برترین های کسب و کار

موکاپات برای چه قهوه ای است

چه قهوه هایی برای موکاپات خوب است؟

همانطور که گفته شد  قهوه فوری موکا  ابزاری است که میتوانیم با آن قهوه اسپرسو تهیه کنیم. اکثریت نوع و نژاد قهوه برای موکاپات مناسب است و تفاوتی نمیکند اما اینکه آن قهوه چطور آسیاب شده باشد اهمیت خیلی زیادی در کیفیت قهوه دارد.

پیشنهاد می‌شود در برای موکاپات از قهوه های تازه آسیاب شده استفاده کنید تا عطر و طعم واقعی قهوه را از دست ندهید. اگر قصد خرید قهوه از مغازه و کافه های شهر خود دارید حتما بگویید قهوه تازه آسیاب شده به شما داده شود و چه بهتر که همان لحظه در حضور شما دان قهوه مورد نظرتان آسیاب گردد یا اینکه با خودتان در منزل آسیاب کنید.

نکته: آسیاب موکاپات متفاوت است، در ادامه توضیح داده میشود که هنگام خرید چه نکاتی باید رعایت شود.

ابزار | افزایش

هنگام خرید قهوه مناسب برای موکاپات چه بگوییم؟

قیمت قهوه گانودرما لاته دکتر بیز: همانطور که گفته شد نوع قهوه برای قهوه جوش ها و اسپرسوساز موکاپات چندان حائز اهمیت نیست. چیزی که بیشترین اهمیت را دارد، نوع آسیاب قهوه و فاصله زمانی آسیاب شدن قهوه تا مصرف است. که تاثیر خیلی زیادی رو قهوه دم شده است.

نوع آسیاب قهوه مناسب موکاپاتهنگام خرید قهوه باید به کسی که قهوه را آسیاب میکند گفته شود که قهوه برای موکاپات است تا درجه آسیاب را برای موکاپات تنظیم کند. معمولا پیشنهاد میشود درجه آسیاب ریز باشد.

برای گرفتن کرما قهوه مهم است یا موکاپات؟

یکی از نکاتی که تقریبا اکثر علاقه مندان  قهوه هات چاکلت دکتر بیز به آن توجه می کنند و علاقه مند هستند، کرما یا خامه قهوه است. بسیاری از افراد فکر میکنند باید قهوه ای انتخاب کنند که که کرمای خوبی دهد اما اینطور نیست و البته بی تاثیر هم نیست. برای انتخاب قهوه ای که کرمای خوبی دهد کافی است همین نکته ساده را بدانید که قهوه های روبوستا کرما دهی بیشتری دارند نسبت به قهوه های عربیکا.

اما چیزی که برای کرما گرفتن از قهوه اسپرسو بیشتر اهمیت دارد، وسیله ای است که شما با آن میخواهید قهوه تهیه کنید. موکاپات ها معمولا در این زمینه بسیار ضعیت هستند و دلیل آن فشار کم آب است.

اما تولید شده است و این مشکل را حل کرده تا شما بتوانید با موکاپات هم قهوه ای با کرمای خوب میل کنید. پس اگر کرمای قهوه برای شما اهمیت دارید و دوست دارید قهوه را با کرم بیشتر میل کنید از موکاپات های موکاکرم استفاده کنید.

نکاتی برای بهبود کیفیت قهوه گرفته شده از موکاپات

بسیاری از افراد این باور را دارند که قهوه هایی که با موکاپات تهیه می‌شود کیفیت ندارد، که این باور اشتباه است. شاید اسپرسویی که با موکاپات درست میکنیم به اندازه اسپرسوهای تهیه شده از دستگاه اسپرسوساز خانگی و صنعتی خامه دهی نداشته باشند اما این به معنای بی کیفیت بودن آن نیست.

اما چند نکته وجود دارد که بسیار ساده است اما کیفیت اسپرسو تهیه شده از موکاپات را افزایش میدهد و میتوانید بهترین قهوه اسپرسو را با موکاپات تهیه کنید:

استفاده از فیلتر موکاپات

فیلتر های کاغذی که به تازگی بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد راه حلی خیلی عالی برای خامه دهی بیشتر و غلظت بیشتر قهوه نهایی از موکاپات است. فیلترها معمولا برای انواع موکاپات ها وجود دارد که حتما پیشنهاد میشود تهیه و استفاده کنید.

موکاپات سالم باشد

سلامت موکاپات از مواردی است که خیلی از قهوه دوستان به آن توجه نمی کنند. بعضی مواقع ممکن است موکاپات موقع بستن قسمت های مختلف آن به درستی روی هم قرار نگیرند. بیرون زدن بخار از خروجی موکاپات پیش از دم آمدن اسپرسو، از نشانه های خراب بودن قهوه جوش های گازی یا همان موکاپات است.

تنظیم شعله زیر موکاپات:

شعله زیر موکاپات در کیفیت قهوه اهمیت دارد و اگر شعله نامناسب مانند خیلی کم یا زیاد باشد موجب سوختن قهوه درون موکاپات میشود. برای جلوگیری از سوختن قهوه بهتر است شعله ملایم و خیلی کم نباشد چون بدنه موکاپات داغ میشود. اما نیازی به حساسیت بیش از حد نیست.

جمعبندی

چیزی در کیفیت قهوه نهایی تهیه شده از موکاپات اهمیت دارد نوع قهوه نیست، بلکه طرز تهیه و درجه آسیاب و زمان آسیاب است که باعث می شود قهوه ای که از موکاپات میگیریم غلظت و طعم خوبی داشته باشد یا خیر. و در نهایت سعی کنید را خریداری و استفاده کنید زیرا تاثیر زیادی در کیفیت قهوه دارد

موکاپات چیست؟

موکاپات نوعی قهوه ساز روگازی است که توسط  لوئیجی دِ پونتیمبتکر ایتالیایی در سال ۱۹۳۳ اختراع شد.

موکا نام شهری در یمن است که در سالهای دور،از بنادر مهم تجارت قهوه به شمار میرفته است.

علت محبوبیت موکاپات چیست؟

با استفاده از این اختراع نوآورانه می توان در منزل قهوه را با کیفیتی نظیر اسپرسوسازهای حرفه ای تهیه کرد.

از این رو این وسیله به سرعت در ایتالیا فراگیر شد و تا اواخر دهه ۱۹۵۰ به شهرت جهانی رسید.

اجزای تشکیل دهنده موکاپات کدامند؟

۱.محفظه زیرین:

این محفظه در قسمت پایین قرار دارد و با آب پر میشود.

۲.محفظه میانی:

این محفظه محل ریختن پودر قهوه است.

۳.محفظه فوقانی:

محفظه ای است که عصاره قهوه به داخل آن میریزد.

۴.سوپاپ کنترل فشار:

روی بدنه محفظه پایینی یک سوپاپ تعبیه شده که عملکرد آن مانند سوپاپ زودپز است.زمانی که آب جوش به هر دلیلی نتواند وارد محفظه خروجی قهوه شود،این سوپاپ بیرون می آید.به جهت جلوگیری از افزایش فشار در محفظه آب،بخار را خارج میکند.

در غیر این صورت احتمال ترکیدن دستگاه وجود دارد.توجه داشته باشید که در حالت عادی این سوپاپ باید بسته باشد.

عملکرد اجزای موکاپات چگونه است؟

آب در محفظه زیرین داغ شده به دلیل ایجاد فشار بخار به سمت بالا حرکت میکند.سپس از مسیر قیفی شکل وارد محفظه میانی میشود.محفظه میانی دارای فیلتر بوده و باید با پودر قهوه پر شود.در این مرحله عصاره قهوه از مسیری لوله ای به محفظه فوقانی میریزد.

اکنون قهوه شما آماده سرو کردن میباشد.

قهوه ای که توسط موکاپات تهیه میشود،اسپرسو نام دارد.

انواع موکاپات:

موکاپاتها از نظر اندازه،شکل،جنس و غیره از تنوع خوبی برخوردار بوده و قابل تقسیم بندی می باشند.

اندازه:

قهوه سازهای روگازی در سایزهای ۱۴،۱۲،۹،۶،۴،۳،۲،۱ و یا ۱۶ فنجان تولید و عرضه میشوند.

جنس:

از آلیاژ آلومینیوم،استیل و در نمونه های قدیمی تر از جنس چدن ساخته میشوند.برخی کارخانه ها نیز ترکیبی خلاقانه از جنس استیل و آلومینیوم،استیل و سرامیک و یا آلومینیوم و شیشه را بکار میبرند.

کارکرد:

از نظر نوع کار در انواع روگازی(با حرارت شعله)،اینداکشن(القایی) و برقی ساخته میشوند.

رنگبندی:

این وسیله در رنگبندیهای متنوع،زیبا و مقاوم در برابر حرارت تولید شده و به فروش میرسد.

                       

مراحل تهیه قهوه اسپرسو با موکاپات کدامند؟

۱.پیمانه کردن قهوه:

یک راه برای اندازه گیری دانه قهوه میتواند استفاده از سبد آن یعنی در واقع پر کردنش با قهوه باشد.

۲.آسیاب کردن قهوه:

دانه قهوه را در آسیاب ریخته و با درجه متوسط آسیاب کنید.

۳.ریختن قهوه در سبد:

سبد را با قهوه آسیاب شده پر کرده و در انتها سطح آن را صاف کنید.البته نیازی به فشرده کردن و کوبیدن سطح قهوه وجود ندارد.

۴.ریختن آب:

مخزن پایینی را تا نقطه زیر سوپاپ قهوه ساز،با آب سرد پر کنید.اگر میخواهید قهوه تان سریعتر آماده میشود میتوانید ابتدا آب را مقداری گرم کرده یا جوش بیاورید.سپس آن را درون محفظه پایینی بریزید.

۵.قرار دادن سبد روی مخزن:

سبد را روی مخزن پایینی قرار داده سپس اجزای آن را به یکدیگر ببندید تا کاملا آب بندی شود

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا