سفر به گرجستان ویزا میخواهد

گرجستان: سفری به سرزمین اسطوره ها و طعم های ناب

سفر

همیشه از اون دسته آدمایی بودم که یه گوشه ذهنشون به گرجستان فکر می کنه. یه کشور اسرار آمیز که در ذهنم با قلعه های باستانی و کوه های سر به فلک کشیده و طعم ناب خوراکی ها گره خورده بود. حالا بعد از چند سال تکاپو و برنامه ریزی بالاخره شانس با من یار شد و سفر رو به گرجستان شروع کردم. همین جاست که داستان من شروع میشه داستانی پر از ماجرا و کشف و احساس.

سفر

تیفلیس: نبض گرجستان

سفر

تیفلیس پایتخت گرجستان مثل قلبی تپنده بود که انرژی و شور رو به هر سوی شهر می فرستاد. خیابان های شلوغ و ساختمان های تاریخی با طراوت و رنگ هر نگاهی رو به خودش جذب می کرد. خیابان روستاولی با کافه ها و مغازه های زیبا نقطه شروع من برای کشف تیفلیس بود. یه صبح سرد پائیزی با بوی قهوه و نان تازه شروع شروع یه روز فراموش نشدنی بود. با قدم زدن در خیابان های سنگی و نگاه کردن به معماری و هنر هر لحظه یه داستان جدید رو بازگو می کرد.

قلعه ناناتالی: نگاه به تاریخ

قلعه ناناتالی یه نماد از غرور و مقاومت گرجستان با تاریخ خودش منو به گذشته برده بود. از بالای قلعه منظره ای از شهر و کوه ها با رنگ طبیعت و معماری یه شاهکار فراموش نشدنی رو در ذهنم حکاکی کرد. باد سالم و آفتاب گرم پائیزی احساس مخصوصی رو به من هدیه می کرد.

کلیسای سامبا : معماری و ایمان

کلیسای سامبا با معماری و رنگ یه شاهکار هنری و نماد ایمان مردم گرجستان بود. رنگ طلایی گنبد و نقاشی های داخل کلیسای روح رو به آرامش و خشوع می رساند. بوی عود و سرود احساس مخصوصی رو به من انتقال می داد.

ماتسواندا : سفری به طبیعت

ماتسواندا یه شهر کوهستانی با طبیعت خشن و زیبا بود. راه کوهستانی پر پیچ و خم با منظره ای فراموش نشدنی هر سوار رو به هیجان می آورد. هوای سالم و خالص احساس آرامش و طراوت رو به من هدیه می کرد. رودخانه کوه و جنگل رنگ و بوی طبیعت رو به هر سوی شهر منتشر می کرد.

سوغات و غذاهای لذیذ

گرجستان یه کشور با طعم و بوی ناب بود. غذاهای گرجی با مواد اولیه طبیعی و طعم لذیذ هر سلیقه رو به خودش جذب می کرد. خینکالی خاچاپوری شاتشلی قزل آلا و چای محبوب ترین غذاها و نوشیدنی ها بودند. سوغات گرجستان هم رنگ و بوی تاریخ و طبیعت این کشور رو با خودش به همراه داشت. شراب عسل شکلات فرش و سفال بهترین انتخاب ها برای سوغات بودند.

هزینه سفر

هزینه سفر به گرجستان بستگی به نوع سفر مدت سفر فصل و سلیقه شما داره. با برنامه ریزی و انتخاب مناسب سفر به گرجستان می تونه ارزان و به صرفه باشه. هتل هزینه غذا و حمل و نقل مهمترین فاکتورها در تعیین هزینه سفر هستند.

نکاتی برای سفر به گرجستان

  • ویزای گرجستان : شهروندان ایران برای سفر به گرجستان به ویزای گردشگری نیاز دارند. مدت ویزای گردشگری حداکثر 90 روز است. اخذ ویزای گرجستان آسان و سریع است.
  • زبان : زبان رسمی گرجستان گرجی است. زبان انگلیسی در شهرهای بزرگ به طور عمومی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • پول : واحد پول گرجستان لاری است. ارز دلار و یورو به طور عمومی مورد قبول هستند.
  • حمل و نقل : حمل و نقل در گرجستان ارزان و راحت است. اتوبوس مترو تاکسی و خودرو وسایل مناسب برای جابجایی هستند.
  • آب و هوا : آب و هوای گرجستان متنوع است. بهترین زمان برای سفر به گرجستان فصل بهار و پاییز است.
  • خاطرات سفر : سفر به گرجستان تجربه ای فراموش نشدنی با کشف تاریخ طبیعت فرهنگ و طعم این کشور است. بهتر است خاطرات سفر را با عکس فیلم و نوشتن خاطرات ثبت کنید.

پرسش و پاسخ

1. آیا برای سفر به گرجستان نیاز به ویزای ترانزیت هست؟

خیر شهروندان ایران برای سفر به گرجستان به ویزای ترانزیت نیاز ندارند. مدت اقامت در گرجستان حداکثر 90 روز است.

2. هزینه اقامت در گرجستان چقدر است؟

هزینه اقامت در گرجستان بستگی به نوع اقامتگاه موقعیت و فصل سفر متفاوت است. هتل هوستل آپارتمان و خانه اجاره ای انتخاب ها برای اقامت هستند.

3. بهترین زمان برای سفر به گرجستان چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به گرجستان فصل بهار و پاییز است. آب و هوا در این فصل ها مطلوب و مناسب برای سفر است. زمستان در گرجستان سرد و برفی است.

نتیجه گیری

گرجستان یه کشور با تاریخ طبیعت فرهنگ و طعم ناب است. سفر به گرجستان تجربه ای فراموش نشدنی است که هر سفر کشف جدیدی رو با خودش به همراه داره. گرجستان منتظر شما است. سفر را شروع کنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا