برترین های کسب و کارفناوری اطلاعات

نکاتی درباره چاپ کتاب که نمی‌دانستید؟

چاپ کتاب کاری است که افرادی بسیاری دوست دارند آن را تجربه کنند اما در این راه با مشکلاتی روبرو می‌شوند. در همین حین که مشغول خواندن این مقاله هستید صدها و شاید هزاران نفر در ایران وجود دارند که کتابی تالیف یا ترجمه کرده‌اند اما نتوانسته‌اند نسبت به انتشار آن اقدام کنند. دلیل چاپ نشدن بیشتر این کتاب‌ها این است که مولفان و مترجمین، چاپ کتاب را فرایندی دشوار  و سخت می‌‌دانند. این درحالی است که اگر همکاری با یک ناشر معتبر و خوب انجام گیرد، بسیاری از کارهای چاپ کتاب توسط خود ناشر انجام می‌گیرد و نویسنده یا مترجم پس از تحویل کتاب به ناشر کار زیادی نخواهد داشت.

ایران | اینترنت

از بین بیش از صدهزار کتابی که در هر سال در ایران به چاپ می‌رسند حدود 75 درصد  تالیفی بوده و مابقی نیز ترجمه از سایر زبان‌ها و به خصوص انگلیسی و فرانسوی هستند. در این میان افراد بسیاری علاقه دارند آثار خود شامل شعر، داستان، داستان کوتاه یا سایر آثار علمی و غیرعلمی خود را در قالب کتاب به چاپ برسانند. در این مقاله که توسط گروه نویسندگان انتشارات نارون دانش تهیه شده است، شما را با نکاتی درباره چاپ کتاب آشنا خواهیم کرد و همچنین روش‌های کاهش هزینه چاپ کتاب را به شما معرفی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

ایران | اینترنت

نکاتی درباره چاپ کتاب

هزینه‌های چاپ کتاب: چاپ کتاب چندین هزینه دارد که در اینجا آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. نخستین هزینه چاپ کتاب هزینه تالیف یا ترجمه کتاب است. هزینه دوم در چاپ کتاب مربوط به هزینه‌های پیش از چاپ است که شامل ویراستاری، صفحه‌آرایی و طراحی جلد است. آخرین هزینه در چاپ کتاب هزینه چاپ و صحافی کتاب است. شما با روش‌هایی مانند ادیت خوب کتاب که نیاز به ویراستاری را کاهش دهد یا سفارش نسخه‌های کمتری در چاپ نخست، می‌توانید هزینه چاپ کتاب خود را پایین بیاورید.

قبل از آغاز نوشتن کتاب، تمرین کنید و تجربه کسب کنید: نوشتن کتاب به مقدار زیادی تمرین نیاز دارد، بنابراین خوب است که ابتدا مجموعه‌ای از مقالات، داستان‌ها و پست‌هایی برای یک وبلاگ یا وبسایت بنویسد و می‌توانید برای این کار یک وبلاگ رایگان بسازید بنویسید. نوشتن منظم در وبلاگتان به این معنی است که می‌توانید سبک نوشتن خود را کشف و اصلاح کنید و همچنین نظرات افراد دیگر را برای اصلاح روش خود دریافت کنید. همچنین این کار به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا واقعاً می‌خواهید یک کتاب بنویسید یا خیر.

بازخوانی و ویرایش کتاب: افرادی که کتابی نوشته یا ترجمه کرده‌اند معتقدند که با هر بار خواندن کتاب خودشان، تغییراتی در آن ایجاد کرده‌اند. درواقع فرایند ویرایش کتاب کاری ناتمام و طولانی است و اگر ده‌ها بار نیز کتاب خود را بخوانید باز جای بهبود و اصلاح در آن وجود دارد. البته باید دقت کنید که نباید در این کار افراط کنید. اگر به نظرتان کتابی که نوشته یا ترجمه کرده‌اید استانداردهای اولیه را دارد بهتر است کار ویرایش آن را تمام کرده و شروع به طی کردن مراحل چاپ آن کنید.

یک ناشر خوب برای چاپ کتاب خود پیدا کنید: پس از اینکه نگارش یا ترجمه کتابتان را تمام کردید و آن را بازبینی و ویرایش کردید حالا وقت پیدا کردن یک ناشر خوب و معتبر است. ناشر خوب دارای ویژگی‌هایی مانند دقت در فرایند چاپ کتاب، خوش قولی، زمان‌بندی دقیق و توجه به کیفیت کار است. بنابراین بهتر است با جستجو در اینترنت و پیدا کردن کتاب‌های پرفروش که نقدهای مثبتی نیز از مخاطبان دریافت کرده‌اند، نسبت به انتخاب ناشر خود اقدام نمایید. ناشر خوب بار بزرگی را از روی دوش شما برمی‌دارد و کتابتان را برای چاپ آماده می‌کند.

نکات پایانی درباره چاپ کتاب

بسیاری از نویسندگان وقتی درباره چاپ کتاب فکر می‌کنند از آن می‌ترسند چرا که چاپ کتاب را کاری دشوار می‌دانند. باید بدانید که بیشتر مراحل چاپ کتاب توسط ناشر انجام می‌گیرد و تنها کافی است که کتاب خود را به ناشر بدهید. بنابراین اگر کتابی ترجمه یا تالیف کرده‌اید می‌توانید همین امروز کار چاپ آن را آغاز کنید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا