قوانین ازدواج در انگلستان

قوانین ازدواج در انگلستان: سفری به دنیای رسم و رسومات

گل

گل

تصور کنید در حال قدم زدن در خیابان های لندن هستید صدای گنجشک ها در میان درختان پارک های سرسبز و عطر چای داغ از کافه های دنج پیچیده است. در همین حال شما به مراسم عروسی دوستتان فکر می کنید که قرار است در یک کلیسای تاریخی و عتیقه در شهر چستر برگزار شود. ازدواج در انگلیس برای خیلی از ما حکم یک رویا را دارد. اما قوانین ازدواج در این کشور چطور است؟ چه مواردی برای برگزاری یک مراسم عروسی در انگلیس لازم است؟ با من همراه باشید تا با هم به این کشور زیبا سفر کنیم و رازهای قوانین ازدواج را کشف کنیم.

گل

شرایط لازم برای ازدواج در انگلیس

گل

برای ازدواج در انگلیس شما نیازمند برآورده کردن چند شرط هستید. اولین شرط سن است. سن مجاز برای ازدواج در انگلیس ۱۸ سال است. اما در موارد خاص اگر شما زیر ۱۸ سال باشید می توانید با اجازه دادگاه و والدین ازدواج کنید. شرط بعدی عدم وجود ازدواج قبلی است. شما نباید قبلاً ازدواج کرده باشید. این شرط برای همه مردم صدق می کند بدون در نظر گرفتن جنسیت و ملیت. همچنین شما نباید در روابط خویشاوندی نزدیك با هم باشید.

انواع مراسم عروسی در انگلیس

ازدواج در انگلیس به دو صورت انجام می شود: ازدواج دینی و ازدواج مدنی. اگر شما می خواهید ازدواج دینی انجام دهید باید در یک محل عبادی و با حضور یک روحانی مجاز ازدواج کنید. این محل عبادی می تواند کلیسای مسیحی مسجد معبد و … باشد. اگر شما می خواهید ازدواج مدنی انجام دهید می توانید در یک محل انتخابی مثل تالار خانه یا حتی یک محل در فضای باز ازدواج کنید. برای برگزاری مراسم عروسی مدنی شما باید یک مأمور ثبت نام را برای اجرای مراسم دعوت کنید.

مراحل انجام ازدواج در انگلیس

اولین قدم برای انجام ازدواج در انگلیس ثبت نام و انتخاب تاریخ و محل مراسم است. شما باید یک محل برای برگزاری مراسم انتخاب کنید و تاریخ و ساعت برگزاری مراسم را به طور رسمی ثبت کنید. بعد از ثبت نام شما باید مدارک لازم را تهیه کنید و به رسمیت شناساندن موضوع ازدواج در دادگاه یا محل انتخابی اقدام کنید. در این مراحل احتمالا نیاز به یک وکیل مجرب در موضوع ازدواج و مشاوره با او داشته باشید.

موارد مهم برای برگزاری مراسم عروسی در انگلیس

برگزاری مراسم عروسی در انگلیس تجربه ای فراموش نشدنی است. اما برای داشتن یک مراسم موفق موارد مهمی نیاز به توجه دارند:

  • انتخاب محل مراسم: انگلیس محل های زیبا و تاریخی برای برگزاری مراسم عروسی دارد. از کلیساهای عتیقه و کاخ های مجلل گرفته تا باغ های زیبا و تالارهای مدرن.
  • انتخاب لباس: انتخاب لباس عروسی در انگلیس می تواند یکی از هیجان انگیز ترین مراحل مراسم باشد. بوتیک های متعدد و طراحان لباس معروف در انگلیس موجب می شوند تا شما لباس رویایی خود را بیابید.
  • انتخاب طعام: آشپزی انگلیسی با طعمی خاص و متنوع است. شما می توانید از انواع غذاها و نوشیدنی های انگلیس در مراسم خود استفاده کنید.
  • انتخاب موسیقی: موسیقی مهم ترین بخش از یک مراسم عروسی است. موسیقی انگلیس با آواها و لحن خاص خود میتواند مراسم شما را زیباتر و فراموش نشدنی تر کند.

چند نکته مهم برای برگزاری مراسم عروسی در انگلیس:

  • قبل از سفر به انگلیس اطلاعات لازم را درباره قوانین و مقررات ازدواج در این کشور جمع آوری کنید.
  • از یک وکیل مجرب در موضوع ازدواج مشاوره بگیرید.
  • برای ثبت نام و انتخاب محل مراسم به وقت کافی تخصیص دهید.
  • برای انتخاب لباس و طعام و موسیقی به سلیقه و بودجه خود توجه کنید.

تجربه شخصی من

من به شخصه تجربه برگزاری مراسم عروسی در انگلیس را نداشته ام. اما با هم صحبت کردن با چند نفر که در انگلیس ازدواج کرده اند متوجه شدم که این تجربه فوق العاده و فراموش نشدنی است. آنها از زیبایی محل مراسم کیفیت عالی خدمات و لذت بردن از رسم و رسومات انگلیس سخن می گفتند. من هم می توانم تصور کنم که مراسم عروسی در انگلیس با آن همه تاریخ و فرهنگ می تواند تجربه ای جادویی باشد.

سوالات متداول

سوال: چگونه می توانم محل مراسم عروسی خود را در انگلیس انتخاب کنم؟

پاسخ: برای انتخاب محل مراسم شما باید به سلیقه و بودجه خود توجه کنید. در انگلیس محل های متعددی برای برگزاری مراسم وجود دارد. از کلیسای عتیقه و کاخ های مجلل گرفته تا باغ های زیبا و تالارهای مدرن. شما می توانید با کمک یک برنامه ریز مراسم عروسی و یا سایت های اینترنتی محل مناسب را انتخاب کنید.

سوال: چه مدارک لازم برای ازدواج در انگلیس لازم است؟

پاسخ: مدارک لازم برای ازدواج در انگلیس شامل شناسنامه کارت ملی مدرک اثبات عدم ازدواج قبلی گذرنامه و در صورت نیاز ترجمه رسمی مدارک به زبان انگلیسی است. شما باید مدارک را به دادگاه و یا محل انتخابی برای مراسم عروسی ارائه دهید.

سوال: هزینه برگزاری مراسم عروسی در انگلیس چقدر است؟

پاسخ: هزینه برگزاری مراسم عروسی در انگلیس بستگی به عوامل متعددی از جمله محل مراسم تعداد مهمانان انتخاب لباس و طعام و موسیقی دارد. به طور کلی هزینه برگزاری مراسم عروسی در انگلیس می تواند از چند هزار پوند تا چند ده هزار پوند متغیر باشد.

نتیجه گیری

ازدواج در انگلیس تجربه ای فراموش نشدنی است. اما برای داشتن یک مراسم موفق شما باید قوانین و مقررات ازدواج در این کشور را به طور کامل بدانید و برای برگزاری مراسم به وقت کافی تخصیص دهید. با کمک یک برنامه ریز مراسم عروسی و مشاوره با یک وکیل مجرب شما می توانید یک مراسم عروسی بی نقص و فراموش نشدنی در انگلیس برگزار کنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا