شرایط عکس ویزا برای خانم ها

عکس ویزا یه داستان پر از رمز و راز

عکس

عکس

همیشه تصورش رو می کردم که گرفتن ویزا یه پروسه ساده و بی دردسر باشه. یه فرم پر می کنی چندتا عکس می گیری و یه چند هفته بعد تموم میشه. اما غافل از اینکه این تصور چقدر دور از واقعیت بود!

عکس

اولین بار که برای ویزای شینگن اقدام کردم حسابی سردرگم شدم. دنیای عجیب و غریب قوانین ویزا همونقدر پیچیده بود که فرم ویزا! به خصوص قسمت عکس که انگار یه کد مخفی داشت و هرکس یه رمز و راز خاصی رو می گفت.

عکس

اول از همه اندازه عکس:

مثل اینکه عکس ویزا یه مینیاتوری از شخصیت آدمه و حجمش یه اصل مهمه! اندازه عکس باید دقیق ۳۵×۴۵ میلی متر باشه. یه میلی متر کم یا زیاد ممکنه یه دردسر بزرگ برای ویزا باشه. یادمه که برای اولین بار با یه دوربین معمولی از خودم عکس گرفتم و بعد با کلی زحمت عکس ها رو به اندازه دلخواه برش دادم. اما بعداً فهمیدم که این کار به هیچ وجه اصلا درست نیست! از طرفی چاپ عکس در آتلیه همیشه یه هزینه اضافی رو به من تحمیل می کرد.

بعدش رنگ پس زمینه عکس:

باید رنگ پس زمینه عکس سفید خالص باشه. نه کمی خاکستری نه زرد نه آبی! یه رنگ سفید مثل کاغذ سفید. خلاصه اینکه توی انتخاب پس زمینه هم خیلی باید دقت کرد. من یه بار با یه پس زمینه کمی آبی عکس گرفتم و بعد با کلی ناراحتی فهمیدم که عکس رد شده.

لبخند چشم ها و موها:

درست مثل سلفی گرفتن برای اینستاگرام توی عکس ویزا هم باید یه سری قوانین رعایت شه. لبخند باید "خفیف" باشه. نه یه لبخند گشاده نه یه صورت اخمو. چشم ها باید باز و روشن باشن و به دوربین نگاه کنن. و موها هم نباید چشم رو پوشیده باشن.

لباس و ظاهر:

لباس هم به همین طور. لباس نباید خیلی شلوغ و رنگی رنگی باشه. بهترین انتخاب لباس ساده و در رنگ خنثی مثل سفید مشکی و خاکستری هست.

حجاب و عکس ویزا:

این یه موضوع جدید و مهم برای خانم هاست. به طور کلی توی عکس ویزا خانم ها می تونن حجاب خودشون رو داشته باشن. اما باید چند نکته رو رعایت کنن. چشم ها باید کاملاً قابل رویت باشه. شال و روسری نباید روی چشم ها بیفته. رنگ شال و روسری نباید خیلی تیره باشه. و بهترین انتخاب یه رنگ خنثی مثل مشکی سفید خاکستری و یا قهوه ای هست.

اما چطور یه عکس ویزا با کیفیت بالا گرفت؟

  • یه آتلیه مطمئن انتخاب کنید: یه آتلیه که تخصص در گرفتن عکس ویزا داره.
  • قبل از عکس گرفتن به نکات مهم توجه کنید: اندازه عکس رنگ پس زمینه لبخند چشم ها موها و لباس همه ش مهم هستن.
  • از دوربین با کیفیت بالا استفاده کنید: این موضوع به خصوص برای عکس ویزا مهم هست.
  • به نحوه چاپ عکس توجه کنید: عکس باید روی کاغذ عکس با کیفیت خوب چاپ شه.

نکات مهم در مورد عکس ویزا:

  • عکس نباید کهنه باشه.
  • عکس نباید تغییر داده باشه.
  • عکس نباید با عینک باشه.
  • عکس باید فقط از صورت باشه.

پرسش و پاسخ در مورد عکس ویزا:

  • آیا می تونم با عینک عکس ویزا بگیرم؟

    خیر نباید با عینک عکس ویزا بگیرید. مگر اینکه به علت سلامتی به عینک نیاز داشته باشید. در این صورت باید از مقام مسئول اجازه بگیرید.

  • آیا می تونم با شال و روسری عکس ویزا بگیرم؟

    بله خانم ها می تونن با شال و روسری عکس ویزا بگیرن. اما باید چند نکته رو رعایت کنن که قبل از گرفتن عکس مورد توجه قرار بگیره.

  • آیا توی عکس ویزا لبخند بزنم؟

    بله توی عکس ویزا باید یه لبخند "خفیف" بزنید. نه یه لبخند گشاده نه یه صورت اخمو.

نتیجه گیری:

گرفتن عکس ویزا یه کار ساده نیست. باید به یه سری قوانین و نکات توجه کرد. اما با رعایت این قوانین و نکات می تونید یه عکس ویزا با کیفیت بالا و با مطابقت با شرایط مطلوب بگیرید.

حرف آخر:

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشه. و ان شاءالله با رعایت نکات گفته شده بتونید یه عکس ویزا با کیفیت بالا و بدون هیچ مشکلی بگیرید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا