شرایط اسپانسر شدن در امریکا

سفری پر از هیجان و رویا به سرزمین فرصت ها: شرایط اسپانسر شدن در آمریکا

همیشه آرزو داشتم که طعم زندگی در آمریکا رو بچشم قدم بزنم تو خیابونای پر جنب و جوش نیویورک هوای تازه کالیفرنیا رو نفس بکشم و از نزدیک فرهنگ غنی این کشور رو تجربه کنم. یه حس خاصی تو دلم بود که منو به سمت این کشور مرموز و جذاب میکشید.

اما میدونستم که سفر به آمریکا مخصوصا برای مدت طولانی مثل تحصیل یا کار نیاز به برنامه ریزی و مقدمات خیلی دقیقی داره. یه موضوع همیشه ذهنمو مشغول میکرد: اسپانسر شدن.

اسپانسر شدن یه موضوع کلیدی برای کسانی هست که قصد دارن برای تحصیل یا کار به آمریکا برن. تو این مقاله میخوام تجربیات شخصی خودمو به اشتراک بزارم و با زبان ساده و روشن درباره شرایط اسپانسر شدن در آمریکا صحبت کنم.

انواع اسپانسر شدن

اسپانسر شدن در آمریکا در دو حالت مختلف اتفاق میفته:

1. اسپانسر شدن برای تحصیل:

تو این حالت یه موسسه آموزشی مثل دانشگاه یا کالج تو را برای تحصیل در رشته مورد نظرتون اسپانسر میکنه. اسپانسر شدن دانشگاهی معمولا به این صورت هست که دانشگاه برای شما فرم I-20 را صادر میکنه که اثبات میکنه شما برای تحصیل به آمریکا می رید و هزینه های تحصیل و زندگی شما تامین شده است.

2. اسپانسر شدن برای کار:

تو این حالت یه شرکت یا سازمان تو را برای کار در زمینه مورد نظرتون اسپانسر میکنه. اسپانسر شدن برای کار معمولا به این صورت هست که شرکت برای شما فرم H1B را صادر میکنه که به شما اجازه کار در آمریکا را میده.

مراحل اسپانسر شدن برای کار

1. پیدا کردن یک کارفرما:

اولین قدم پیدا کردن یه کارفرما هست که قصد داشته باشه شما رو برای کار اسپانسر کنه. کارفرما باید با شرایط و قوانین اسپانسر شدن برای کار در آمریکا آشنا باشه و قصد داشته باشه که برای شما فرم H1B را صادر کنه.

2. ارائه رزومه و نامه درخواست کار:

بعد از پیدا کردن کارفرما باید رزومه و نامه درخواست کار خودتون رو برای اونها ارسال کنید. در رزومه و نامه درخواست کار باید مهارت ها و تجربیات خودتون رو به بهترین شکل ممتاز نشان بدید و این که چطور می تونید به شرکت کمک کنید.

3. مصاحبه شغلی:

اگر رزومه و نامه درخواست کار شما مورد قبول قرار بگیره احتمالا از شما خواسته میشه که در یه مصاحبه شغلی شرکت کنید. در این مصاحبه باید مهارت ها و تجربیات خودتون رو به صورت کامل برای کارفرما توضیح بدید و به سوالات اونها پاسخ بدید.

4. اخذ فرم H1B:

اگر کارفرما از شما راضی باشه برای شما فرم H1B را صادر میکنه. فرم H1B یک فرم رسمی هست که به شما اجازه میده برای کار به آمریکا برید.

5. اخذ ویزای H1B:

بعد از اخذ فرم H1B باید برای ویزای H1B درخواست بدید. برای اخذ ویزای H1B باید در مصاحبه ویزای H1B شرکت کنید و شرایط لازم برای اخذ ویزا را فراهم کنید.

نکات مهم در مورد اسپانسر شدن برای کار

1. مطالعه و تحقیق:

قبل از هر چیزی باید درباره شرایط اسپانسر شدن برای کار در آمریکا قوانین و مقررات مربوط به ویزای H1B شرایط کار در آمریکا و محدودیت های آن مطالعه کنید.

2. مهارت ها و تجربیات مناسب:

در آمریکا برای اخذ فرم H1B و ویزای H1B به مهارت ها و تجربیات مناسب نیاز هست. مطمئن باشید که در زمینه مورد نظرتون مهارت ها و تجربیات لازم رو دارید. و به این نکته توجه داشته باشید که رقابت برای اخذ فرم H1B خیلی زیاد هست و باید به بهترین شکل ممتاز و متفاوت باشید.

3. ارتباط با کارفرمای مناسب:

با کارفرمایانی که قصد دارن شما رو برای کار اسپانسر کنن ارتباط خوب و مثبتی را حفظ کنید. در مصاحبه ها و ارتباطات تون انرژی مثبت و اشتیاق خودتون رو نشان بدید.

4. آمادگی برای چالش ها:

اسپانسر شدن برای کار در آمریکا یه مسیر آسان نیست و چالش های مختلفی رو به همراه داره. برای مقابله با این چالش ها صبور و متعهد باشید و به هدف خودتون باور داشته باشید.

تجربیات شخصی

من هم مثل خیلی از افراد دیگه با فکر به اسپانسر شدن برای تحصیل در آمریکا تو ذهنم یه جور ترس و نگرانی بود. من باید تست زبان انگلیسی رو با نمره بالا قبول می شدم باید به یه دانشگاه خوب قبول می شدم و باید یه سری مراحل دیگه رو به صورت کامل انجام می دادم. اما حس اشتیاق و انگیزه به من کمک کرد تا به این ترس غالب بشم و برای رسیدن به اهدافم تلاش کنم.

بعد از طی مراحل مختلف و چالش های زیاد من به هدفم رسیدم. دانشگاه مورد نظر من من را برای تحصیل در رشته مورد نظرم اسپانسر کرد. با اخذ فرم I-20 من ویزای F1 را دریافت کردم و به آمریکا رفتم.

مشکلات اسپانسر شدن

1. قوانین سختگیرانه:

قوانین و مقررات مربوط به اسپانسر شدن در آمریکا بسیار سختگیرانه هست و با انجام ندادن هر یک از مراحل احتمال رد شدن در هر مرحله وجود داره.

2. رقابت بالا:

برای اخذ فرم H1B و ویزای H1B رقابت خیلی زیاد هست و باید به بهترین شکل ممتاز باشید. تعداد محدودی فرم H1B هر سال صادر میشه و برای اخذ این فرم باید در قرعه کشی موفق باشید.

3. هزینه های بالا:

هزینه های مربوط به اسپانسر شدن در آمریکا بسیار زیاد هست. این هزینه ها شامل هزینه های درخواست فرم H1B هزینه های ویزای H1B هزینه های سفر به آمریکا هزینه های زندگی در آمریکا و هزینه های مختلف دیگه هست.

پرسش و پاسخ

1. چه شرایطی برای اسپانسر شدن برای تحصیل در آمریکا لازم هست؟

برای اسپانسر شدن برای تحصیل در آمریکا باید به دانشگاهی قبول بشه که قصد داشته باشه شما را برای تحصیل اسپانسر کنه. دانشگاه برای شما فرم I-20 را صادر میکنه که اثبات میکنه شما برای تحصیل به آمریکا می رید و هزینه های تحصیل و زندگی شما تامین شده است. بعد از اخذ فرم I-20 باید برای ویزای F1 درخواست بدید.

2. چه مهارت هایی برای اسپانسر شدن برای کار در آمریکا لازم هست؟

مهارت هایی که برای اسپانسر شدن برای کار در آمریکا لازم هست بستگی به زمینه کار و شرایط کارفرما داره. اما به طور کلی مهارت هایی مثل مهارت زبان انگلیسی مهارت های تخصصی در زمینه کار تجربه کاری و توانایی کار در یک تیم از مهمترین مهارت ها هستند.

3. هزینه های مربوط به اسپانسر شدن برای کار در آمریکا چقدر هست؟

هزینه های مربوط به اسپانسر شدن برای کار در آمریکا بستگی به مراحل مختلف و شرایط شما داره. اما به طور کلی این هزینه ها شامل هزینه های درخواست فرم H1B هزینه های ویزای H1B هزینه های سفر به آمریکا هزینه های زندگی در آمریکا و هزینه های مختلف دیگه هست.

نتیجه گیری

اسپانسر شدن برای تحصیل یا کار در آمریکا یه فرصت عالی برای رشد و پیشرفت هست. اما باید با چشم باز و با آگاهی کامل به این مسیر قدم بزارید. قوانین و مقررات مربوط به اسپانسر شدن در آمریکا بسیار سختگیرانه هست و باید برای موفقیت در این مسیر تلاش و صبر زیادی به خرج بدید.

هر مسیری که انتخاب میکنید با انرژی مثبت و باور به خودتون به سمت اهدافتون پیش برید. و مطمئن باشید که با تلاش و پشتکار می تونید به رویا ها و اهدافتون برسید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا