برترین های کسب و کارصنعت و تجارت

مسیر مشهد به گرگان از چه شهر هایی می گذرد؟

مسیر مشهد به گرگان یکی از مسیرهای زیبایی است که شاید شما هم از این مسیر سفر کرده باشید و به رفته باشید. برای سفر از این مسیر شما از جنگل زیبای گلستان، درختان، چشمه‌سارها و … عبور می‌کنید و طبیعت بکر و چشم‌انداز زیبای آن را مشاهده می‌کنید. در این مسیر مردم عزیز ما هم توقف می‌کنند و از طبیعت زیبای این منطقه لذت می‌برند. ما در مطلب امروز قصد داریم جاهای دیدنی مسیر مشهد به گرگان را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم قصد دارید از این مسیر بگذرید توصیه می‌کنیم تا پایان مطلب امروز همراه ما باشید تا بتوانید سفر جاده‌ای هیجان‌انگیزی داشته باشید.

آخرین خبر | دستور نهایی راه‌آهن مشهد-گرگان ابلاغ شد

شهر چناران و طبیعت دل انگیزش

اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که به جاذبه‌های طبیعی علاقه خاصی دارید و به دنبال آشنایی با می‌توانید این مسیر زیبا و اعجاب‌آور را انتخاب کنید. شهر چناران در ۷۵ کیلومتری شهر قوچان بوده و دیدنی‌های بی‌نظیری دارد که عبارتند از:

اخلمد

یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های چناران و از پرطرفدارترین تور مشهد است. افراد زیادی از تور یک‌روزه مشهد استفاده می‌کنند و از آبشارها و طبیعت بکر این منطقه بهره می‌برند و اوقات خوشی را برای خود رقم می‌زنند. اگر فرصتی برای شما پیش آمد و اطراف این منطقه رفتید حتما به این منطقه هم سر بزنید.

در این منطقه آبشاری به نام اخلمد وجود دارد که در ۲ کیلومتری این روستا قرار دارد. شما می‌توانید خروجی آن را در ۱۰ کیلومتری چناران در سمت راست ببینید. شما باید برای بازدید از آبشار مسیری را به صورت پیاده طی کنید که اگر چه ممکن است کمی خسته‌کننده باشد ولی بدون تردید ارزش رفتن به آنجا را دارد.

میل تاریخی رادکان

میل تاریخی از جاذبه‌های گردشگری دیگر شهر چناران محسوب می‌شود. این برج در ۲۶ کیلومتری شمال غرب چناران در روستای رادکان است. ارتفاع این بنا ۳۵ متر بوده و در قرن پنجم هجری ساخته شده است.

در مورد آن روایات مختلفی وجود دارد که در یکی از آنها می‌توان به محل دفن یکی از امیران محلی آن منطقه اشاره کرد و به روایتی دیگر از آن برای پیدا کردن مسیر مسافران از جنگل انبوه در گذشته نام می‌برند.

قوچان و دیدنی‌‌های این شهر

یکی دیگر از   از  مسیر مشهد تا گرگان می‌توان به شهر قوچان اشاره کرد. این شهر در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر فاروج قرار دارد. در این شهر شما شاهد دیدنی‌های بی‌نظیری همچون یخدان نمدمال‌ها و دره سراب می‌شوید.‌

یخدان نمدمال‌ها یخدان قدیمی است که در نزدیکی گورستان قدیمی قرار دارد و دارای بنای مخروطی شکل و گلی است که تیرهای چوبی به زیبایی روی سقف چیده شده و یکی از دیدنی‌های زیبای این شهر را رقم زده است.

دره سراب و آبشار آن یکی دیگر از جاذبه‌های این شهر است که در ۱۲ کیلومتری جنوب قوچان واقع شده ‌و در دامنه کوه سنگر و محمد بیک است. آبشار آن ۲۰ متر ارتفاع دارد و در ۳ کیلومتری روستا قرار دارد. از جاذبه‌های دیگر قوچان می‌توان به مدرسه عوضیه، مسجد جامع، موزه مردم شناسی، امام‌زاده سلطان ابراهیم و … اشاره کرد.

فاروج و آجیل‌های معروف این شهر

شاید شما هم فاروج را به عنوان شهر آجیلی شناخته باشید. فاروج یکی دیگر از جاهای دیدنی مسیر مشهد به گرگان است. شما به محض وارد شدن به این شهر مغازه‌های زیادی را می‌بینید که انواع آجیل و خشکبار در آنها به فروش می‌رسد.

توصیه می‌کنیم اگر به این محل مراجعه کردید حتما خوردنی‌ها و آجیل‌های خوشمزه آن را خریداری و میل کنید و به عنوان سوغاتی برای دوستان و آشنایان ببرید. در شهر فاروج نقاط دیدنی مانند《تپه کل》 و 《به قربان》 وجود دارد که شما می‌توانید از گشت‌وگذار در آن لذت ببرید.

روستای خسرویه از دیدنی‌های نزدیک فاروج

روستای خسرویه ۷۰۰ سال قدمت دارد و در ۲۵ کیلومتری جنوب‌غربی فاروج بوده و در دامنه رشته‌کوه‌های شاه جهان واقع است‌. علت معروفیت این شهر نوع معماری آن است، زیرا این روستا بافت سنتی دارد و برای گردشگران بسیار جذاب است. از دیدنی‌های این شهر می‌توان امام‌زاده بابا حسن، دره خسرویه و رودخانه کال خونی را نام برد که روستا را به دو بخش شرق و غرب قسمت می‌کند.

روستای استاد

روستای استاد هم یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این منطقه است که در ۳۰ کیلومتری جنوب‌غرب فاروج بوده و چشم‌انداز طبیعی بسیار خوبی دارد. هنگام گشت‌وگذار در این روستا می‌توانید از تخت حصار، مسجد جامع، حمام قدیمی و … هم دیدن کنید و از مردم آنجا نان محلی و قالیچه دستباف بخرید.

شیروان و جاذبه‌های طبیعی در آن

شیروان یکی دیگر از شهرهای دیدنی مسیر مشهد تا گرگان است که در ۶۰ کیلومتری شهر بجنورد قرار دارد، جاذبه‌های گردشگری زیبایی در نزدیکی این شهر وجود دارد که یکی از آنها روستای زوارم و اسطرخی است که در زیر این روستاها را به شما معرفی می‌کنیم.

روستای زوارم

این روستا از روستاهای بلند و با قدمت بالا در شهر شیروان بوده که هر ساله پذیرای گردشگران زیادی است. این منطقه زیبای کوهستانی در ۲۸ کیلومتری جنوب‌غربی شیروان واقع شده و علاوه بر داشتن جاده‌های طبیعی، دیدنی‌های تاریخی بسیاری دارد. چشم‌انداز این روستا به علت قرار داشتن آن در دره و بلندی‌ها فوق‌العاده زیباست.

در آنجا چشمه‌ها و طبیعت بکرش منظره‌ای بی‌نظیر را به نمایش می‌گذارد که تا مدتها زیبایی آن در خاطر ما باقی می‌ماند. در این منطقه اثر تاریخی دیگری به نام قزل‌قلعه هم قرار دارد که می‌توانید از آن هم بازدیدی داشته باشید. برای دسترسی سریع به سایت الماس تریپ کافی است نام آن را در گوگل سرچ کنید.

روستای اسطرخی

روستای دیگری که در ۲۹ کیلومتری جنوب‌غربی شیروان واقع شده که مسیر آن در فاروج است. آبشاری به نام شارشار هم در این منطقه واقع شده و با بازدید از آن می‌توانید اوقات خوشی را سپری کنید. ارتفاع این آبشار تقریبا 20 متر بوده و در مسیر رودخانه‌های این آبشار، آسیاب‌های قدیمی و زیارتگاه امامزاده عبدالرحمن هم وجود دارند که می‌توانید در این مسیر از آنها هم بازدید کنید.

بجنورد و جاذبه‌های آن

از شهرهای دیگر مسیر گرگان به مشهد می‌توان به شهر زیبای بجنورد اشاره کرد. این شهر نزدیک مشهد قرار دارد و از جاذبه‌های گردشگری زیادی برخوردار است. برخی از دیدنی‌های این شهر عبارتند از:

بابا امان

گردشگاه بابا امان در ابتدای ورودی مشهد- بجنورد قرار دارد این گردشگاه از جاهای دیدنی مسیر مشهد به گرگان محسوب شده و طبیعت سرسبز، پوشش گیاهی انبوه و آبی که از چهار قسمت به بیرون تراوش می‌کند و به درون استخرها می‌ریزد، جذابیت‌های دیدنی زیادی را برای مسافران و گردشگران به ارمغان می‌آورد.

در این گردشگاه مکانی برای استراحت مسافران وجود دارد که مسافران می‌توانند علاوه بر بهره‌مندی از طبیعت چشم‌نواز، از امکانات رفاهی دیگری مانند چایخانه، نمازخانه، رستوران، مقبره امامزاده و … برخوردار شوند.

بش قارداش

بش قارداش یکی از جاهای دیدنی مسیر مشهد به گرگان است. بش قارداش پارک جنگلی شهر بجنورد بوده که در ۷ کیلومتری جاده بجنورد به اسفراین قرار دارد. شاید برای شما هم عجیب باشد که در این پارک علاوه بر اینکه جاذبه‌های طبیعی زیادی وجود دارد چند آرامگاه قاجاری مرتبط به سردار مفخم هم قرار دارد.

این آرامگاه در دوران قاجاریه به فرمان ناصرالدین شاه بنا شده است؛ همچنین بش قارداش یکی از مراکز مهم آب‌ معدنی شرق کشور بوده که از ارزش درمانی بسیار بالایی برخوردار است.

کاروانسرای سبزه میدان

این کاروانسرا هم در مسیر مشهد به گرگان واقع شده و هر ساله مسافران و گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. ساخت آن را به زمان ناصری نسبت می‌دهند. این کاروانسرا دارای حیاط وسیعی بوده و در اطراف آن ۳۴ حجره ساخته شده است. حمام سبزه میدان هم در این مکان به چشم می‌خورد و گویای چگونگی حمام کردن مردم در ۱۰۰ سال گذشته است.

سخن پایانی

همه ما به سفر علاقه‌مند هستیم و هر بار که مجالی پیش بیاید و امکانش فراهم باشد برای تجدید قوا به مسافرت می‌رویم. گاهی هم از مسیر مشهد به گرگان می‌رویم. در این مسیر دیدنی‌های زیادی وجود دارد که امروز خدمت شما معرفی کردیم و جاهای دیدنی مشهد برای تفریح را برشمردیم.

توصیه می‌کنیم اگر برای شما هم این فرصت مهیا شد حتما برای بازدید به مکان‌های مشهد بروید و از گشتن در طبیعت زیبا و چشم‌نواز آنها لذت ببرید. اگر شما هم تجربه‌ای در این مورد دارید تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید یا به وب‌سایت ما مراجعه کنید.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا