برترین های کسب و کارخانواده

نکات طلایی سفر به انتالیا

سفر به آنتالیا یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست. اگر بگویم سفر به آنتالیا یک سفر همه‌چیز تمام است، اغراق نکرده‌ام. شنا، آب‌تنی و آفتاب‌گرفتن در ساحل، غذاهای لذیذ، استراحت و تفریح در هتل‌هایی با امکانات رفاهی کامل و حتی تماشای بناهای تاریخی و باستانی را می‌توانید در این سفر تجربه کنید. آنتالیا با سواحل بی‌نظیر و امکانات شهری مطلوبش هم برای سفر خانوادگی مقصد مناسبی است و هم برای سفرهای ماه عسل و حتی گروه‌های دوستانه است.

آنتالیا چی بپوشم نی نی سایت | استانبول بهتره یا آنتالیا نی نی سایت

اطلاعات کلی آنتالیا

  • زمان محلی آنتالیا یک ساعت و نیم از ساعت ایران عقب‌تر است.
  • زبان رسمی مردم آنتالیا ترکی است.
  • واحد پول ترکیه لیر است.

هزینه سفر به آنتالیا چقدر است؟

به نکات زیادی بستگی دارد: فیمت هتل های آنتالیا، هزینه بلیط، خورد و خوراک، و تفریحاتی که در آنتالیا وجود دارد. ما در مجله علی بابا در مقاله درباره مخارج آنتالیا کاملا توضیح داده‌ایم. در اینجا من فقط به چند تکته مختصر می‌پردازم.

  • اگر در زمان‌های شلوغ (مثلا عید نوروز) به آنتالیا سفر نکنید و در زمان‌های خلوت‌تر مثلا (اواخر شهریور و اوایل پاییز) به آنتالیا سفر کنید، هزینه بلیط و سفر شما بسیار کمتر می‌شود.
  • تورهای تفریحی مانند رفتینگ، سافاری و … را از باجه‌های داخل خود آنتالیا تهیه کنید و از هتل نخرید، چرا که هتل‌ها این تورها را گران‌تر از باجه‌های شهری می‌فروشند.
  • عموما هزینه تاکسی گران است و بهتر است از وسایل مانند اتوبوس، تراموا و دلموش استفاده کنید.

فرودگاه های آنتالیا

قبل از خرید بلیط هواپیما یا تور آنتالیا باید بدانید که معمولا دو سری پرواز از ایران به مقصد آنتالیا انجام می‌شود: پروازهای ترک و پروازهای ایرانی.

: پروازهای ایرانی در فرودگاه اسپارتا فرود می‌آیند که فرودگاه کوچکی است (خیلی کوچک‌تر از فرودگاه امام خمینی) و حدود ۳ ساعت (۱۴۰کیلومتر) با شهر آنتالیا فاصله دارد. در تورهایی که با پروازهای ایرانی برگزار می‌شود، گردشگران ایرانی از این فرودگاه توسط تورلیدرها و با اتوبوس یا ون‌های توریستی به هتل‌هایشان منتقل می‌شوند.

فرودگاه بین المللی آنتالیا: پروازهای ترک () معمولا نسبت به پروازهای ایرانی گران‌ترند اما به‌مقصد انجام می‌شوند که فرودگاه اصلی این شهر است و در ۱۰کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. این فرودگاه از پرترددترین فرودگاه‌ها حتی در سطح قاره‌ی اروپاست و سالانه پذیرای حدود ۲۲میلیون نفر مسافر است. اتوبوس‌های هاواش در فرودگاه آنتالیا به‌طور مرتب مسافران را به پایانه‌ی اتوبوسرانی این شهر (و مسیر بالعکس) جابه‌جا می‌کنند. برای اینکه با این فرودگاه کامل‌تر آشنا شوید، به مقاله مراجعه کنید.

به‌طور کلی باید بگویم که پروازهای ایرانی از پروازهای ترکی خیلی ارزان‌ترند و برای سفر ارزان به آنتالیا به‌صرفه‌تر هستند.

هتل های آنتالیا

هتل در سفر آنتالیا یکی از مهم‌ترین گزینه‌های سفر شماست، چراکه بعضی از هتل‌ها آن‌قدر امکانات جذاب و تفریحات متنوع دارد، که شما ترجیح می‌دهید بیشتر وقت خود را در هتل بگذرانید. درحقیقت هتل در آنتالیا فقط جایی برای خواب نیست، خودش گردش و تفریح اصلی شما حساب می‌شود. با این اوصاف اگر کمی بیشتر هزینه کنید و یک هتل با امکانات خوب رزرو کنید، مطمئن باشید که پشیمان نمی‌شوید.

از تفریحاتی که در هتل‌های آنتالیا وجود دارد می‌توان به کف‌پارتی، مراسم‌های گروه‌های اروپایی و اقلیت‌های دیگر، شعبده‌بازی، انواع اقسام رقص‌ها، مسابقه‌های گوناگون، ماساژ، آب‌تنی اشاره کرد.

درباره هتل‌‌های آنتالیا این نکته را مدنظر داشته باشید که تحویل هتل‌ها هر روز ساعت ۲ انجام می‌شود. برای دیدن هتل‌ های آنتالیا امکانات آن و قیمت هتل به سایت علی بابا مراجعه کنید.

سفر زمینی به آنتالیا

سفرکردن همیشه به‌مقصد محدود نمی‌شود، برای افراد زیادی مسیر از خود سفر جذاب‌تر است. اگر از این دسته هستید، پیشنهاد می‌کنم که حتما سفر زمینی به ترکیه و آنتالیا را تجربه کنید. برای اینکه با تمام روش‌های سفر زمینی به ترکیه آشنا شوید، می‌توانید مقاله را در مجله علی بابا بخوانید. اما در این بخش من چند نکته مهم درباره سفر زمینی با شما مرور می‌کنم.

  • تابستان به‌علت شرجی‌بودن، فصل مناسبی برای سفر زمینی به آنتالیا نیست.
  • سعی کنید نقشه و یا چند نرم‌افزار آفلاین نقشه همراه داشته باشید که اگر اینترنت شما به هر دلیلی قطع شد، دچار مشکل نشوید.

مهم‌ترین مناطق آنتالیا

آنتالیا ۳ منطقه‌ی شرقی، مرکزی و غربی دارد: منطقه‌ بِلِک در بخش شرقی که معروف‌ترین ساحل و مرکز توریستی در این بخش شرقی، ساحل لارا است. بخش مرکزی و بخش غربی به ترتیب ساحل کُنیالتی و کِمِر هستند. تمام این مناطق مختلف توسط سرویس حمل‌ونقل عمومی مثل اتوبوس و مینی‌بوس (دُلموش) قابل دسترسی هستند.

  • منطقه لارا: لارا منطقه‌ای تفریحی در شرق آنتالیا است. بسیاری از هتل‌های جذاب و متنوع آنتالیا در این منطقه قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، منطقه لارا به بسیاری از مراکز خرید از جمله مرکز خرید وتراسیتی نزدیک است. اگر عاشق ماسه‌بازی کنار دریا هستید، باید بگویم که ساحل آنتالیا در این قسمت، ماسه‌ای است.

از معروف‌ترین هتل‌های این منطقه می‌توان به ، ، ، ، ،  اشاره کرد.

  • منطقه‌ی بلک: بلک یک شهرک است در ۳۰کیلومتری شهر آنتالیا (زمنانی حدود ۲۰ دقیقه با تاکسی) قرار دارد. این منطقه یکی از سرسبزترین و لوکس‌ترین مناطق آنتالیاست. بسیاری از  هتل‌هایی لوکس آنتالیا در منطقه بلک قرار گرفته‌اند. یکی از معروف‌ترین ویژگی‌های این منطقه زمین‌های گلف‌اش است.

از هتل‌های معروف این منطقه می‌توان به هتل سلکتیوم لاکچری ریزورت، هتل سوئنو دلوکس بلک، هتل لیماک آرکادیا ریزورت اشاره کرد. خلاصه که اگر هوس سفر لاکچری به آنتالیا به سرتان زده، اقامت در منطقه بلک قطعا رضاییتان را به خوبی جلب خواهد کرد.

  • منطقه کمر: کمر دورترین قسمت به مرکز شهر است و در ۴۰ کیلومتری جنوب غرب آنتالیا قرار گرفته. اگر چشم‌انداز دریا، کوهستان و جنگل در کنار هم جادویتان می‌کند، این منطقه بهترین جا برای اقامت شماست. ساحل این منطقه سرسبز از سواحل سنگ‌ریزه‌ای آنتالیاست.

کمر با خودروی شخصی یا تاکسی حدود ۵۰ دقیقه تا آنتالیا فاصله دارد و با دلموش بین یک تا یک ساعت‌ونیم طول می‌کشد.

از هتل‌های معروف منطقه کمر می‌توان به هتل آنتالیا ، هتل کویین الیزابت الیت، هتل نیروانا لاگن، هتل آوانتگارد و ریزورت و هتل اورنج کانتی اشاره کرد.

بهترین زمان سفر به آنتالیا

هوای آنتالیا همیشه آفتابی و کمی معتدل است. از اواسط خرداد تا اوایل مهر به‌دلیل دمای مطبوع هوا، مسافران می‌توانند از دریا و ساحل و آفتاب استفاده کنند، اما در فصل پاییز و زمستان به‌دلیل سردی هوا و باد و باران‌های فصلی، هوا مناسب شنا و آفتاب‌‌گرفتن نیست. به‌‌طور کلی از اواخر فروردین تا اواسط آبان است و می‌توان گفت آنتالیا مقصدی مطلوب است. اوایل بهار و پاییز که هنوز هوا خیلی سرد نشده و شهر از مسافران خالی می‌شود، می‌توانید تخفیف‌های خوبی در میان هتل‌ها و تورهای آنتالیا پیدا کنید.

خیلی از مسافران، تابستان را بهترین زمان سفر به آنتالیا می‌دانند، چراکه ساحل آنتالیا و بسیاری از ورزش‌های آبی در آنتالیا در تابستان معنی پیدا می‌کند. علاوه بر این تابستان شلوغ‌ترین فصل آنتالیاست و بسیاری از مسافران ایرانی و اروپایی در این فصل به آنتالیا سفر می‌کنند.

ما در مجله علی بابا در مقاله دیگری به‌طور کامل به این موضوع پرداخته‌ایم و از جوانب مختلفی آن را سنجیده‌ایم، کافی است به مقاله مراجعه کنید.

حمل و نقل در آنتالیا

به‌علت گران‌بودن بنزین، هزینه تاکسی در آنتالیا بالاست. همچنین آنتالیا مترو ندارد، اما تقریبا تمامی مسیرهای رفت‌وآمد آن را شبکه اتوبوسرانی آنتالیا پوشش می‌دهد. اتوبوس‌های ترکیه عموما بسیار شیک و تمیزند و تمامشان سیستم گرمایش سرمایش مطلوبی دارد. علاوه بر این دلموش‌ها (مینی‌بوس‌های عمومی ترکیه) هم حمل‌ونقل را بسیار راحت کرده‌اند. برای مطالعه بیشتر به مقاله در مجله علی بابا مراجعه کنید.

سواحل آنتالیا

آنتالیا سواحل مختلفی دارد که هریک برای نوع خاصی از تفریح گزینه بهتری خواهد بود.

ساحل لارا

ساحل لارا از از نوع ساحل شنی با شن‌های طلایی و دریایی زلال است و دریا در این منطقه موج‌هایی آرام و نرم دارد. لارا بزرگ‌ترین ساحل تفریحی آنتالیاست و سواره، نیم‌ساعت با مرکز شهر فاصله دارد. ساحل لارا از صخره‌های شرق آنتالیا تا آبشار دودِن (Düden) امتداد دارد و در طول آن هتل‌ها و رستوران‌های پرشمار و انواع و اقسام امکانات تفریحی وجود دارد؛ از پلاژهایی با صندلی و چتر آفتابگیر و دوش و رختکن تا کلوب‌های ورزش‌های ساحلی و دریایی مثل پاراسل، جت‌اسکی، فوتبال و والیبال ساحلی و غیره.

ساحل بلک

بلک نیز از سواحل شنی آنتالیاست و به‌دلیل داشتن جنگل‌های کاج، زمین‌های گلف، نزدیکی به آثار تاریخی مثل آسپندوس و پرگه، محبوب گردشگران اروپایی و غربی است. انواع امکانات و تفریحات ساحلی در پلاژهای این منطقه نیز به وفور در دسترسند. فقط همین را بگوییم که تنها در ساحل بلک ۴۵۰۰۰ تخت و صندلی ساحل وجود دارد!

ساحل کمر

شهر کمر در ۴۰کیلومتر آنتالیا در منطقه‌ای سرسبز قرار دارد با کوهستانی پوشیده از جنگل و دریایی فوق‌العاده زیبا. با این‌که با خودرو از کمر تا مرکز شهر آنتالیا حدود یک ساعت طول می‌کشد، اما گردشگران این منطقه را بسیار دوست دارند. ساحل کمر ساحلی سنگ‌ریزه‌ای است و دریا در این منطقه تقریبا بدون موج است.

زلالی آب به شکلی است که تا منطقه‌ی عمیق، کف دریا کاملا پیداست. اتحادیه‌ی اروپا به مناطقی که سواحل تمیز و پاک دارند، پرچم آبی اعطا می‌کند و ساحل کمر از سواحلی است که از اتحادیه‌ی اروپا پرچم آبی دریافت کرده‌اند و از سوی موسسات و مطبوعات مختلف تا کنون در فهرست زیباترین سواحل جهان جای گرفته است. مانند تمام سواحل دیگر ترکیه، در ساحل کمر هم انواع هتل، رستوران و پلاژ و تفریحات آبی را پیدا می‌کنید.

تفریحات آنتالیا

علاوه بر تفریحات دریایی، آنتالیا برای گردشگران تفریحات دیگری نیز دارد که دوتا از محبوبترین این تفریحات ملیت و سن و سال نمی‌شناسند: پارک آبی و رفتینگ. معمولا تمام این تفریحات به صورت تور به مسافران فروخته می‌شوند و برای خرید این تورها می‌توانید به کارگزاران تورها و غرفه‌های فروش خدمات توریستی در سطح شهر مراجعه کنید.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا