لندن در کدام کشور است

لندن: شهری که زمان را فراموش می کنی

لندن شهری که با هر قدم داستان های جدیدی را برایت روایت می کند. شهری که هر گوشه اش ردّی از تاریخ فرهنگ و هنر دارد. شهری که در آن از صدای جغدها در پارک های آرام گرفته تا هیاهوی خیابان های شلوغ هر لحظه حس متفاوتی را تجربه می کنی.

من عاشق لندن هستم. نه فقط به خاطر معماری های باشکوه و موزه های پر از گنج بلکه به خاطر روحیه ی خاصش که در هر قدم در هر برخورد با مردم در هر جرعه ای از قهوه ی داغ در کافه ای دنج در هر موسیقی زنده ای که در خیابان می شنوی حس می شود.

لندن کجاست؟

لندن پایتخت انگلستان و یکی از بزرگ ترین و مهم ترین شهرهای جهان در جنوب شرقی این کشور قرار دارد. رودخانه ی تِیمز از میان این شهر می گذرد و آن را به دو بخش اصلی تقسیم می کند.

شروع ماجراجویی در قلب لندن

شروع سفر به لندن با قدم زدن در کنار Big Ben و عبور از پل وست مینستر حس فوق العاده ای را به آدم القا می کند. من هنوز هم صدای زنگ برج ساعت و تماشای رفت وآمد قایق ها روی رودخانه را به یاد دارم.

شهرک های جذاب لندن

لندن مثل یک کتاب پر از داستان است. هر شهرک فصل جدیدی را به ما نشان می دهد. Notting Hill با خانه های رنگارنگ و کافه های دنجش Soho با تئاترها و رستوران های خاصش South Bank با هنرهای خیابانی و نمایش های زنده اش هر کدام دنیایی را برای خودشان دارند.

تجربه های ناب در لندن

  • موزه ها: لندن خانه ی هزاران موزه است. از موزه های مشهور مثل British Museum و National Gallery گرفته تا موزه های کوچک تر و تخصصی تر مثل The Victoria and Albert Museum و The Natural History Museum.
  • پارک های آرام: از Hyde Park با آبشار مصنوعی و قایق رانی گرفته تا Richmond Park با گوزن های وحشی و باغ های سرسبز می توانید در پارک های لندن به آرامش برسید.
  • shopping: در Oxford Street و Regent Street می توانید از برندهای مختلف خرید کنید. اما اگر به دنبال چیزهای خاص و کمیاب هستید Camden Market و Portobello Road Market را از دست ندهید.
  • غذا: لندن شهر طعم های مختلف است. از Fish & Chips و Indian Curry تا Sushi و Italian Pizza در رستوران های این شهر می توانید هر نوع غذا را امتحان کنید.

نکات طلایی سفر به لندن

  • هوا: لندن معمولا هوای بارانی و سردی دارد. قبل از سفر لباس مناسب و چتر را فراموش نکنید.
  • پول: واحد پول انگلستان پوند است.
  • زبان: زبان رسمی انگلستان انگلیسی است.
  • حمل و نقل: لندن مترو و اتوبوس بسیار خوبی دارد.

پاسخ به پرسش ها:

1. بهترین زمان برای سفر به لندن چه زمانی است؟
بهترین زمان برای سفر به لندن فصل بهار و پاییز است. هوا در این فصول معتدل تر است و از شلوغی تابستان و سرمای زمستان خبری نیست.

2. برای سفر به لندن به چه میزان بودجه نیاز داریم؟
هزینه سفر به لندن به طور متوسط 1000 یورو برای هر نفر برای یک هفته است.

3. چگونه می توانم از British Museum و National Gallery بازدید کنم؟
موزه های British Museum و National Gallery هر دو رایگان هستند. اما برای بازدید از نمایشگاه های موقتی بلیط نیاز دارید.

نتیجه گیری:

لندن شهری است که هر بار جذابیت های جدیدی را برای شما به ارمغان می آورد. در این شهر با تاریخ و فرهنگ با هنر و معماری با طبیعت و زندگی شهری با مردم و فضای خاصش تجربه ای فراموش نشدنی را رقم خواهید زد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا