ضد عفونی آب با UV – گند زدایی آب و فاضلاب با پرتو فرابنفش لامپ UV – تصفیه آب صنعتی

تکنسین های این شرکت برای مشاوره در مورد جلوگیری از آلودگی میکروبی آب توسط لامپ UV در اختیار شما هستند تلفن: 0218420878

از روش ضد عفونی کننده اشعه ماورا بنفش می توان برای نوشیدن آب ، فرآوری آب و فاضلاب استفاده کرد ، یعنی همه مواردی که بدون آلودگی یا با آلودگی کاهش می یابند.

چرا ضد عفونی با روش اشعه ماورا بنفش؟

امروزه از کلرزنی بیش از هر روش دیگری برای ضدعفونی آب استفاده می شود ، اما متأسفانه کلر مانند کلروفرم به شکل هالوفرم در می آید که اثرات سرطان زایی آن ناشناخته مانده است. این امر محققان را بر آن داشت تا به طور جدی به دنبال جایگزینی یا محدود کردن استفاده از این ماده شیمیایی باشند. شایان ذکر است ، با توجه به استفاده روزافزون از آبهای سطحی ، کلرزنی این آبها که ناخالصی و آلودگی بیشتری نسبت به آبهای زیرزمینی دارند ، منجر به تولید هالوفرم های بیشتری خواهد شد.

تنها روش شناخته شده امروزه که خصوصیات شیمیایی و فیزیکی آب را تغییر نمی دهد و هیچ ماده ای به آب اضافه نمی کند ، ضد عفونی با اشعه ماوراrav بنفش است. این روش هیچ ماده سمی را به آب منتقل نمی کند ، در واقع از روش دقیق فرآیندی که در طبیعت اتفاق می افتد استفاده می کند. اثرات ضد عفونی کننده مهم نور خورشید چیست؟ آیا توربن یک عامل سازگار با محیط زیست است؟ ضد عفونی مصنوعی با لامپ UV مانند اثر نور خورشید است. تفاوت در این است که شدت تابش به این معنی است که مقدار تابش در طول موج موثر تقویت می شود و در نتیجه ، کارایی ضد عفونی افزایش می یابد.

تأثیر کیفیت آب بر ضد عفونی کننده اشعه ماورا بنفش: کیفیت آب تأثیر عمده ای در کارایی فرایند گندزدایی دارد. مواد ابری موجود در آب باعث کاهش اثر ضد عفونی کننده می شود. اما باید توجه داشت که تأثیر نور بنفش لزوماً به نفوذ نور مرئی به آب بستگی ندارد. عامل تعیین کننده این است که ذرات موجود در آب نور ماوراlet بنفش را جذب یا منعکس می کنند. آهن و منگنز موجود در آب عمدتا عمق اثر UV را کاهش می دهد. طبق استانداردهای آب آشامیدنی ، آب خام باید قبل از سم زدایی توسط فیلتر شن و کربن فعال پاک شود.

انواع مختلف دستگاه برای ضدعفونی آب اشعه ماورا بنفش: بهترین روش ضد عفونی با سیستم لامپ فشار UV است. برای این منظور ، آب از یک محفظه فولادی بسته که لامپهای UV در آن نصب شده عبور می کند. امروزه فناوری پیشرفته لامپهای جیوه ای شکل U فشار کم با بازده بسیار بالا و عمر مفید 8000 ساعت و بیشتر ، به ما امکان ضدعفونی بیشتر با کمترین تعداد لامپ را داده است. نصب این لوله ها علاوه بر از بین بردن خطر از بین رفتن لامپ در تماس با آب ، محافظت از لامپ را از رسوب املاح آب و جایگزینی آسان لامپ نیز ممکن می سازد.

روش های معمول قرار دادن لامپ های UV در اتاق ضد عفونی به شرح زیر است:

یک یا چند لامپ uv به طور موازی با جریان آب

چندین لامپ UV در اطراف لوله جریان آب ، به موازات جریان آب وجود دارد

یک یا چند لامپ UV عمود بر جریان آب

سیستم باز علاوه بر سیستم های فوق ، می توان آب را بدون فشار نیز ضد عفونی کرد. این روش عمدتا برای ضد عفونی فاضلاب و موارد دیگر با جریان آب زیاد استفاده می شود. با توجه به روش های فوق ، نوع دستگاه بر اساس مقدار کیفیت مایع قابل ضد عفونی در سیستم تصفیه آب صنعتی و کیفیت مورد نیاز آب خروجی طراحی و انتخاب می شود.

برای شیرین سازی آب تصفیه آب صنعتی و اسمز معکوس ، در مواردی که مشکل آلودگی میکروبی وجود دارد ، استفاده از لامپ UV در ورودی یا خروجی دستگاه تصفیه آب صنعتی توصیه می شود.

منبع :
https://atie-energy.com/%D8%B6%D8%AF-%D8%B9%D9%81%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%A2%D8%A8-%D8%A8%D8%A7-uv-%DA%AF%D9%86%D8%AF-%D8%B2%D8%AF%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A2%D8%A8-%D9%88-%D9%81%D8%A7%D8%B6%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D8%A7/
تاریخ انتشار :
2020-09-20 23:44:49

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا