برترین های کسب و کارلوازم خانگی

طرز استفاده قهوه ساز

بر کسی پوشیده نیست که قهوهیکی از پرطرفدارترین نوشیدنی های جهان است. حتی اگر خودتان طرفدار این نوشیدنی نباشید مطمئنا در دوستان و آشنایان خود اینگونه افراد را سراغ دارید. طرز تهیه قهوهبا دستگاه قهوه ساز چندان کار پیچیده ای نیست. برای تهیه قهوه با این دستگاه، باید به نکاتی توجه کرد. در این محتوا به اموزش درست كردن قهوه با قهوه سازمی پردازیم اما پیشنهاد میکنیم ابتدا بهتر است به طور کامل با دستگاه قهوه و بخش‌های آشنا شوید سپس نحوه کار با آن را مطالعه کنید:

قهوه فرانسه به سه روش زیر تهیه می شود:

در زیر به بررسی سه روش متفاوت جهت درست کردن قهوه فرانسه می پردازیم. توجه داشته باشید که آشنایی با طرز استفاده از قهوه ساز می تواند یادگیری  این روش ها را تا اندازه زیادی برایتان آسان نماید.

  • تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس
  • طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه قهوه سازهای برقی فیلتردار (تهیه با قهوه ساز فیلتری
  • تهیه قهوه بدون ابزار با قوری معمولی
  • ویدئو طرز تهیه قهوه با قهوه ساز

مواد و وسایل مورد نیاز برای تهیه قهوه فرانسه با قهوه ساز

  • آب
  • دستگاه قهوه ساز برقی
  • فیلتر کاغذی یا فیلتر پلاستیکی دستگاه
  • پودر قهوه با درجه آسیاب متوسط و ترجیحا رست یا برشتگی متوسط

اجازه دهید قبل از ادامه مطلب سوالاتی را که در ذهنتان هست خدمتتان پاسخ دهیم دستگاه قهوه ساز خانگی، فیلتری، اتوماتیک یا برقی چیست؟ این دستگاه نوا 128  قهوه سازیست که یک سبد برای قهوه و مخزن آب و آبریزی برای ریختن آب روی قهوه دارد. طرز استفاده از قهوه جوش برقی بسیار ساده بوده و هر شخصی در زمان کوتاه می تواند کار کردن با آن را یاد بگیرد. در نتیجه اگر وقت کافی برای درست کردن قهوه را ندارید می توانید طرز تهیه قهوه با قهوه ساز برقی را آموخته و در زمان خود تا اندازه زیادی صرفه جویی نمایید.

من دستگاه قهوه ساز فلورا، دلونگی، فیلیپس، بوش، ویداس، سانی، بیشل دارم این آموزش یاد میده؟ ساز و کار همه دستگاه قهوه ساز برندهای مختلف به یک شکل هست، فقط نوع طراحی متفاوت هست. با کمی دقت کاملا ساده می توانید تهیه با هر برند دستگاه را یاد بگیرید؛ بنابراین یادگیری طرز استفاده از قهوه ساز فارغ از اینکه چه برندی باشد، تقریبا یکسان بوده و مشکلی در رابطه با آن نخواهید داشت. دستگاه قهوه ساز چگونه کار میکند؟ آب را گرم کرده و روی قهوه شما میریزد، به همین سادگی! (البته نکاتی هم در این بین وجود دارد). کاری که خودتان هم می توانید انجام دهید، فقط قهوه ساز آن را اتوماتیک انجام می دهد.

طرز تهیه قهوه با قهوه ساز:

در این بخش قصد داریم شما را با طرز تهیه قهوه با قهوه ساز برقی آشنا کنیم. البته شما خیلی به زحمت نخواهید افتاد چون عمده کار بر دوش دستگاه است و تنها نیاز است تا با طرز کار با قهوه ساز آشنا باشید. یکی از دلایل استفاده افراد پر مشغله از این دستگاه، همین سادگی کارکرد آن است. برای شروع باید ابتدا تغذیه دستگاه را به آن برسانید(آب+قهوه)، به این ترتیب که:

  1. مرحله اول: آب را درون مخزن بریزید.
  2. مرحله دوم: پودر قهوه را در فیلتر بریزید.
  3. مرحله سوم: دستگاه را روشن کنید تا قهوه تان آماده شده و در قوری سرازیر شود.
  4. مرحله چهارم: می توانید از نوشیدنی تان لذت ببرید.

مقدار پودر قهوه:

پودر قهوه بادرجه آسیاب متوسط، به ازای ۳۰۰ میلی لیتر(یا ۳۰۰ گرم) آب، حدود ۲۰ گرم پودر قهوهبریزید، تقریبا دو قاشق غذاخوری سرپر، اما این یک واحد است، بیشتر سلیقه شما مهم است که می خواهید قهوه را غلیظ و سنگین میل کنید یا برعکس، پس با توجه به سلیقه تان آنقدر تست کنید تا به نسبت مورد پسندتان برسید.

استفاده از فیلترهای کاغذی در دستگاه قهوه ساز:

دستگاه های قهوه ساز معمولا فیلتر پلاستیکی توری مانند، داخل خود دارند اما می توانید از فیلترهای کاغذی نیز استفاده کنید.مزایای فیلتر کاغذی: سهولت استفاده از آن و سرعت عمل در تهیه قهوه است در ضمن فیلترهای کاغذی یک بار مصرف اند و پس از استفاده، آن را دور می اندازید اما در مقابل، فیلترهای پلاستیکی بعد از چند بار استفاده زرد می شوند و باید مرتب شستشو شوند. نکته مهم تر این که فیلتر کاغذی از افزایش کلسترول جلوگیری می کند. اما! فیلترهای کاغذی ممکن است به دلیل طعم و بوی کاغذی آن مورد پسند همه نباشد، اما راه حل این مشکل چیست؟

طرز استفاده از قهوه ساز برقی برای قهوه فرانسه

بعد از اسپرسو یکی از محبوب‌ترین نوع قهوه‌ها، قهوه فرانسه است که با استفاده دستگاه قهوه ساز می‌تواند آماده نوشیدن شود. آماده کردن قهوه فرانسه با دستگاه قهوه ساز به آسانی تهیه با قهوه ساز دستی است و مراحل پیچیده‌ای ندارد به همین دلیل پس از مطالعه این مقاله می‌توانید بدون نیاز به آموزش خاص دیگری نسبت به تهیه قهوه فرانسه با قهوه ساز برقی اقدام کنید. معمولا دانه‌های قهوه برای قهوه فرانسه در حد متوسطی آسیاب می‌شوند و پودر قهوه فرانسه درشت‌تر از قهوه اسپرسو است. برای دم کردن قهوه فرانسه باید درب بالای محفظه قهوه ساز را برداشته و روی فیلتر توری پودر قهوه بریزید؛ فراموش نکنید که مخزن دوم را با آب پر کنید. نکته‌ای که در تهیه قهوه فرانسه باید به آن توجه کنید، تناسب میان آب و پودر قهوه است. به ازای هر یک قاشق غذاخوری پودر قهوه نیاز است تا نصف یک فنجان آب به محفظه اضافه کنید. البته میزان رقت یا غلظت قهوه قابل تغییر است. قهوه دم شده درون قوری دستگاه جمع می شود و پس از اتمام کار می توانید از قهوه استفاده کنید.

طرز استفاده از اسپرسو ساز

اگر اهل قهوه اسپرسو هستید، می‌توانید در ادامه با نحوه استفاده از قهوه ساز اسپرسو به طور کامل آشنا شوید. بهتر است برای پر کردن آب داخل مخزن اسپرسوساز از اب تصفیه شده استفاده کنید. سپس پرتافیلتر را از حالت Lock خارج کنید و مقدار مناسب پودر قهوه را در بسکت ریخته و آن را صاف کنید. با استفاده از تمپر پودر قهوه را فشرده کنید. پرتافیلتر را درون هدگروپ اسپرسو ساز قفل کرده و دستگاه را روشن کنید. قهوه اسپرسو درون لیوان میریزد و شما می توانید آن را همراه با شیر یا فوم یا به تنهایی میل کنید.

کار با دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک

همانطور که از نام دستگاه مشخص است، قاعدتا کار با دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک نباید سخت باشد زیرا دستگاه وظیفه دارد تا حد زیادی از فرآیند تولید قهوه را طی کند. قهوه سازهای تمام اتوماتیک در انواع مختلفی تولید می‌شوند و بعضی از آن‌ها تنها توانایی ساخت اسپرسو دارند و بعضی دیگر از مخزن شیر هم بهره می‌برند و مدل های مختلف قهوه را ارائه میدهد. یکی از بزرگترین مزیت‌های دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک، آسیاب دانه‌های قهوه به صورت خودکار است که باعث می شود همیشه قهوه تازه داشته باشید. طرز استفاده از قهوه ساز تمام اتوماتیک به این صورت است که ابتدا مخزن را از دانه‌های قهوه پر کنید و با استفاده از دکمه‌های روی دستگاه میزان آسیاب شدن دانه‌ها را انتخاب کنید. (اندازه دانه‌های قهوه اسپرسو با ترک، فرانسه و سایر مدل‌ها فرق می کند) سپس میزان آب مورد نیاز را به مخزن اضافه کنید و پس از انتخاب مدل قهوه، دکمه شروع را بزنید. برای ادامه نیاز است تا لیوان را زیر نازل خروجی قرار دهید تا قهوه آماده شده به داخل آن انتقال پیدا کند. اگر قصد استفاده از شیر هم داشته باشید به آسانی می‌توانید مخزن مخصوص شیر را پر کنید و تنظیمات دستگاه را روی حالت تهیه فوم شیر قرار دهید تا پس از ریخته شدن قهوه به داخل لیوان فوم شیر هم اضافه شود.

قهوه ساز پرکولاتور چگونه کار می کند؟

پرکولاتور به طور کلی به دو قسمت مناسب برای آب و قهوه تقسیم می‌شود. محفظه دارای قهوه درقسمت بالایی قرار دارد و آب به جوش رسیده از محفظه پایین‌تر از طریق یک لوله به سمت بالا جاری می‌شود. به روش دم کشیدن قهوه به صورتی که آب به آرامی وارد آن شود، روش پرکولاسیون می‌گویند. پرکولاتور به دو صورت گازی و برقی وجود دارد. پرکولاتور گازی را مانند کتری روی شعله قرار می‌دهند که در دسته قهوه سازهای برقی قرار نمی‌گیرد ولی قهوه ساز پرکولاتور برقی با اتصال به برق شروع به کار می‌کند. قهوه‌ای که از پرکولاتور به‌دست می‌آید معمولا غلیظ‌تر است و درصد کافئین آن بیشتر از سایر مدل‌ها است. اسپرسو ساز نیمه اتوماتیک چه فرقی با اسپرسوساز اتوماتیک دارد؟ شما هنگام استفاده از اسپرسو ساز اتوماتیک از قابلیت‌هایی مانند آسیاب دانه‌های قهوه، ترکیب شیر و اسپرسو، صفحه نمایش لمسی و تهیه نوشیدنی‌های مختلف خانواده اسپرسو فقط با انتخاب آیکون نوشیدنی مدنظر بهره می‌برید. هنگام استفاده از دستگاه اسپرسو ساز نیمه اتوماتیک باید قهوه را به صورت دستی آسیاب کنید، پرتافیلتر را آماده کنید سپس دکمه شروع را روی دستگاه فشار دهید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا