مشکلات زندگی در ساسکاچوان

زندگی در ساسکاچوان: سرزمینِ آفتابگردان های غول پیکر و دلِ آرام

مشکلات

مشکلات

همیشه دنبال یه جای دنج و آرام برای زندگی بوده م یه جای که بتونم از شلوغی و هیاهوی شهر دور باشم و به جای دود و ماشین هوای پاک و منظره های طبیعی رو تجربه کنم. یه جای که بتونم با خودم خلوت کنم و به صدای باد و پرندگان گوش بدم.

ساسکاچوان دقیقا همون جایی بود که داشتم دنبالش می گشتم. یه استان در کانادا با مناظر طبیعی زیبا آسمان آبی زمستان های برفی تابستان های گرم و مردم مهربان.

مشکلات

اما این جای جدید بدون چالش هم نیست. ساسکاچوان با تمام زیبایی و سادگی اش مشکلاتی هم داره. مشکلاتی که گاهی خسته کننده و چالش برانگیز می شن.

هوای سرد و برفی

یه بار تابستون تو ساسکاچوان یه دوست کانادایی به من گفت: "تابستون اینجا خیلی کوتاهه اما خیلی زیبا". حرفش راست بود. تابستون تو ساسکاچوان خیلی کوتاه و خاطره انگیز هست اما زمستون طولانی و سخت هست. تو زمستون می تونه هوا خیلی سرد و برفی باشه. این موضوع برای کسایی که عادت به هوای گرم و آفتابی دارن ممکن هست یه چالش باشه.

هوا تو ساسکاچوان خیلی متفاوت و غیر قابل پیش بینی هست مثلاً تو یه روز خورشید میشینه و تو روز بعد برف می باره. این تغییر هوا برای کسایی که از سردی هوا و بارش برف بدشون میاد ممکن هست سخت باشه.

کمبود فرصت های شغلی

یکی از مشکلات ساسکاچوان کمبود فرصت های شغلی هست. به ویژه برای افراد با مدرک بالاتر. البته این موضوع به طور کلی برای تمام کانادا صادق هست.

اگر به دنبال یه کار تو ساسکاچوان هستین باید حاضر باشین برای پیدا کردن کار زحمت بکشین. همچنین ممکن هست برای پیدا کردن کار مناسب با حقوق خوب باید به شهرهای بزرگ ساسکاچوان مثل سسکاتون و رجاینا برین.

فاصله زیاد از شهرهای بزرگ

یکی از مشکلات ساسکاچوان فاصله زیاد از شهرهای بزرگ هست. ساسکاچوان یه استان بزرگ و غیر متمرکز هست. این موضوع ممکن هست برای کسایی که عادت به زندگی تو شهرهای بزرگ و شلوغ دارن چالش برانگیز باشه.

مثلاً اگر شما تو یک شهر کوچک تو ساسکاچوان زندگی کنین ممکن هست برای خرید کالاهای خاص یا استفاده از خدمات مخصوص باید سفر طولانی به شهر بزرگ داشته باشین.

خسته کننده بودن زندگی

زندگی تو ساسکاچوان ممکن هست برای کسایی که عادت به زندگی پر هیجان و شلوغ دارن کمی خسته کننده باشه.

به ویژه برای کسایی که از شهرهای بزرگ به ساسکاچوان مهاجرت کردن ممکن هست احساس کنن که انتقال از یک سبک زندگی شلوغ و پر هیجان به یک سبک زندگی آرام و ساده برای آنها سخت باشه.

نحوه زندگی و فرهنگ

ساسکاچوان یه استان با فرهنگ و سبک زندگی خاص خودش هست. این فرهنگ و سبک زندگی ممکن هست برای کسایی که از فرهنگ و سبک زندگی متفاوت با آن عادت دارن کمی غیر عادی باشه.

نکات مهم برای زندگی در ساسکاچوان

قبل از انتقال به ساسکاچوان حتماً این نکات رو در نظر بگیرین:

  • هزینه زندگی: هزینه زندگی تو ساسکاچوان نسبت به شهرهای بزرگ کانادا ارزان هست اما هنوز هم برای کسایی که به تازگی به کانادا مهاجرت کردن ممکن هست گرون باشه.
  • وضعیت آب و هوا: قبل از انتقال به ساسکاچوان حتماً در مورد وضعیت آب و هوا و تغییرات هوا اطلاعات کافی جمع کنین.
  • فرصت های شغلی: قبل از انتقال به ساسکاچوان حتماً در مورد فرصت های شغلی و بازار کار تو این استان اطلاعات کافی جمع کنین.
  • فاصله از شهرهای بزرگ: قبل از انتقال به ساسکاچوان حتماً در مورد فاصله از شهرهای بزرگ و اثر این فاصله بر زندگی روزمره خودتون اطلاعات کافی جمع کنین.
  • فرهنگ و سبک زندگی: قبل از انتقال به ساسکاچوان حتماً در مورد فرهنگ و سبک زندگی مردم این استان اطلاعات کافی جمع کنین.

تجربه شخصی:

من حدود سه سال هست که تو ساسکاچوان زندگی می کنم. اول شروع کردم تو یه شهر کوچک زندگی کنم و با مردم محلی آشنا شدم. اونجا خیلی آرام و ساده بود. من عاشق طبیعت و آسمان آبی ساسکاچوان بودم. اما با گذشت زمان کمی از زندگی تو شهر کوچک خسته شدم. بعد تصمیم گرفتم به رجاینا مرکز استان ساسکاچوان انتقال پیدا کنم.

رجاینا یه شهر کوچک هست اما در مقایسه با شهر کوچک قبلی شلوغ تر و پر هیجان تر هست. امکانات بهتری تو رجاینا وجود داره و فرصت های شغلی هم بیشتر هست. اما هنوز هم با شهرهای بزرگ کانادا قابل مقایسه نیست.

پرسش و پاسخ:

سوال 1: هزینه زندگی تو ساسکاچوان چطور هست؟

هزینه زندگی تو ساسکاچوان نسبت به شهرهای بزرگ کانادا ارزان هست اما هنوز هم برای کسایی که به تازگی به کانادا مهاجرت کردن ممکن هست گرون باشه. مثلاً قیمت خانه و اجاره تو ساسکاچوان نسبت به استان هایی مثل انتاریو و بریتیش کلمبیا ارزانتر هست.

سوال 2: تو ساسکاچوان چقدر میتونم کار پیدا کنم؟

پیدا کردن کار تو ساسکاچوان ممکن هست سخت باشه به ویژه برای کسایی که دنبال کار تو زمینه های خاص و با حقوق خوب هستن. اما با این حال بازار کار تو ساسکاچوان در حال رشد هست و فرصت های شغلی تو زمینه های کشاورزی انرژی و سلامتی وجود داره.

سوال 3: چه نوع فرهنگی تو ساسکاچوان غالب هست؟

فرهنگ ساسکاچوان ترکیبی از فرهنگ کانادایی و فرهنگ اول ملل هست. مردم ساسکاچوان معمولا گرم و صمیمی هستن و به سادگی و مهربانی شهره هستن. در ساسکاچوان فرهنگ غنی و جذاب اول ملل هم خیلی پر رنگ هست.

نتیجه گیری:

ساسکاچوان یه استان زیبا با طبیعت خیره کننده و مردم مهربان هست. اما مثل هر جای دیگه در دنیا مشکلات و چالش های خودشو هم داره.

اگر شما به دنبال یه جای آرام و ساده برای زندگی هستین و از زندگی تو شهرهای بزرگ و شلوغ خسته شدین ممکن هست ساسکاچوان جای مناسبی برای شما باشه. اما قبل از انتقال به ساسکاچوان حتماً در مورد مشکلات و چالش های این استان اطلاعات کافی جمع کنین و خودتون رو برای تغییرات و چالش های جدید آماده کنین.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا