قوانین کشور فرانسه

قوانین فرانسه: راهنمایی برای سفر به سرزمین عشق و آزادی!

همیشه به فرانسه فکر می کردم. به پاریس به برج ایفل به خیابان های سنگفرش شده و کافه های دنج به عطر نان تازه و صدای موسیقی خیابانی. یه جایی تو ذهنم فرانسه یه دنیای رویایی بود. تا اینکه بالاخره تصمیم گرفتم سفر کنم.

همیشه یه حس کنجکاوی درباره قوانین و فرهنگ های کشورهای مختلف دارم. بالاخره این یه سفر به دنیای جدید و یه فرصت عالی برای شناختن سبک زندگی یه فرهنگ دیگه بود.

قبل از سفر کلی درباره قوانین فرانسه تحقیق کردم. می خواستم بدونم چطور باید خودم رو تو یه فرهنگ جدید تنظیم کنم چطور با مردم ارتباط برقرار کنم و از همه مهمتر چطور از دردسرهای احتمالی دوری کنم.

اینجا میخوام یه راهنمایی کوچولو برای سفر به فرانسه بنویسم. یه راهنمایی که از تجربیات خودم نشأت گرفته و از نکاتی که به شخصه تو سفر خودم بهشون دقت کردم شکل گرفته.

قوانین و آداب و رسوم

لبخند زدن :

اولین و مهمترین نکته: لبخند زدن! مردم فرانسه مثل ما ایرانی ها نیستن. لبخند زدن تو فرانسه خیلی کمتر از ایران اتفاق میفته. احتمالاً یه لبخند خشک و رسمی بهتون هدیه میدن. و این موضوع هیچ ربطی به احترام یا بی احترامی نداره. اتفاقاً لبخند زدن تو یه موقعیت رسمی مثل ملاقات کاری می تونه یه رفتار غیرحرفه ای تفسیر بشه.

احترام به قوانین :

یه نکته که خیلی به چشمم اومد رعایت قوانین تو فرانسه بود. مثلاً وقتی پیاده روی می کنید تو یه خیابان باریک باید خیلی مواظب باشید که به عابرین دیگه تصادف نکنید. و یا تو کافه ها باید مراقب باشید که از روی صندلی های پشتتون عبور نکنید! این رفتار غیرمودبانه محسوب میشه.

سر و صدای زائد :

در فرانسه خیلی ممنوعه که با صدای بلند صحبت کنید یا تو فضای عمومی با صدای بلند موسیقی بگذارید. از آداب مهم اینه که تو فضای عمومی آرام و بی صدا باشید. البته این قانون برای تمام بخش های فرانسه صدق نمیکنه. مثلاً تو محله های گردشگری که شلوغ تر هستن و مردم آزادتر هستن این قانون خیلی سختگیرانه نیست.

رژیم خوراکی:

فرانسه با رژیم خوراکی خاص و منحصر به فردش معروفه. معمولاً غذاها با مواد اولیه طبیعی و با حفظ طعم واقعی مواد پخت میشن. برای صبحانه خیلی مهم نیست که چه می خورید. اما برای ناهار و شام معمولاً غذاهای محلی و سنتی مثل گوشت گوسفند با پوره سیب زمینی ماهی با سبزیجات و یا غذای دریایی با روغن زیتون و آب لیمو رو انتخاب می کنن. حتماً یه بار نیس که تو کافه ها و رستوران ها مردم رو در حال خوردن نان با پنیر و شراب دیدی.

پوشش و ظاهر :

در فرانسه خیلی مهم نیست که چه چیزی می پوشید. مهم اینه که لباس شما تمیز و آراسته باشه. تو اماکن مذهبی باید به قوانین پوشش احترام بگذارید. معمولاً برای ورود به کلیساها پوست بازوها و سینه باید پوشیده باشه.

تجربیات شخصی

برج ایفل :

اولین چیزی که تو فرانسه دیدم برج ایفل بود. این نماد محبوب پاریس خیلی زیباتر از اون چیزی بود که تو عکس ها دیدم. ساختار آهنی برج با نورپردازی زیبا و نمای زیبایی که از بالا به شهر ارائه میداد یه تجربه فراموش نشدنی بود. حتماً برای دیدن برج ایفل وقت کافی بذارید. حداقل دو ساعت زمان برای گرفتن عکس و پیاده روی تو محوطه بذارید.

موزه لوور :

موزه لوور یه موزه بزرگ و زیبا با آثار هنری منحصر به فرد و مختلف از اثر معروف مونالیزا تا مجسمه نفرتیتی و کلی اثر دیگه. اگر علاقه به هنر دارید حتماً از این موزه دیدار کنید.

کافه ها :

یکی از تجربیات محبوب من در فرانسه نشستن تو کافه ها و نوشیدن قهوه و یا نوشیدنی دیگه بود. کافه ها تو فرانسه فقط یه جای برای نوشیدن قهوه نیستن. کافه ها تو فرانسه محل ملاقات دوستان خانواده و همکاران هستن. مردم ساعت ها تو کافه ها می نشینن و از فضای کافه لذت می برن. من خودم تو یه کافه رو به رو برج ایفل نشسته بودم و از نمای زیبای شهر و عطر قهوه لذت می بردم.

غذای فرانسه :

غذای فرانسه یه تجربه عالی برای هر مسافری هست. من همیشه به غذا علاقه داشتم و از تجربه غذا خوردن تو فرانسه خیلی راضی بودم. من تو یه رستوران تو محله لاتین غذا خوردم و یه مینی پیتزا با پنیر و سس گوجه فرنگی سفارش دادم. طعم نان تازه و پنیر خیلی خوشمزه بود.

توصیه ها و نکات عملی

یادگیری کلمات اساسی:

زبان فرانسه زبان زیبا و عمیق با تاریخ و فرهنگ غنی هست. اگر چند کلمه اساسی فرانسوی رو یاد بگیرید می تونید با مردم بهتر ارتباط برقرار کنید و تجربه بهتر و ارزشمندتری داشته باشید.

استفاده از وسایل ناوبری:

برای رانندگی تو فرانسه حتماً از وسایل ناوبری استفاده کنید. تو فرانسه تابلوهای راهنمایی و رانندگی به زبان فرانسه هستن و ممکن هست که شما به مشکل برخورد کنید.

حفظ ایمنی :

در فرانسه مثل هر کشور دیگه باید به ایمنی خودتون توجه کنید. به نکات ایمنی تو فضای عمومی توجه کنید به خصوص تو مناطق گردشگری که شلوغ هستن و ممکن هست که دزد باشه.

استفاده از کارت اعتباری :

تو فرانسه از کارت اعتباری تو اکثر مغازه ها و رستوران ها استفاده میشه. اما در برخی مناطق از کارت اعتباری استفاده نمیشه و باید پول نقد داشته باشید.

سوالات متداول

1. آیا زبان انگلیسی تو فرانسه رواج داره؟

زبان انگلیسی تو مناطق گردشگری فرانسه رواج داره. اما تو شهرهای کوچک و مناطق روستایی خیلی کم زبان انگلیسی صحبت میشه.

2. برای سفر به فرانسه چه نوع لباس رو باید با خودم ببرم؟

لباس شما باید مناسب با فصل سفر و مناطق گردشگری باشه. معمولاً لباس راحتی و تمیز بهتر از هر چیزی هست.

3. برای سفر به فرانسه چه بودجه ای لازم هست؟

هزینه سفر به فرانسه بستگی به نوع سفر زمان سفر و انتخاب اقامتگاه و غذا متفاوت هست. اما معمولاً فرانسه یه کشور گرون محسوب میشه.

نتیجه گیری

سفر به فرانسه یه تجربه عالی و فراموش نشدنی هست. با رعایت قوانین و آداب و رسوم فرانسه میتونید از سفرتون لذت ببرید و با فرهنگ این کشور آشنا بشید. مهم ترین نکته این هست که خودتون رو با فضای جدید آداپته کنید و از تجربه جدید لذت ببرید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا