نحوه انتخاب چیلر مناسب برای دستگاه تزریق پلاستیک

در فرآیند تولید، دستگاه تزریق پلاستیک باید قالب را خنک کند تا پلاستیک به سرعت خنک شود، کیفیت محصول را بهبود بخشد و راندمان تولید را بهبود بخشد. در اینجا مکمل دستگاه آب سرد ضروری است.

نحوه انتخاب چیلر مناسب برای دستگاه تزریق پلاستیک

دستگاه آب سرد در دستگاه تزریق پلاستیک برای دستیابی به انعقاد سریع پلاستیک از طریق چهار مرحله قالب گیری اکستروژن، دمیدن بطری، ترموپلاستیک و سیستم های هیدرولیک استفاده می شود.

این نشان دهنده اهمیت چیلر برای ماشین های قالب گیری تزریقی است. بنابراین نحوه انتخاب چیلر مناسب، امروز چند پیشنهاد مرجع به شما ارائه می دهم.

پلاستیک | صنعت

نحوه انتخاب چیلر مناسب برای دستگاه تزریق پلاستیک

در انتخاب چیلرها به چه عواملی باید توجه کرد

در تولید دستگاه های قالب گیری تزریقی بیش از 80 درصد از چرخه قالب گیری محصولات پلاستیکی برای خنک کردن قالب استفاده می شود، بنابراین کوتاه کردن زمان خنک سازی کلید افزایش تولید و افزایش مزایا است. با این حال، کوتاه کردن زمان خنک سازی به میزان انرژی آب یخ بستگی دارد. انرژی بیش از حد آب یخ منجر به مصرف بیش از حد انرژی و هدر رفتن می شود و انرژی بسیار کم آب یخ بهترین اثر خنک کننده را به دست نمی آورد. در خنک کننده قالب، انتخاب انرژی آب یخ به ظرفیت گرمایی خاص آن با مواد قالب گیری، دما و وزن سل و دمای محصول در هنگام قالب گیری بستگی دارد.

در خنک کننده قالب، فشار آب یخ به طور کلی 0.1-0.2 مگاپاسکال است. هنگامی که از 0.2 مگاپاسکال فراتر رود، برای برآوردن چنین فشاری مورد نیاز به چیلر با استحکام بیشتر است.

دوم، رابطه بین اختلاف دمای آب یخ چیلر و دبی

دمای خنک کننده محصولات پلاستیکی مختلف یکسان نیست، به طوری که اختلاف دمای آب یخ مورد نیاز برای خنک سازی ایجاد می شود. اختلاف دمای آب یخ به طور کلی 3 درجه سانتیگراد -5 درجه سانتیگراد است ، اما گاهی اوقات ممکن است 1 درجه سانتیگراد -2 درجه سانتیگراد رخ دهد. تا آنجا که به اختلاف دما مربوط می شود، هرچه اختلاف دما کمتر باشد، جریان آب یخ بیشتر برای از بین بردن همان مقدار گرما مورد نیاز است، در غیر این صورت جریان آب یخ مورد نیاز کمتر است. این چیزی است که هنگام انتخاب چیلر باید بدانید.

تأثیر کیفیت آب یخ بر استفاده از چیلرها

در استفاده از چیلرها باید به نرم شدن آب توجه کنیم و به طور همزمان به نظارت بر مقدار PH آب توجه کنیم تا از خوردگی مقدار PH بیشتر از 7 جلوگیری شود و به قالب آسیب برساند. بنابراین، می توانید برای جلوگیری از آسیب به دستگاه ناشی از کیفیت آب سخت، یک سختی گیر الکترونیکی نصب کنید.

انتخاب مرجع دستگاه تزریق پلاستیک معمولی و چیلر

اگر دمای چگالش آب خنک کننده چیلر آب خنک زیر 35 درجه سانتیگراد باشد و دستگاه تزریق پلاستیک در دمای طبیعی محیط استفاده شود، راه های مختلفی برای مطابقت وجود دارد:

چیلر آب خنک 1 اسب بخار را می توان به 80 تن دستگاه تزریق پلاستیک نیروی گیره مجهز کرد، دما در 5-10 درجه کنترل می شود.

چیلر آب خنک 1 اسب بخار را می توان به 100 تن دستگاه تزریق پلاستیک نیروی بستن مجهز کرد، دما در 10-15 درجه کنترل می شود.

چیلر آب خنک 1HP را می توان به 120 تن دستگاه تزریق پلاستیک نیروی بستن مجهز کرد ، دما در 15-20 درجه کنترل می شود

علاوه بر این، چیلر آب خنک 1HP را می توان به یک حجم تزریق 10 QZ کنترل دمای دستگاه تزریق پلاستیک در 5-10 درجه مجهز کرد. (حجم تزریق 1QZ = 28.5 گرم)

چیلر نقش حیاتی در تولید دستگاه های تزریق پلاستیک دارد، بنابراین انتخاب چیلر مناسب می تواند راندمان تولید را بهتر بهبود بخشد.

پلاستیک | صنعت

طیف وسیعی از محصولات چیلر Geson شامل تبرید صنعتی و تهویه مطبوع مرکزی تجاری ، از جمله چیلرهای آب خنک ، چیلرهای هوا خنک ، چیلرهای پیچ ، چیلرهای اسکرول ، چیلرهای گریز از مرکز ، پمپ های حرارتی منبع آب (زمین) ، پمپ های حرارتی منبع هوا و غیره ، ظرفیت از 2 تن ~ 4000 تن و دما از -160 °C ~ 30 °C ، سری کامل محصولات کامل برای مشتریان.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا