نکاتی برای ایمن نگه داشتن کودکان در استخر

واقعاً برای خانواده بسیار جالب است که در نزدیکترین استخر غرق شوید. با این حال اگر فرزندان خردسالی در خانواده دارید باید برخی از اقدامات احتیاطی را برای اطمینان از این که کودکان می توانند از شنا لذت ببرند استفاده کنید. والدین هنگام شنا کودکان باید هوشیار باشند. در حالی که کودکان در استخر حضور دارند بزرگسالان باید کاملاً شرکت کنند. کودک خردسال می تواند در یک اینچ آب غرق شود. بسیاری از مردم تصور می کنند که آنها صدای پراکنده را می شنوند یا برای کمک گریه می کنند اما اغلب به هیچ وجه صدایی ندارند. در اینجا نکاتی برای ایمن نگه داشتن کودکان در استخر آورده شده است:

برای محافظت باید حصار اطراف استخر وجود داشته باشد. شمشیربازی چهار طرفه در اطراف استخر به جلوگیری از غرق شدن کودکان کمک می کند. ارتفاع آن باید حداقل چهار پا باشد. حصار باید دروازه ای از خود ببندد.

• ناحیه اطراف استخر باید بلافاصله پس از هر بار استفاده تمیز شود. اگر اسباب بازی هایی در آب شناور هستند سریعاً آنها را جدا کنید. این بازی ها می توانند توجه کودکان را به خود جلب کنند کودک ممکن است آنها را بگیرد و ممکن است به طور غیر منتظره ای سقوط کند.

• کودکان باید از قوانین منتشر شده در استخرهای عمومی کاملاً آگاه باشند. سطوح استخر می تواند مرطوب و لغزنده باشد. بسیاری از کودکان از استخر احساس هیجان می کنند. بنابراین نباید در هر شرایطی مجاز به دویدن باشند. آنها باید به آرامی و با احتیاط راه بروند. کودکان باید برای رعایت قوانین عدم غواصی در مناطق خاص راهنمایی شوند. آب می تواند برای غواصی بسیار کم عمق باشد.

• کودکان مجاز به ورود به استخر نیستند مگر اینکه دانش قبلی در مورد شنا داشته باشند. فرزند خود را برای درس شنا بفرستید. کودکان می توانند در حدود چهار سال درس شنا را شروع کنند. حتی اگر کودک شنا را بلد باشد کودکان بسیار خردسال باید در کنار بازوی خود باشند. بچه ها را برای پاسخ دادن به تلفن در استخر نگذارید.

• تجهیزات ایمنی برای دسترسی آسان در صورت لزوم باید در مکان دیداری در مجاورت موجود باشد. اگر در یک حوضچه بزرگتر هستید یک قطب نجات یا قلاب زندگی نیز اتفاق خوبی است.

• اگر از استخر استفاده نمی کنید آن را با کلاه ایمنی سخت بپوشانید. حتی در طول فصل شنا بهتر است هنگام استفاده نکردن استخر را پوشانده باشید. پوشش باید کاملاً مناسب با تمام سطح استخر باشد.

• اگر فرزند شما در استخر با تورم شنا می کند باید بعد از هر بار استفاده از آن خالی شود. هرگز فکر نکنید که فرزند شما نمی تواند در استخر انفجار غرق شود. هرگز یک استخر بادی را پر از آب نکنید. كودكان كوچك قدرت بالاتنه بدن براي بلند كردن آنها ندارند و با لغزش در قسمت نرم استخر مي توانند به راحتی غرق شوند.

هرگز به شناورها بال های آب لوله های داخلی یا مویرگها اعتماد نکنید. شما فقط باید از دستگاه های شناور بنام محافظت ساحل تأیید شده استفاده کنید.

همواره می توان از غرق شدن جلوگیری کرد. هنگامی که فرزند خود را در نزدیکی استخر یا استخر قرار می دهید باید بتوانید با کودک خود ارتباط برقرار کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا