شهرهای هلند روی نقشه

شهرهای هلند روی نقشه: سفری پر از رنگ و لبخند

همیشه دوست داشتم از پنجره ی هواپیما به زمین نگاه کنم و شهرهای مختلف را مثل قطعات پازل ببینم. این حس کنجکاوی منو به سمت سفری هیجان انگیز به هلند کشوند. یه کشوری که با خانه های رنگارنگ کانال های آبی آرام و باغ های گل سرسبز مثل یه نقاشی زنده بود.

آمستردام: قلب هلند

اولین شهر هلند که بهش سر زدم آمستردام بود یه شهر پر جنب و جوش و دوست داشتنی که انگار یه قلب تپنده برای کل هلند بود. همونطور که قدم می زدم صدای دوچرخه ها و قهقهه ی مردم توی گوشم می پیچید. میدان دام با کلیساهای قدیمی و مجسمه های باشکوهش منو به زمان گذشته برد. کانال های آرام با قایق های توریستی و خانه های رنگارنگ مثل یه آلبوم عکس زیبا بودن.

از کانال ها تا موزه ها

با یه قایق توریستی از کانال های پر پیچ و خم آمستردام عبور کردم و از کنار خانه های باریک و بلند با پنجره های رنگارنگ و باغچه های شیک گذشتم. از یه موزه به یه موزه دیگه رفتم از موزه ریچل با آثار هنری چشمگیر تا موزه آن فرانک که داستان مخفی شدن یه دختر جوان در جنگ جهانی دوم رو نشان می داد.

تجربه های لذیذ و رنگارنگ

در آمستردام یه روز تو مارکت های شلوغ و پر از رنگ و بوی تازه حرف زدم و یه کاسه فلفل دلمه ای تازه و یه مشت توت فرنگی خوشمزه خریدم. در کافه های باز با طعم دلچسب قهوه هلندی و پاستا های خوش عطر و بو از سر شار از لذت بودم.

روتردام: شهر مدرن و جذاب

بعد از آمستردام به روتردام رفتم یه شهر مدرن و جذاب با هویت خاص خودش. پل اراسموس یه اثر معماری شگفت انگیز با نمای جدیدش منو مبهوت خودش کرد. در مارکت باز روتردام پنیر هلندی یه لذت واقعی بود.

در هتل و خیابان ها

تو هتل modern روتردام با نمای زیبا به شهر و با خدمت عالی یه هفته را با آرامش گذروندم. در خیابان های پُر انرژی روتردام با فروشگاه های زیبا شاپینگ کردم و هدیه های زیبا برای دوستان و خانواده م خریدم.

خاگ: شهر آرام و قشنگ

از روتردام به خاگ یه شهر آرام و قشنگ با طبیعت با شکوه و باغ های گل رنگارنگ رفتم. با دوچرخه از میان باغ های شیک و گلزار های پر از رنگ عبور کردم و از طبیعت زیبا لذت بردم. در کافه های سنتی با طعم مزه های محلی لحظات آرامش بخش و دلپذیری رو تجربه کردم.

نکات و توصیه ها

  • دوچرخه بهترین وسیله حمل و نقل در هلند هست. با دوچرخه از طبیعت و شهر زیبا لذت ببرید.
  • کارت هلندی یه کارت حمل و نقل چند منظوره هست که برای استفاده از اتوبوس قطار و تراموا مناسب هست.
  • غذاهای هلندی طعم و مزه خاصی دارند. پنیر هلندی سیب زمینی سرخ شده و گوشت گاو از مزه های محبوب هستند.
  • خرید از بازارهای سنتی تجربه ی مناسب و شاد هست. لوازم خانگی لباس و هدیه با قیمت های مناسب در این بازار ها پیدا می شه.
  • کافه های هلندی جایی برای استراحت و تجربه ی فضای خاص هلندی هستند. قهوه هلندی چای گرم و شیرینی ها از مزه های محبوب این کافه ها هستند.

نتیجه گیری

هلند یه کشور زیبا و دوست داشتنی با مردم مهربان و جذاب و شهر های رنگارنگ و خاص هست. تجربه ی سفر به هلند تجربه ی یه دنیای جدید با طبیعت با شکوه تاریخ غنی هنر زیبا و مزه های جدید هست. یه سفر که من با تمام وجودم از تجربه ی اون لذت بردم و مطمئنم شما هم با سفر به این کشور با سحر و جادو لحظات فراموش نشدنی رو تجربه خواهید کرد.

پرسش و پاسخ

۱. بهترین زمان برای سفر به هلند کی هست؟

بهترین زمان برای سفر به هلند بهار و تابستان هست چون هوا مناسب و طبیعت با شکوه و رنگارنگ هست.

۲. چه موزه هایی در هلند لازم به دیدنه هست؟

موزه ریچل موزه آن فرانک موزه ون گوگ موزه دلفی موزه حیوانات هلند و موزه علم از موزه های مهم و دیدنی هلند هستند.

۳. هزینه سفر به هلند چقدر هست؟

هزینه سفر به هلند بستگی به زمان سفر نوع سفر و نوع اقامت دارد. به طور کلی هزینه سفر به هلند در مقایسه با کشورهای اروپایی دیگه مناسب هست.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا