فنلاند چگونه کشوری است

فنلاند سرزمین هزاران دریاچه و آرامش

همیشه از اون آدم های عاشق طبیعت بودم که دلشون می خواست به جایی برن که هوا تمیز باشه و بتونن با صدای پرنده ها از خواب بیدار شن. همیشه یه حس عجیبی به فنلاند داشتم؛ یه حس آرامش عمیق و ناب که انگار از دل طبیعت جذاب و بکرش میداد. و بالاخره بعد از کلی برنامه ریزی یه سفر کوتاه به این کشور شمال اروپا رفتم.

اولین تجربه: پایتخت جادویی

هلسینکی پایتخت فنلاند اولین مقصد من بود. یه شهر مدرن با طبیعت بکر و آرامش خیره کننده. وقتی از فرودگاه اومدم بیرون هوای خنک و بوی دریای بَلطیق به استقبال من اومد. حس جدیدی بود هم آرامش داشت هم نشاط.

اولین شبم رو در هتل کوچیکی در مرکز شهر گذروندم که طراحی شیک و مدرن داشت و اتاقش نمای زیبایی به دریا داشت. صبح زود از خواب بلند شدم و به ساحل دریا رفتم تا طلوع خورشید رو ببینم. انعکاس نور خورشید در آب دریا مثل یه تابلوی نقاشی بود که تو خودش رنگ ها و حس های متنوعی رو در بر گرفته بود.

هلسینکی شهری برای عاشقان هنر و معماری

روز بعد با انرژی زیادی به کشف هلسینکی پرداختم. اولین مقصد من کلیسای صخره ای "تمپِلیاُکیو" بود. این کلیسای زیبا که در دل صخره کنده شده با معماری و طبیعت اطرافش منو به وجد آورد.

سپس به میدان سنات رفتم که مهمترین میدان هلسینکی به حساب میاد. در اطراف این میدان مهمترین ساختمان های شهر مثل کلیسای لوتری "توُریو" و ساختمان کاخ حکومتی قرار دارن. معماری این ساختمان ها با جزئیات زیبا و زیبا و جلوه های خاصش خاطره خوبی از این میدان رو در ذهنم به یادگار گذاشت.

در هلسینکی موزه های زیادی وجود داره که هر کدوم به نوبه خود جذابیت خاصی دارن. من از موزه "آتیلام" دیدن کردم که مجموعه ای از اثر های هنری مدرن رو در خود جای داده بود.

فنلاند سرزمین سوناها

فنلاند به دلیل وجود سوناها در هر خانه و هر شهری معروف است. من هم از این فرصت استفاده کردم و سونا رفتم. حس گرمای سونا با هوایی خنک و با طبیعت اطراف ترکیبی شگفت انگیز رو ایجاد می کرد که خیلی جالب و منحصر به فرد بود.

فنلاند سرزمین هزاران دریاچه

از هلسینکی به سوی شمال فنلاند حرکت کردم. در این سفر از میان هزاران دریاچه و جنگل گذشتم. منظره ای خیره کننده که با هر پیچ و خم جاده تغییر می کرد.

در یکی از شب ها در هتل روستایی منحصر به فرد به نام "هوکا" موند و در کنار دریاچه آتش افروختم و در سکوت عمیق و اتمسفر جادویی شب با ستاره ها هم کلام شدم.

فنلاند سرزمین طبیعت بکر و آرامش

در روز بعد در جنگل با انرژی زیادی پیاده روی کردم و از آرامش و طبیعت بکر فنلاند لذت بردم. در جنگل فنلاند بوی کاج و صدای پرندگان من رو به سوی خودش می کشید.

فنلاند سفر عجیب و شگفت انگیز

سفر به فنلاند تجربه عجیبی بود تجربه آرامش و اتصال به طبیعت و خود واقعی من. این سفر رو به همه کسانی که دنبال سفر با روحیه تازه و طبیعت بکر هستن پیشنهاد می دم.

نکات مفید برای سفر به فنلاند:

  • بهترین زمان برای سفر به فنلاند تابستان و پاییز هست که هوا مطلوب و هوای خنک و آرامش بخش هست.
  • فنلاندی ها زبان انگلیسی رو به خوبی میدونن و در هر جایی میشه به زبان انگلیسی صحبت کرد.
  • برای رفتن به فنلاند نیاز به ویزا نیست و با گذرنامه می شه وارد کشور شد.
  • برای سفر به فنلاند می شه از خدمات توریستی مختلفی مثل تور های گردشگری اجاره ماشین هتل و … استفاده کرد.
  • فنلاند با وجود طبیعت بکر و آرامش بخشش کشوری مدرن با امکانات خوب و خدمات با کیفیت هست.

پرسش و پاسخ

1. بهترین زمان برای سفر به فنلاند کی هست؟

بهترین زمان برای سفر به فنلاند تابستان و پاییز هست. در این فصل هوا مطلوب و هوای خنک و آرامش بخش هست.

2. برای رفتن به فنلاند نیاز به ویزا هست؟

برای رفتن به فنلاند نیاز به ویزا نیست و با گذرنامه می شه وارد کشور شد.

3. هزینه سفر به فنلاند چطور هست؟

هزینه سفر به فنلاند متناسب با نوع سفر و انتخاب های شما تغییر می کنه. به طور کلی فنلاند کشوری هست که هزینه های زندگی و سفر در آن نسبت به کشور های اروپایی دیگر کمی گران تر هست.

نتیجه گیری

سفر به فنلاند برای من تجربه ی شگفت انگیزی بود تجربه آرامش طبیعت بکر و زندگی ساده. فنلاند کشوری با آرامش و طبیعت زیبا هست که برای هر کسی که به دنبال سفر با روحیه جدید و جدید هست مناسب هست.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا