مدت زمان صدور ویزای تحصیلی امریکا

از خواب دیدن دانشگاه های آمریکا تا گرفتن ویزا: سفری به دنیای رویاها!

همیشه حسش رو داشتم حس پرواز کردن حس لمس کردن آرزوها. تصور کن تو قلب آمریکا تو محیطی پویا و پر از فرصت در حال مطالعه باشی! با دانشجویان از سرتاسر جهان در کلاس هایی پر انرژی در لابراتوارهایی پیشرفته و در حیاط سرسبز و زیبای دانشگاه در حال ساختن آینده . اما یه موانع بزرگ وجود داشت چطور میتونستم این رویا رو به واقعیت تبدیل کنم؟ ویزای تحصیلی آمریکا !

آغاز ماجراجویی

از همون روز اول با یک حس ناراحتی و ترس وارد ماجراجویی جدیدی شدم. هر روز با یک فکر در ذهن مطالعه و تحقیق میکردم. ویزای تحصیلی F1 فرم DS-160 مصاحبه ویزای آمریکا SEVIS و … همه و همه کلماتی که حالا به جزء لازم زندگی من تبدیل شده بودند. یه سفر طولانی و پر ماجرا با چالش های زیاد اما با یک هدف رسیدن به رویا !

هر قدم یک گام نزدیک به رویا

هر مرحله از این مسیر یک چالش جدید بود. تکمیل فرم DS-160 با هزاران سوال و جزئیات. تهیه اسناد از ریزنمرات و مدارک تحصیلی تا گواهی بانکی و نامه پذیرش از دانشگاه. پرداخت هزینه که خودش یه چالش جدید بود. و در نهایت انتظار برای نوبت مصاحبه با یک ترس و اضطراب خاص!

روز مصاحبه لحظه ای سرنوشت ساز

روز مصاحبه یه روز حساس و پر استرس بود. با یک لباس شیک با تمام اسناد آماده و با یک صدای لرزان وارد سفارت شدم. مصاحبه گر با یک لبخند مهربان به من خوش آمد گفت و با صدایی آرام سوالات را مطرح کرد. سوالاتی در مورد هدف از مطالعه انتخاب دانشگاه شرایط مالی و … . در این لحظه تمام مطالعات و آمادگی ها به کار آمد و با صدایی قوی و با اعتماد به نفس به تمام سوالات پاسخ دادم.

چقدر طول میکشه تا ویزای من صادر شه؟

این سوالی است که حتما تو ذهنتونه. متاسفانه یک پاسخ قطعی برای این سوال وجود نداره. مدت زمان صدور ویزای تحصیلی آمریکا به عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله: نوع دانشگاه رشته مطالعاتی تاریخ مصاحبه حجم درخواست های ویزای تحصیلی و … .

توصیه میکنیم حداقل یک ماه قبل از تاریخ شروع تحصیل برای ویزای تحصیلی اقدام کنید.

با ویزای تحصیلی در آغوش رویا

روز صدور ویزای تحصیلی یکی از بهترین روزهای زندگیم بود. یک احساس شادی و رضایت با یک حس کامل از موفقیت. حالا وقت آماده شدن برای سفر به آمریکا سفر به دنبال رویا !

نکاتی برای کسب ویزای تحصیلی آمریکا

  • آماده باشید : برای مصاحبه آماده باشید و تمام اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشید.
  • صادق باشید : صادق باشید و هر چیزی را که است بیان کنید.
  • اعتماد به نفس داشته باشید : اعتماد به نفس داشته باشید و به هدف خود باور داشته باشید.
  • مهربان باشید : با مصاحبه گر مهربان و محترمانه رفتار کنید.
  • مطمئن باشید : مطمئن باشید که می توانید هزینه تحصیل خود را تامین کنید.
  • مستندات را بررسی کنید : از تمام مستندات اطمینان حاصل کنید که به درستی ترجمه و تکمیل شده اند.

پرسش و پاسخ

1. چطور میتونم از وضعیت ویزای خودم مطلع شدم؟

برای پیگیری وضعیت ویزای خود میتونید به وبسایت سفارت آمریکا در کشور خود مراجعه کنید. همچنین میتونید از شماره تلفن سفارت برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

2. آیا ویزای تحصیلی آمریکا برای همیشه صدور میشه؟

خیر ویزای تحصیلی آمریکا به مدت تحصیل دانشجو صادر میشه. پس از تکمیل تحصیل دانشجو باید ویزای خود را تمدید کند.

3. چطور میتونم از هزینه های تحصیل در آمریکا مطلع شدم؟

هزینه های تحصیل در آمریکا بسته به دانشگاه رشته و شهر مختلف است. برای اطلاعات بیشتر میتونید به وبسایت دانشگاه مراجعه کنید.

در نهایت …

سفر به دنبال رویا یه سفر پر ماجرا و پر چالش است اما با آمادگی و اعتماد به نفس می توانید به هدف خود برسید. ویزای تحصیلی تنها یک گام اولیه است اما با این گام به رویا نزدیک تر خواهید شد. پس با شجاعت و اراده به سمت رویا ها حرکت کنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا