود. من همیشه فکر می کردم یه شهر معمولیِ یه شهرِ کوچیکِ یه شهرِ خواب آلودِ! اما بعد که به این شهرِ غافلگیرکننده قدم گذاشتم فهمیدم که چقدر اشتباه فکر می کردم. بلکفوت یه شهرِ پرانرژی و جذابِ یه شهرِ پر از رنگ و بوی سیب زمینی یه شهرِ پر از تاریخ و داستان!

سفر

گشت و گذار در تاریخ

سفر

بلکفوت در استان آلبرتا در کانادا یه شهرِ کوچیکِ اما پر از تاریخ و داستان. شهر بلکفوت در واقع نقطه آغاز کشف میدان های نفت در کانادا بود! به همین دلیل قدم زدن در خیابان های این شهر انگار یه سفر به گذشته ست. ساختمان های قدیمی با معماری منحصر به فردش تو رو به دوران گاوچران ها و استخراج نفت می بره. علاوه بر این این شهر یه موزه خیلی جذابِ موزه "بلکفوت" که تاریخچه این شهر رو از اول تا آخر تو چشم های تو نشان می ده.

بهشت سیب زمینی

حالا بگذریم از تاریخ و برسیم به حقیقت اصلی بلکفوت که همه جا دنبالش می گردن: سیب زمینی!

بله بلکفوت یه شهرِ وابسته به سیب زمینی.

میدونستید بلکفوت به عنوان "پایتخت سیب زمینی جهان" شناخته میشه؟! این شهر با زمین های کشاورزی غنی خود همیشه محصولات کشاورزی عالی رو ارائه می ده. اما سیب زمینی از همه بیشتر.

برای من اولین تجربه من در بلکفوت یه صبح تو بازار محلی بود. هر چیزی که می تونست با سیب زمینی تهیه کنه تو اون بازار بود.

از سیب زمینی تنها به صورت خام تا سیب زمینی تفت داده و سرشار از سس و چاشنی سیب زمینی سرخ کرده سیب زمینی سرخ کرده با سس گوجه سیب زمینی پوره سیب زمینی فرنی و …

همه چیز تو اون بازار یه جشن ِ سیب زمینی بود! و من با اشتیاق هر نوع از سیب زمینی رو که می دیدم می چشیدم.

ماجراجویی در مزارع سیب زمینی

یکی از تجربه های فراموش نشدنی من در بلکفوت سفر به مزارع سیب زمینی بود. از اونجایی که بلکفوت به عنوان "پایتخت سیب زمینی جهان" شناخته میشه شاید عجیب نباشه که هر طرف رو که نگاه کنید زمین های کشاورزی پر از سیب زمینی باشه.

ما با یه ماشین کرایه به مزارع سیب زمینی رفتیم و از نزدیک نحوه کاشت و برداشت سیب زمینی رو دیدیم.

در این مزارع یه سری فعالیت برای گردشگر ها هم برگزاری میشه . مثلاً شما می تونید در مزارع سیب زمینی یه "سفر سیب زمینی" رو تجربه کنید و با چشم خودتون نحوه رشد و برداشت سیب زمینی رو ببینید.

و بعد هم با تیم کشاورزی عکس بگیرید و درباره مراحل مختلف کشاورزی از اونها اطلاعات بدست بیارید.

تجربه های مختلف در بلکفوت

بلکفوت فقط درباره سیب زمینی نیست.

این شهر با طبیعت زیبا و محیط آرام خودش یه مکان خوب برای طبیعت گردی و تفریح هم هست.

شما می تونید در بلکفوت در دریاچه های زیبا شنا کنید در جنگل های سرسبز پیاده روی کنید و یا در رودخانه های زیبا قایق رانی کنید.

همچنین در بلکفوت می تونید از مراکز تفریحی و ورزشی مثل زمین های گلف و پارک های ورزشی استفاده کنید.

نکاتی برای سفر به بلکفوت

  • بهترین زمان برای سفر به بلکفوت فصل تابستان هست . در این فصل هوا خنک و آفتابی هست و می تونید از همه فعالیت های گردشگری با آرامش لذت ببرید.
  • برای سفر به بلکفوت لباس راحتی کفش پیاده روی و کلاه به همراه داشته باشید.
  • برای خرید سوغاتی می تونید به بازار محلی یا مغازه های صنایع دستی در بلکفوت سر بزنید و از محصولات محلی مثل مربا عسل و شکلات برای خانواده و دوستان هدیه بخرید.
  • به یاد داشته باشید که بلکفوت یه شهر کوچیکه و همه چیز تو اونجا به راحتی در دسترس هست.
  • برای اجاره ماشین می تونید از سایت های اجاره ماشین یا مغازه های اجاره ماشین در بلکفوت استفاده کنید.

نتیجه گیری

بلکفوت با تاریخ غنی و طبیعت زیبا و محیط آرام خودش یه مکان عالی برای سفر و تجربه هست و در عین حال این شهر "پایتخت سیب زمینی جهان" رو هم تو خودش جا داده.

پس اگر به دنبال یه سفر فراموش نشدنی هستید بلکفوت رو در لیست سفر خودتون قرار بدید و از تجربه "سفر به قلب سیب زمینی" لذت ببرید.

سوالات متداول

1. بهترین راه برای رسیدن به بلکفوت چیه؟

بهترین راه برای رسیدن به بلکفوت استفاده از ماشین شخصی یا کرایه ماشین است. فرودگاه بین المللی کالگری (YYC) نزدیک ترین فرودگاه به بلکفوت است و از آن جا می توانید با ماشین حدود ۱ ساعت و نیم تا بلکفوت رانندگی کنید.

2. در بلکفوت چه نوع هتل یا مسافر خانه ای موجود هست؟

در بلکفوت می توانید انواع هتل مسافرخانه و خانه های اجاره ای را پیدا کنید. هتل های بلکفوت با توجه به سلیقه و بودجه شما خدمات متنوعی ارائه می کنند.

3. چه نوع غذای محلی در بلکفوت موجود هست؟

بلکفوت به عنوان پایتخت سیب زمینی جهان انواع مختلف غذاهای محلی با سیب زمینی را ارائه می دهد. از جمله انواع سیب زمینی سرخ شده سیب زمینی پوره سیب زمینی تنوری و سیب زمینی سرخ کرده با سس گوجه که هر کدام به روش خاصی تهیه می شود و طعم بی نظیری دارد. همچنین می توانید از غذاهای سنتی کانادایی مانند گوشت گاو گوشت خوک و ماهی نیز لذت ببرید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا