مقایسه صرافی توبیت با مکسی

صرافی مکسی در سال 2018 فعالیت خود را آغاز کرد. این پلتفرم متمرکز خرید و فروش ارزهای دیجیتال به‌دلیل ارائه خدمات پیشرو، همواره در جمع برترین صرافی‌های خارجی بازار کریپتو بوده است. تا قبل از سال 2024، صرافی MEXC با معامله‌گران ایرانی همکاری می‌کرد، اما با شروع سال جدید میلادی، این صرافی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که احراز هویت برای عموم کاربران اجباری شده است. به‌ همین دلیل، عملاً کاربران ایرانی از خدمات مکسی محروم شدند.

پس از آن، بسیاری از تریدرهای ایرانی در جست‌وجوی جایگزین مکسی به‌ سراغ صرافی توبیت رفتند. صرافی Toobit، که در سال 2022 راه‌اندازی شد، ظرف مدت زمان کوتاهی پیشرفت‌ زیادی کرده است. به‌خصوص از نظر حجم معاملات اسپات و فیوچرز، تنه به تنه برترین صرافی‌های خارجی می‌زند. اگر کنجکاوید که توبیت جایگزین شایسته‌ای برای مکسی است یا خیر، این مطلب را تا پایان دنبال کنید. در این مطلب، خدمات صرافی توبیت را با مکسی مقایسه خواهیم کرد.

 

مقایسه ارائه خدمات به‌ ایرانیان در صرافی توبیت با مکسی

از چند ماه پیش، همکاری مکسی با تریدرهای ایرانی متوقف شده است. امکان احراز هویت با مدارک ایرانی در این صرافی وجود ندارد. به‌ همین دلیل، بعد از اجباری‌شدن احراز هویت در MEXC، کاربران ایرانی مجبور شدند این صرافی را ترک کنند. بعد از مکسی، صرافی توبیت از مقاصد اصلی تریدرهای ایرانی است.

در حال حاضر، می‌توانید بدون محدودیت در صرافی توبیت فعالیت کنید. برای ورود به توبیت، نیازی به تغییر آی پی ندارید. همچنین، احراز هویت در صرافی توبیت اجباری نیست. حساب‌های کاربری بدون احراز هویت می‌توانند روزانه معادل پنج بیت کوین از حساب خود برداشت کنند. ضمن اینکه سقف برداشت ماهانه برای این حساب‌ها سی بیت کوین است.

البته فعلاً امکان احراز هویت با مدارک ایرانی (کارت ملی، پاسپورت و …) در صرافی Toobit وجود دارد. بعد از تکمیل احراز هویت، سقف برداشت از حساب کاربری در شبانه‌روز، به پنجاه بیت کوین افزایش پیدا می‌کند. اگر حجم معاملات و میزان واریز و برداشتتان کم است، بهتر است بدون احراز هویت به فعالیت خود در توبیت ادامه دهید.

 

مقایسه معاملات اسپات صرافی توبیت با مکسی

در اینجا، قصد داریم معاملات اسپات را در دو صرافی توبیت و مکسی مقایسه کنیم:

  • کوین مارکت کپ، مکسی را با امتیاز 6.7 از 10، در رتبه یازدهم معاملات اسپات قرار داده است. توبیت با امتیاز 5.8، در رتبه سی و پنجم قرار دارد؛
  • حجم معاملات اسپات مکسی و توبیت به‌ترتیب حدود 1/8 و 1/2 میلیارد دلار در شبانه‌روز است؛
  • مکسی بیش از دو هزار ارز دیجیتال را در فهرست معاملات خود دارد. درحالی‌که تعداد رمزارزهای توبیت بیش از 125 مورد است؛
  • همه جفت ارزهای اسپات توبیت مبتنی بر تتر است. درحالی‌که جفت ارزهای اسپات مکسی مبتنی بر تتر، یو اس دی کوین، بیت کوین و اتریوم هستند؛
  • حداکثر کارمزد معاملات اسپات توبیت 0/2 درصد است. در صرافی مکسی، کارمزد تیکر در معاملات اسپات برابر با 0/1 درصد است؛
  • توبیت از روش‌های لیمیت، مارکت، تریگر و OCO برای سفارش‌گذاری پشتیبانی می‌کند. مکسی امکان سفارش‌گذاری به‌صورت لیمیت، مارکت، استاپ لیمیت/مارکت را به‌همراه تعیین حد سود و ضرر در معاملات اسپات فراهم می‌کند؛
  • مکسی امکان تبدیل ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند. درحالی‌که توبیت چنین قابلیتی را ارائه نکرده است.

 

مقایسه معاملات فیوچرز صرافی توبیت با مکسی

در اینجا، قصد داریم معاملات فیوچرز را در دو صرافی توبیت و مکسی مقایسه کنیم:

  • کوین مارکت کپ دو صرافی توبیت و مکسی را به‌ترتیب در رتبه پنجم و بیست و هشتم معاملات فیوچرز قرار داده است؛
  • حجم معاملات فیوچرز توبیت و مکسی به‌ترتیب برابر با هفده و پنج میلیارد دلار در شبانه‌روز است؛
  • هر دو صرافی از معاملات فیوچرز پرپچوال پشتیبانی می‌کنند؛
  • کارمزد میکر در معاملات فیوچرز توبیت و مکسی به‌ترتیب 0/04 و 0 درصد است؛
  • کارمزد تیکر در معاملات فیوچرز توبیت و مکسی به‌ترتیب 0/06 و 0/01 درصد است؛
  • حداکثر اهرم معاملات فیوچرز در توبیت و مکسی به‌ترتیب 150X و 200X است؛
  • هر دو صرافی امکان دمو تریدینگ در معاملات فیوچرز را فراهم می‌کنند.

هرچند مکسی در مقایسه با توبیت، در بخش فیوچرز، کارمزد معاملات کمتری دریافت می‌کند، حجم معاملات فیوچرز توبیت بیش از سه برابر مکسی است و توبیت در حال حاضر، در جمع پنج صرافی برتر از نظر حجم معاملات فیوچرز قرار دارد.

مقایسه خدمات پشتیبانی صرافی توبیت با مکسی

بعد از توقف همکاری مکسی با ایرانیان، پشتیبانی فارسی این صرافی هم متوقف شد. البته مکسی هیچ‌گاه در پیام‌رسان تلگرام، گروه پشتیبانی یا کانال اطلاع‌رسانی برای کاربران فارسی‌زبان راه‌اندازی نکرد.

در حال حاضر، صرافی توبیت به‌ زبان فارسی نیز خدمات پشتیبانی ارائه می‌کند. می‌توانید از طریق ایمیل و چت آنلاین سایت یا اپلیکیشن موبایل این صرافی، با پشتیبانی ارتباط برقرار کنید. همچنین، صرافی Toobit کانال اطلاع‌رسانی و گروهی تلگرام برای کاربران فارسی‌زبان در نظر گرفته‌ است و می‌توانید از این طریق هم پاسخ بسیاری از سؤالات خود را دریافت کنید.

 

مقایسه امکانات صرافی توبیت با مکسی

هر دو صرافی Toobit و MEXC اپلیکیشن موبایل اندروید و iOS را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهند. از مهم‌ترین امکانات صرافی مکسی می‌توان به سرویس کپی تریدینگ، استیکینگ و همچنین وام‌دهی ارز دیجیتال اشاره کرد. ضمن اینکه مکسی تعداد ارز دیجیتال به‌مراتب بیشتری را تحت‌پوشش قرار می‌دهد.

در مقابل، هرچند صرافی توبیت تعداد رمزارز کمی را برای معامله پشتیبانی می‌کند، سعی کرده است با ارائه سرویس‌های کپی ترید و ربات معامله‌گر، توجه معامله‌گران مبتدی را به‌ خود جلب کند.

 

مقایسه امنیت صرافی توبیت با مکسی

امنیت یکی از عوامل مهم در انتخاب صرافی ارز دیجیتال است. صرافی ارز دیجیتال معتبر باید امنیت حساب کاربری و دارایی کاربران خود را به‌طور کامل تأمین کند. از مراجع معتبر برای ارزیابی امنیت صرافی‌های ارز دیجیتال، cer.live است. کارشناسان این سایت ضمن بررسی صرافی‌های مختلف براساس عوامل متعدد، آن‌ها را از نظر امنیت، رتبه‌بندی می‌کنند. در جدول زیر، نتیجه ارزیابی cer.live را از امنیت دو صرافی مکسی و توبیت مشاهده می‌کنید. 

 

مکسی (MEXC)

توبیت (Toobit)

رتبه

14

46

درجه‌بندی امنیت

A

B

امنیت سرور

100 از 100

77 از 100

امنیت کاربر

100 از 100

74 از 100

تست نفوذ

100

100

بیمه سرمایه (Proof of Reserve)

دارد

دارد

امتیاز کلی

80 از 100

70 از 100

 

کلام پایانی

در این مطلب، صرافی توبیت را با مکسی مقایسه کردیم. شاید اگر مکسی همکاری خود را با ایرانیان متوقف نمی‌کرد، انتخاب این صرافی در مقایسه با توبیت تصمیم هوشمندانه‌تری بود، اما حالا که امکان دسترسی به مکسی وجود ندارد، مطالب ذکرشده نشان داد که صرافی Toobit فاصله چندانی با MEXC ندارد. ضمن اینکه در برخی از شاخص‌ها مانند حجم معاملات فیوچرز، با فاصله زیاد، دست برتر را دارد. به‌ همین دلیل، می‌توانید با خاطر آسوده، توبیت را به‌عنوان جایگزین معتبر برای مکسی انتخاب کنید. 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا