میزان تمکن مالی برای لاتاری

لاتاری و رویای سفر به آمریکا: چقدر پول لازم دارم؟

مک

مک

می دونی چی؟ همیشه یه حس عجیبی نسبت به لاتاری داشتم! اون حس "شاید این بار من" که با هر بار اعلام نتایج با شدت بیشتری توی وجودم شعله ور می شد. حالا بعد از چند بار شرکت بالاخره شانس باهام یار بود و اسمم توی لیست برگزیدگان لاتاری درخشید. اما خب یه سوال بزرگ توی ذهنم احساس می کردم: "چقدر پول برای رفتن به آمریکا لازم دارم؟"

مک

چمدونت رو پر از "رویا" کن: هزینه های ویزا و پرواز

مک

اولین چیزی که باید بهش فکر کنی هزینه های مربوط به ویزا و پرواز هست. ویزای لاتاری خودش هزینه ای حدود 160 دلار (البته این مبلغ به واحد ارز محاسبه شده و با نرخ ارز تغییر می کنه) در بر داره. هزینه ای که شاید در مقایسه با هزینه های سفر و زندگی در آمریکا خیلی کم به نظر برسه اما به هر حال یه مبلغ ضروری هست.

حالا باید به هزینه های پرواز هم فکر کنیم. هزینه پرواز به آمریکا از ایران در حدود 2500 تا 3500 دلار (البته این مبلغ به شرکت هواپیمایی و زمان سفر هم وابسته هست) بوده و متغیر هست. از همین جا می بینید که سفر به آمریکا یه هزینه سنگین داره.

با یه "budget" منطقی قدم به قدم پیش برو

حالا نوبت به "budget" کردنه. "budget" یه کلمه انگلیسی به معنی برنامه هزینه هست و برای هر سفر مهم هست. قبل از هر چیز باید یه برنامه هزینه برای سفر به آمریکا بکشیم تا بدونیم برای سفر به آمریکا چقدر پول لازم داریم.

برای این کار باید هزینه های زیر رو در نظر بگیریم:

  • هزینه اجاره خانه یا اتاق: قیمت اجاره خانه یا اتاق در آمریکا به شهر و محدوده آن بستگی داره. به طور میانگین می تونید یه خانه با یه اتاق در شهری مثل نیویورک رو با حدود 1500 دلار در ماه اجاره کنید. اما در شهرهای کوچک تر مثل سنت لوئیس این مبلغ به حدود 800 دلار در ماه کاهش پیدا می کنه. البته قیمت اجاره با تعداد اتاق و امکانات خانه هم تغییر می کنه.
  • هزینه غذا: قیمت غذا در آمریکا به نوع غذایی که مصرف می کنید بستگی داره. به طور میانگین می تونید با حدود 300 دلار در ماه غذا مصرف کنید. اما اگه غذاهای گران قیمت تر مثل استیک و سوشی رو مصرف کنید هزینه شما بیشتر خواهد بود.
  • هزینه حمل و نقل: هزینه حمل و نقل در آمریکا بستگی به شهری که در آن زندگی می کنید داره. در شهری مثل نیویورک که سیستم مترو و اتوبوس فراوانی وجود داره می تونید با کارت حمل و نقل با هزینه ای حدود 100 دلار در ماه حرکت کنید. اما در شهرهای بدون مترو یا اتوبوس می تونید با خرید خودرو یا استفاده از سرویس های رایگان مانند "ride-sharing" (مثل Uber و Lyft) هزینه حمل و نقل رو به طور قابل توجهی افزایش بدید.
  • هزینه های دیگه: هزینه دیگه مثل اینترنت پوشاک سرگرمی و . . . به سلیقه و نحوه زندگی شما بستگی داره.

با "budget" منطقی قدم به قدم پیش برو

"budget" کردن با استفاده از جدول یا برنامه هزینه مثل excel به شما کمک می کنه تا به هزینه های واقعی سفر به آمریکا رسید و برنامه ریزی بهتری برای سفر تون داشته باشید.

قلب "آمریکا" رو با "budget" منطقی ببین

برای "budget" کردن بهتر هست که به صورت "conservative" یعنی با در نظر گرفتن هزینه های حداکثری برنامه ریزی کنید. این کار به شما کمک می کنه تا در صورتی که در طول سفر هزینه های شما کمتر از برنامه بود مبلغ اضافی برای هزینه های غیر منتظره یا خرید سوغاتی داشته باشید.

برای مثال اگر می خواهید در شهری مثل نیویورک زندگی کنید با یه "budget" حدود 2000 دلار در ماه می تونید زندگی ارزان و آرام رو تجربه کنید. اما اگه می خواهید در شهری مثل لس آنجلس زندگی کنید به "budget" حدود 2500 دلار در ماه نیاز دارید.

چطور یه "budget" خوب "budget" کنم ؟

یه "budget" خوب "budget" کردن یه هنره. این هنر رو با استفاده از "budget" کردن منظم و توجه به هزینه های واقعی می تونید یاد بگیرید. برای "budget" کردن می تونید از ابزارهایی مثل جدول هزینه برنامه های مالی و یا حتی دفتر چه یادداشت استفاده کنید.

سفر به آمریکا: هزینه های غیر منتظره

قبل از سفر به آمریکا به هزینه های غیر منتظره مثل هزینه تعمیرات ماشین ویزیت پزشک هزینه بیمه هزینه حق تماس و . . . فکر کنید. برای این هزینه ها بهتر هست که مبلغی را به عنوان هزینه اضافی در نظر بگیرید.

سفر به آمریکا: چطور هزینه رو کم کنم؟

چند راه برای کاهش هزینه سفر به آمریکا وجود داره:

  • انتخاب شهر ارزان تر: شهرهای کوچک تر در آمریکا هزینه زندگی ارزان تری دارند.
  • انتخاب نوع اقامت ارزان تر: هتل ها و "hostel" ها در آمریکا هزینه های متفاوتی دارند. "hostel" ها به طور معمول ارزان تر هستند.
  • انتخاب غذاهای ارزان تر: می تونید با خرید غذا از "supermarket" ها و پخت و پز در خانه هزینه غذا رو کاهش بدید.
  • انتخاب حمل و نقل ارزان تر: می تونید از "ride-sharing" (مثل Uber و Lyft) یا "public transportation" (مثل مترو و اتوبوس) استفاده کنید.

حرف آخر: با "budget" منطقی به رویا برس

سفر به آمریکا یه تجربه فراموش نشدنی هست. با یه "budget" منطقی می تونید این تجربه رو به بهترین صورت تجربه کنید.

پرسش و پاسخ

1. چقدر پول برای سفر به آمریکا لازم دارم؟

این مبلغ به نوع سفر نوع اقامت نوع غذا شهر و مدت زمان سفر بستگی داره. اما به طور میانگین می تونید با حدود 2000 دلار در ماه زندگی ارزان و آرام رو تجربه کنید.

2. چطور هزینه سفر رو کم کنم؟

برای کاهش هزینه سفر به آمریکا می تونید از راهکارهایی مثل انتخاب شهر ارزان تر انتخاب نوع اقامت ارزان تر انتخاب غذاهای ارزان تر و انتخاب حمل و نقل ارزان تر استفاده کنید.

3. چطور "budget" کنم؟

برای "budget" کردن بهتر هست که به صورت "conservative" یعنی با در نظر گرفتن هزینه های حداکثری برنامه ریزی کنید. این کار به شما کمک می کنه تا در صورتی که در طول سفر هزینه های شما کمتر از برنامه بود مبلغ اضافی برای هزینه های غیر منتظره یا خرید سوغاتی داشته باشید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا