مسیرهای ماجراجویی در مسا (mesa)

مسا: جایی که ماجراجویی در انتظار شماست

همیشه به دنبال سفری متفاوت بوده ام سفری که علاوه بر زیبایی های طبیعی حس هیجان و ماجراجویی را هم به من هدیه بدهد. به دنبال جایی بودم که در آن بتوانم کوهنوردی کنم در دل طبیعت آرام بگیرم و با فرهنگ محلی ارتباط برقرار کنم. در این مسیر بود که مسا (Mesa) به عنوان یک مقصد ایده آل در ذهنم شکل گرفت.

مسا شهری در ایالت آریزونا است که در نزدیکی فونیکس واقع شده. این شهر با طبیعت منحصر به فرد و صخره های صخره ای سرخ رنگ گویی بهشت ماجراجویان است. در این مقاله شما را به سفری در دل مسا می برم و از تجربیات شخصی ام برای شما می گویم تا با هم به دنیای هیجان انگیز مسا سفر کنیم.

در دامن طبیعت مسا

مسا در قلب "صحرای سونوران" قرار دارد صحرایی که با وجود آب و هوای گرم و خشک غرق در زیبایی های طبیعی است. من در اولین روزهای حضورم در مسا به پارک ملی "سانتا مونیکا" رفتم. این پارک با صخره های عظیم و چشم نواز جایی شگفت انگیز برای پیاده روی و کوهنوردی است. حرفه ای ها می توانند از مسیرهای دشوار و طولانی برای صعود به قله ها استفاده کنند در حالی که افراد مبتدی هم می توانند در مسیرهای کوتاه و ساده از طبیعت لذت ببرند. من از مسیر "چشم انداز" (Scenic Trail) صعود کردم که با وجود سادگی منظره ای زیبا از دره ها و صخره های سرخ رنگ را به من ارائه داد.

نکته: برای صعود به کوه ها در مسا حتما آب و خوراکی مناسب به همراه داشته باشید و لباس های راحت و مقاوم به پوشید. همچنین با خود کرم ضد آفتاب و کلاه نیز ببرید.

در دل تاریخ مسا

با وجود طبیعت خشن مسا شهری مملو از تاریخ است. یکی از مکان های مهم تاریخی در مسا "موزه خانه مالی" (Mesa Historical Museum) است. در این موزه شما می توانید با تاریخ و فرهنگ بومیان آمریکایی که در این منطقه زندگی می کردند آشنا شوید. من با مشاهده ابزار و لباس های بومیان آمریکایی در زمان سفر کردم و به زندگی و فرهنگ آن ها در چند صد سال پیش فکر کردم.

نکته: موزه خانه مالی در روزهای هفته باز است و ورود به آن رایگان است. همچنین در این موزه تورهای راهنما هم وجود دارد.

شگفتی های شبانه مسا

شب در مسا اتفاق جدیدی را برای من به ارمغان آورد. در هوای خنک شب من به "رصدخانه لوئل" (Lowell Observatory) رفتم. این رصدخانه یکی از مهم ترین رصدخانه های جهان است که در آن موفق به کشف سیاره پلوتو شده اند. من با تلسکوپ های قدرتمند این رصدخانه به ستاره ها و سیارات نگاه کردم و در عالم بی کران فضا گم شدم.

نکته: برای بازدید از رصدخانه لوئل حتما به وب سایت رسمی آن مراجعه کنید تا زمان بازدید و هزینه آن را بدانید.

سفر ماجراجویی در مسا

مسا برای علاقه مندان به ماجراجویی در طبیعت و تاریخ یک مقصد ایده آل است. شما می توانید از کوهنوردی و پیاده روی در پارک های طبیعی لذت ببرید با تاریخ بومیان آمریکایی آشنا شوید و با تلسکوپ های قدرتمند به ستاره ها نگاه کنید. این شهر با وجود آب و هوای گرم با طبیعت بکر و زیبا شما را به خود جذب خواهد کرد.

سوال و پاسخ

1. بهترین زمان برای سفر به مسا چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به مسا بهار و پاییز است. در این دو فصل هوا مناسب برای فعالیت های بیرونی است و هوای گرم آزار دهنده نیست.

2. آیا در مسا هتل های ارزان وجود دارد؟

بله در مسا هتل های ارزان و مناسب برای هر بودجه ای وجود دارد. همچنین می توانید از سایت های رزرو هتل برای یافتن هتل های ارزان در مسا استفاده کنید.

3. آیا برای کوهنوردی در مسا نیاز به راهنما است؟

برای کوهنوردی در مسا نیاز به راهنما نیست. اما اگر تجربه کوهنوردی ندارید بهتر است با راهنما و در مسیرهای آسان کوهنوردی کنید.

نتیجه گیری

سفر به مسا برای من یک تجربه فراموش نشدنی بود. من با طبیعت زیبا تاریخ غنی و شگفتی های شبانه مسا آشنا شدم. اگر به دنبال یک سفر ماجراجویی هستید مسا یک مقصد عالی برای شما است.

نکات عملی

  • برای سفر به مسا به یک ویزای آمریکایی نیاز دارید.
  • قبل از سفر به مسا هوا و آب و هوای آن را بررسی کنید.
  • در مسا به خاطر آب و هوای گرم آب و خوراکی مناسب به همراه داشته باشید.
  • لباس های راحت و مقاوم به پوشید.
  • کرم ضد آفتاب و کلاه نیز به همراه داشته باشید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا