معایب زندگی در ونکوور

بهشتِ گرانِ ونکوور: نگاهی به تاریکی های پشتِ ابرهای نقره ای

خیلی ها ونکوور رو بهشت می دونن؛ شهری با طبیعت بکر هوای تمیز امکانات تفریحی متنوع و مردمی صبور و خوش مشرب. اما حقیقت اینه که مثل هر جای دیگه ونکوور هم معایبی داره که شاید کمتر بهشون توجه بشه. تو این مقاله یه نگاه نقادانه به " ونکوورِ واقعی" می ندازیم و سعی می کنیم پشتِ پردهِ زیبایی های این شهر رو ببینیم.

هزینه زندگی: یه جنگِ همیشگی

اولین و شاید مهم ترین مسئله هزینه زندگی تو ونکوورِ. این شهر یه قیمتِ وحشتناک بالایی برای همه چیز از اجاره تا غذا و حتی نوشیدنی داره. یه آپارتمانِ معمولی تو مرکز شهر به اندازه یه خونهِ سه خوابه تو یه شهرِ کوچیکِ دیگه قیمت داره.

مثلا من چند ماه پیش یه دوستِ قدیمی رو تو ونکوور دیدم. اون با یه گروهِ دوستش یه خونه رو اجاره کرده بودن. هر کدومشون یه اتاقِ کوچیک با یه پنجرهِ رو به حیاطِ خلوتِ مشترک داشتن. هر ماه 2200 دلار فقط برای اجاره پرداخت می کردن. حالا تصور کنید با این قیمتِ اجاره برای بقیه نیازهاشون مثل غذا حمل و نقل تفریح و… چقدر باید خرج کنن.

زندگیِ توِ یه قفسِ شیشه ای

یکی دیگه از مشکلات ونکوور فضایِ محدودِ. به خاطر قیمتِ بالا خیلی از مردم تو آپارتمان های کوچیکِ چند طبقه ای زندگی می کنن. من یه بار با یه خانواده چهار نفره تو ونکوور آشنا شدم. با اینکه شغل خوبی داشتن اما مجبور بودن تو یه آپارتمانِ یه خوابه زندگی کنن!

من این احساس رو می فهمم. یه موضوعی که خیلی منو تو ونکوور آزار میداد محدود بودن فضای زندگی بود. وقتی تو یه آپارتمانِ کوچیک با یه آشپزخانه تنگ و یه حمام مشترک زندگی میکنی خیلی سخته که احساسِ آزادی و راحتی داشته باشی.

ترافیکِ کلافه کننده: یه معضلِ همیشگی

ونکوور با وجود سیستم حمل و نقل عمومی به نسبت قوی از مشکلِ ترافیک هم رها نیست. ترافیک تو ونکوور خیلی شلوغه خصوصا تو ساعتِ اوج رفت و آمد. این موضوع میتونه وقت زیادی از شما بگیره و شما رو کلافه کنه.

من خاطرمه که یه بار برای رفتن به یه ملاقاتِ مهم دو ساعت تو ترافیک گیر افتاده بودم. این موضوع واقعا اعصابِ منو خراب کرد. خیلی سخته که وقتی تو ترافیکِ شلوغه در حال رانندگی هستی اعصابِ خودت رو کنترل کنی.

هوا: ابرهای نقره ای که شاید بارون باشن

ونکوور به خاطر آب و هوای مُعتدلش مشهورِ. اما این معتدل بودن هم یه طرف دیگه داره. ونکوور با بارونِ زیاد و ابرهای خاکستری مشهورِ. گاهی اوقات هفته ها تو ونکوور بارون میاد و خورشید از پشتِ ابرها خودشو نشون نمیده. این موضوع میتونه روی روحیه و انرژی شما تاثیر منفی بذاره.

من یه بار تو پاییز سه هفته بدون خورشید تو ونکوور زندگی کردم. در آن سه هفته تمام انرژی من تباه شد و احساسِ غم و اندوه به من دست داد. این موضوع واقعا برام سخت بود و من به راحتی میتونم بگم که هوای بارونی تو ونکوور میتونه افسردگی ایجاد کنه.

فاصله تا خانواده و دوستان: یه حسِ دلتنگیِ همیشه

ونکوور یه شهرِ زیبا و مُدرنِ اما برای خیلی ها از ما ایرانی ها فاصله تا خانواده و دوستانِ مون یه معضلِ بزرگه. اگه از خارج از کانادا به ونکوور مهاجرت کردین ممکنه حسِ دلتنگی برای خانه و خانواده رو خیلی شدید تجربه کنین. این موضوع میتونه شما رو غمگین و ناامید کنه.

من تو این چند سال خیلی دلتنگِ خانواده و دوستانِ خودم تو ایران بودم. هر بار که با اونها تلفن صحبت میکنم حسِ دلتنگی من بیشتر میشه. این حس غم و اندوه میتونه خیلی آزار دهنده باشه و به سختي میتونید این فاصله رو تحمل کنن.

راهکارهایی برای کنار آمدن با معایبِ ونکوور

  • تلاش برای یافتن یک خانه مناسب با قیمت معقول: با وجود قیمت بالای مسکن تو ونکوور میتونید با انعطاف پذیری و انجام تحقیقات مناسب یه خانه مناسب با قیمت معقول پیدا کنین. میتونید به جای مرکز شهر تو اطراف شهر به دنبال خانه بگردید یا با چند نفر دیگه یه خانه رو به اشتراک بگذارید.
  • استفاده از حمل و نقل عمومی یا دوچرخه برای کاهش هزینه و ترافیک: سیستم حمل و نقل عمومی تو ونکوور به نسبت قوی و منظم هست. میتونید با استفاده از اتوبوس مترو و قطار از ترافیک شلوغ شهری دوری کنید و هزینه حمل و نقل خودتون رو کاهش بدید. همینطور میتونید از دوچرخه هم استفاده کنید.
  • یافتن گروه ها و فعالیت های اجتماعی برای کاهش احساس تنهایی: تو ونکوور میتونید در گروه ها و فعالیت های اجتماعی مثل کلاسِ زبان گروهِ موزیک و یا باشگاه های ورزشی شرکت کنید. این موضوع میتونه به شما کمک کنه با افراد جدیدی آشنا بشید و احساس تنهایی رو کاهش بدید.
  • تلاش برای یافتن طبیعت و فضای سبز برای کاهش استرس: ونکوور یه شهرِ سبز و سرسبز هست. با رفتن به پارک ها جنگل ها و خط ساحلی میتونید از استرس زندگی شهری دوری کنید و انرژی خودتون رو بازگردانی کنید.

پرسش و پاسخ

1. آیا با این همه معایب هنوز ارزشش رو داره که تو ونکوور زندگی کنیم؟

این  یک  سوالِ  شخصیِ.  اگه  به  دنبال  یه  زندگی  شلوغ  و  پر  از  امکانات  تو  یه  شهر  زیبا  هستین    ونکوور  میتونه  انتخابِ  خوبِ.  اما  اگه  با  هزینه  بالا  ترافیک  شلوغ  و  هوای  بارونی  مشکل  دارین  ممکنه  انتخاب  های  دیگه  بهتر  باشن.

2. چه طور میتونم با حسِ دلتنگی برای خانواده و دوستان تو ونکوور کنار بیام؟

با  استفاده  از  تلفن  اینترنت  و  شبکه  های  اجتماعی    میتونید  با  خانواده  و  دوستانِ  خودتون  در  ارتباط  باشید.  همچنین    میتونید  به  دنبال  یافتن  گروه  ها  و  انجمن  های  ایرانی  تو  ونکوور  باشید  تا  با  افراد  هم  زبانِ  خودتون  ارتباط   برقرار  کنید.

3. چه طور میتونم هزینه زندگی تو ونکوور رو کاهش بدم؟

با  انتخاب  محله  هایی  با  قیمت  معقول  استفاده  از  حمل و نقل  عمومی  و  دوچرخه  و  همچنین  پخت  غذا  تو  خانه  به  جای  رفتن  به  رستوران    میتونید  هزینه  زندگی  تون  رو  کاهش  بدید.  

نتیجه گیری

ونکوور شهرِ زیبا و مُدرنیِ که امکانات زیادی برای زندگی و تفریح ارائه میده. اما مثل هر شهر دیگه این شهر هم معایبی داره که باید قبل از مهاجرت به اون به شون توجه کنید.

با وجود معایبِ ونکوور هنوز این شهر برای خیلی ها یه انتخاب خوبِ و میتونه تجربه زندگی جدیدی رو برای شما به ارمغان بیاره. اما یادتون باشه که زندگی تو ونکوور با هزینه بالا ترافیک شلوغ و هوای بارونی همراه هست.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا