احتمالا برای شما نیز پیش آمده که مشاوره دیجیتال مارکتینگ چیست و فرد مشاور چگونه می تواند برای بیزینس ما سودمند باشد؟ در پاسخ باید بگوئیم که مشاور دیجیتال مارکتینگ، فردی متخصص بوده که در شناخت و استفاده از روش های بازاریابی آنلاین برای افزایش نرخ تبدیل مشتری و فروش بیشتر آگاهی زیادی داشته و از بهره بردن از این خدمات می تواند برای کسب و کار شما بسیار زیاد سودمند باشد. اگر شما نیز قصد ورود به بازار رقابتی را دارید، بهتر است از افراد متخصصی کمک بگیرید که می توانند بیزینس شما را در مسیر درست تا سرانجام سوددهی راهنمایی کنند. تا انته با ما همراه باشید تا به شما دوستان عزیز بگوئیم که مشاوره دیجیتال مارکتینگ چیست و اصلا به چه کار می آید.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
اخیراً با ورود بسیاری از مشاغل و رقابتی شدن فضای بیزینس های آنلاین، استفاده از انواع روش های بازاریابی برای تبلیغ برند و محصولات می تواند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شود. طبق آمار رسمی; افزایش تعداد کاربران در فضای اینترنت, پتانسیل چشمگیری را برای رشد بیزینس و توسعه کسب و کار ما به وجود می آورد. در واقع با پیشرفت تکنولوژی و حضور اکثریت مردم در دنیای مجازی، بازاریابی از حالت سنتی فاصله گرفته به سمت دیجیتال مارکتینگ سوق داده شده است. روش های زیادی برای بازاریابی دیجیتال وجود دارد که نمونه های بارز آن می توان به سئو سایت, محتوا نویسی و بازاریابی محتوایی در شبکه های اجتماعی اشاره داشت.
وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ به طور خلاصه
وظایفی که برای مشاور دیجیتال مارکتینگ می توان نام برد عبارتند از:
- تجزیه و تحلیل رقبای بیزینسی و کسب و کار کارفرما
- بهبود مدل کسب و کار
- شناخت بازار هدف و تقسیم بندی آن
- ارائه پیشنهادات تخصصی برای توسعه بیزینس و کسب و کار
- تجزیه و تحلیل و بررسی تمام قابلیت های توسعه کسب و کار
- تجزیه و تحلیل و بررسی محتوای ایجاد شده
- ارائه طرح جامع از دیجیتال مارکتینگ
- توسعه و برنامه ریزی اصولی همراه با استراتژی هدفمند برای بهینه سازی سایت
- ارائه استراتژی محتوایی
- برنامه ریزی تولید و انتشار محتوا
- طراحی کمپین تبلیغاتی و گوگل ادورز
- ارائه روش های بازاریابی تخصصی در موتور جستجو
- تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی
- تجزیه و تحلیل وب سایت از قبیل بررسی UI، UX سایت و ارائه راه حل های تخصصی برای حل مشکلات و بهبود آن
- بهبود ساختار سایت
- مشاوره و نظارت بر اجرای کمپین های پیامکی
- تجزیه و تحلیل سوابق وب سایت
- برنامه ریزی برای رپورتاژ آگهی
- مشاوره در اجرای کمپین های کلیکی
- بهبود نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان
دلیل استفاده از خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ چیست؟
به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت، نیاز به وجود یک دیجیتال مارکتر بسیار زیاد احساس می شود چرا که فرد مشاور دیجیتال مارکتینگ می تواند راه حل هایی را برای توسعه کسب و کار ما ارائه دهد.
طبق گزارشی که رسانه هیلی بیلی hillbilly.ir تهیه کرده است; در دنیای امروز پیچیدگی زیادی در فرآیندهای بازاریابی و تبلیغات برای ارتقای رتبه کسب و کار وجود دارد که لزوم کمک گرفتن از مشاور را بسیار زیاد می کند. بنابراین بدون استفاده از مشاوره دیجیتال مارکتینگ، عملا تمام تلاش مدیران برای برندسازی بیزینس بی فایده بوده و نتیجه خوبی را به عمل نمی آورد. البته این را هم بگوئیم که متأسفانه برخی از صاحبان مشاغل علاقه ای به بازاریابی اینترنتی و دیجیتالی نداشته و بیشتر به صورت سنتی کار می کنند. برای این دسته افراد که به صورت سنتی فعالیت بیزینسی می کنند باید بگوئیم که دیر یا زود, کسب و کار آن ها با مشکلات زیادی از جمله کمبود مشتری برخوردار خواهد شد و اینجاست که اهمیت مشاور دیجیتال مارکتینگ به خوبی درک می شود.
هزینه جلسات مشاوره دیجیتال مارکتینگ
امروزه هزینه و تعرفه مشاوره دیجیتال مارکتینگ بر اساس دو مدل خواهد بود که در مدل اول, بحث مشاوره ساعتی مطرح می باشد و در مدل دوم نیز, تعرفه به صورت پروژه ای می باشد. باید بگویئم که اغلب کارفرمایان از مدل اول, یعنی مشاوره دیجیتال مارکتینگ به صورت ساعتی کمک می گیرند و معتقدند که در جلسات کمتر قادر خواهند بود اطلاعات زیادی را از مشاور دیجیتال مارکتینگ کسب نمایند.
مهارت های لازم برای یک مشاور دیجیتال مارکتینگ
یه مشاور دیجیتال مارکتینگ باید مهارت های را داشته باشد تا بتواند کسب و کارهای کارفرمایان را تجزیه و تحلیل کند. مهارت هایی که یک مشاور حرفه ای دیجیتال مارکتینگ باید بداند عبارتند از:
- ارائه استراتژی هدفمند برای کسب و کارهای اینترنتی
- دانستن سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO)
- اطلاعات در موزد تبلیغات کلیکی (PPC)
- بازاریابی شبکه های اجتماعی
- بازاریابی محتوایی
- بازاریابی ایمیلی و پیامکی
- بهینه سازی نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری
- تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات تکمیلی
مشاغلی که به تخصص مشاور دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟
خب شاید این سوال را نیز شما داشته باشید که چه مشاغلی به مشاور دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟ در پاسخ باید بگویئم که امروزه با توجه به رشد حضور افراد جامعه در فضای مجازی و اینترنت، همه شرکت های خصوصی و بیزینس های فعال و آنلاین برای تدوین و انتخاب بهترین استراتژی ها و تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ نیاز به مشاور بازاریابی دیجیتال دارند تا در به صورت هدفمند راه حل هایی را برای جذب کاربران و مشتریان بیشتر را به آن ها ارائه دهد.
منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ پاخوروب www.pakhorweb.ir