برترین های کسب و کارفناوری اطلاعات

نحوه تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال

در این مطلب نحوه تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال را آموزش می‌دهیم. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که قصد سفر دارید نیازمند یک هارد اکسترنال برای انجام امورات کاری یا دانشجویی در طول سفر هستید. در چنین مواردی اگر نمی‌خواهید هزینه اضافی کنید، با کم‌ترین هزینه می‌توانید هارد اینترنال کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود را تبدیل به یک هارد اکسترنال کنید. این کار علاوه بر هزینه کمتر مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

آموزش | ابزار

هارد اینترنال چیست؟

هما نطور که می‌دانید هارد یک حافظه دائمی است که در بسیاری از تجهیزات الکتریکی مانند کامپیوتر، سرور و موبایل استفاده می‌شود. به طور کلی این سخت‌افزار ذخیره سازی در دو دسته اینترنال و اکسترنال قرار می‌گیرد. برای یادگیری نحوه تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال بهتر است با هر کدام از این هارد‌ ها آشنا شویم.

هارد اینترنال به سخت‌افزار ذخیره سازی می‌گویند که به عنوان یکی از اجزای یک کامپیوتر داخل کیس نصب می‌شود. این نوع هارد بدون استفاده از تجهیزاتی خاص، خارج از کیس قابل استفاده نیست. هارد اینترنال علاوه بر ذخیره سازی اطلاعات مهم کاربر، سیستم عامل را نیز نگهداری می‌کند. هارد اینترنال در انواع مختلفی مانند HDD، هارد SAS، اس اس دی ssd و NVME تولید و عرضه می‌شود که هر کدام کاربر و قدرت متفاوتی دارند. همچنین برای اتصال هارد اینترنال به کیس پورت‌های متفاوتی وجود دارند که عبارتند از: IDE، SATA، SCSI و PCIe. هارد اینترنال در دواندازه 3.5 و 2.5 اینچی تولید می‌شود.

هارت اکسترنال چیست؟

هارد اکسترنال نوع دیگری از هارد است که نیازی به نصب داخل کیس و لپ‌تاپ ندارد. این نوع هارد برای استفاده به صورت خارجی طراحی شده و قابل حمل است. هارد اکسترنال نیز مانند هارد اینترنال برای اجرا شدن نیاز به برق دارد که با یک پورت USB این برق را تامین می‌کند. پورت USB در این نوع هارد برای تبادل داده نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از افراد مطرح که اطلاعات مهمی دارند و قصد پنهان کردن آن‌ها را دارند از این نوع هارد استفاده می‌کنند.

شما می‌توانید پس از انتقال داده‌های مورد نظر داخل هارد اکسترنال آن را از سیستم جدا کرده و در جای امنی از آن نگهداری کنید. کاربرد دیگر این هارد برای دانشجویان است که برای امورات درسی و شخصی مجبور به حمل کامپیوتر یا لپ‌تاپ نباشند، زیرا گاهی اوقات حتی لپ‌تاپ نیز درجا به جایی دستگیر می‌شود. این نوع هارد‌ها نیز با فناوری‌های مختلفی چون HDD و SSD تولید شده و به فروش می‌رسند.

نحوه تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال

گاهی اوقات لازم است اطلاعاتی را همراه خود داشته باشید که حجم زیادی هم دارد، اما شاید هارد اکسترنال ندارید و خرید آن هم هزینه اضافی به شمار می‌آید. برای این مشکل راه حلی مطمئن و اقتصادی وجود دارد. به سادگی می‌توانید با خرید یک مبدل یا قاب تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال، هارد کامپیوتر خود را به یک هارد اکترنال تبدیل و همراه خود ببرید. قاب تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال در دو اندازه 3.5 و 2.5 اینچی وجود دارد؛ بنابراین با توجه به اندازه هارد کامپیوتر خود می‌توانید یک قاب تهیه کنید.

از آنجایی که متداول‌ترین پورت هارد اینترنال از نوع SATA است، این تبدیل‌های معمولا برای این نوع اتصال ساخته می‌شود. به این ترتیب می‌توانید پورت SATA را به پوت USB تبدیل و هارد خود را به صورت موقت به عنوان هارد اکسترنال مورد استفاده قرار دهید.

انواع مبدل‌های هارد اینترنال به هارد اکسترنال

برای تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال مبدل‌های مختلفی موجود دارند. در ادامه با برخی از رایج‌ترین مبدل‌های هارد اینترنال به هارد اکسترنال آشنا می‌شویم.

مبدل کابلی هارد اینترال به هارد اکسترنال

این نوع مبدل ساده‌ترین و ارزان‌ترین مبدل به شمار می‌رود. کابل مبدل هارد اینترنال به هارد اکسترنال در یک سو دارای یکی از سوکت‌های PATA، SATA و IDE بوده و در سوی دیگر دارای یک سوکت USB برای اتصال به سیستم است. شما باید با توجه به پورت هارد خود کابلی را تهیه کنید که با پورت هارد شما سازگار باشد. با وصل کردن این کابل به هارد اینترنال خود به راحتی می‌توانید آن را به عنوان هارد اکسترنال استفاده کنید.

مبدل 3.5 اینچی یا 2.5 اینچی هارد اینترال به هارد اکسترنال

این نوع قاب تبدیل یک کیف دارای ضربه‌گیر در سایز 3.5 اینچ یا 2.5 اینچ بوده و به روش کابلی هارد اینترنال شما را به هارد اکسترنال تبدیل می‌کند. مدل‌های 3.5 یا 2.5 اینچی هارد اینترنال به هارد اکسترنال با توجه به ایمن تر بودن نسبت به روش کابلی قیمت بیشتر دارند، گزینه بهتری محسوب می‌شوند.

باکس تبدیل هارد اینترنال به هارد اکسترنال

آخرین و بهینه ترین روشی که قصد معرفی آن را داریم، استفاده از باکس تبدیل هارد اینترنال به هارد اکسترنال است. این باکس‌های دارای یک بورد کوچک برای تامین اتصال بهینه و تبادل ایمن‌تر اطلاعات هستند. باکس تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال نیز نسبت به سایز هارد شما، قابل خریداری بوده و آن را به یک هارد اکسترنال با کیفیت تبدیل می‌کند.

خرید انواع هارد اینترنال و اکسترنال

برای خرید انواع هارد اینترنال، هارد اکسترنال و هارد سرور می‌توانید به سایت دوبرکا مراجعه کنید. سایت دوبرکا متعلق به شرکت مبناسازان مرند بوده و در حوزه تعمیر، خدمات و فروش تجهیزات شبکه فعالیت دارد. هارد اینترنال و هارد اکسترنال از جمله محصولاتی است که این شرکت بهترین و باکیفیت‌ترین انواع آن‌ها را برای مشتریان خود تامین می‌کند. سایت دوبرکا قابلیت خرید آنلاین را نیز برای آسایش کاربران خود فراهم نموده است.

جمع‌بندی

هارد یکی از اجزای اصلی و حیاتی کامیپوتر و سرور محسوب می‌شود. وظیفه اصلی هارد ذخیره سازی اطلاعات مورد نیاز کاربر را به صورت دائمی است. به طور کلی هارد در دو نوع اینترنال و اکسترنال تولید و عرضه می‌شود. هارد اینترنال همان هارد سنتی است که داخل کیس یا سرور نصب می‌شود. هارد اکسترنال هم نوعی سخت‌افزار ذخیره سازی قابل حمل است.

گاهی اوقات توان خرید هارد اکسترنال نداریم، اما یک کامپیوتر شخصدی داریم که دارای هارد اینترنال است. ابزاری وجود دارند که به وسیله آن‌ها می‌توان هارد اینترنال را به هارد اکسترنال تبدیل کرد. این ابزار در مدل‌های مختلفی مانند کابلی، 3.5 اینچی، 2.5 اینچی و باکس تبدیل در بازار وجود دارد. برای خرید این ابزار می‌توانید از سایت دوبرکا بازدید کنید. همچنین اگر قصد خرید سرور hp را دارید می توانید با مشاوران ما در دوبرکا محصول مورد نظر خود را تهیه نمایید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا