نیویورک در کدام کشور است

نیویورک قلب تپنده ی آمریکا

نیویورک شهری که با چشم انداز خیره کننده ی آسمان خراش هایش و شور و هیجان بی پایان روح انسان را مسحور می کند! شهری که هر گوشه اش قصه ای برای گفتن دارد هر خیابانش خاطره ای برای ساختن.

همیشه از سفر به نیویورک رویاپردازی می کردم از آن رویاهای رنگارنگ و پر شور که هر شب در ذهنم رژه می رفتند. تصور می کردم که در میان جمعیت پر جنب و جوش تایمز اسکوئر قدم می زنم از بالای امپایر استیت بیلدینگ منظره ی خیره کننده ی شهر را تماشا می کنم و طعم خوشمزه ترین هات داگ ها را در خیابان های منهتن تجربه می کنم.

بالاخره آن روز رسید روز پرواز به نیویورک! با ورود به فرودگاه JFK حسی عجیب و غریب در من موج زد شور و هیجان همراه با کمی اضطراب… انگار قرار بود وارد دنیایی ناشناخته و پر رمز و راز بشوم.

نیویورک شهری از جنس رویا

بعد از خروج از فرودگاه با اولین جرعه ی هوای سرد نیویورک حس می کنم که وارد دنیایی دیگر شده ام. عطر عجیب و غریب شهر که ترکیبی از بوی دود و غذا و عطر گل ها بود در مشامم پیچیده بود.

مانهتن قلب نیویورک جایی که آسمان خراش های غول پیکر به آسمان خراشیده بودند و خیابان های شلوغ و پر از زندگی همهمه و هیاهویی بی نظیر را به وجود آورده بودند.

تایمز اسکوئر با تابلوهای روشن و نورانی و شور و هیجان غیر قابل وصفش چشمانم را خیره کرده بود. هر لحظه اتفاق جدیدی رخ می داد موسیقی رقص آواز و صدای فریاد فروشندگان همه و همه با هم فضایی شاد و پر از انرژی را به وجود آورده بودند.

لحظه ای که به بالای امپایر استیت بیلدینگ رسیدم خیره به منظره ای زیبا و تماشایی از نیویورک ماندم. آسمان خراش های بلند و ساختمان های رنگارنگ در زیر پای من در پهنای شهر گسترده شده بودند انگار که دنیایی از رویا در مقابل چشمانم گشوده شده بود.

در جستجوی طعم ها و تجربیات

برونکس با باغ وحش مشهور و پارک های سبزش سفر من به دنیایی از طبیعت و حیات وحش را شروع کرد. در این منطقه به دنبال تجربه ای خاص می گشتم تجربه ای که از فضای پر هیاهو و شلوغ نیویورک من را به طبیعتی آرام و زیبا می برد.

بروکلین با فضای هنری و غیر رسمی خود من را به دنیایی از خلاقیت و ابتکار برد. در این منطقه به دنبال کافه های کوچک و هنری می گشتم جایی که می توانستم با هنرمندان محلی آشنا شوم و از تجربیات هنری آنها مطلع شوم.

در نیویورک همیشه به دنبال تجربه های جدید بودم از سر کشیدن یک فنجان قهوه در یک کافه کوچک و ارزان قیمت در چهارراه تا سوار شدن بر اتوبوس دو طبقه و تماشای منظره های زیبا از بالای شهر.

تجربیات و نکات مهم

نکات مهم:

  • حمل و نقل: سیستم مترو نیویورک بسیار قدرتمند و کارآمد است و می تواند شما را به هر گوشه ای از شهر برساند. قیمت بلیط مترو بسیار معقول است و می توانید با خرید یک کارت مترو به طور نامحدود از آن استفاده کنید.
  • هزینه ها: نیویورک شهری گران قیمت است و هزینه های زندگی در آن بسیار بالا است. قبل از سفر به نیویورک بودجه ی خود را برنامه ریزی کنید و مطمئن شوید که برای هزینه های ضروری مثل مسکن غذا و حمل و نقل بودجه ی کافی دارید.
  • امنیت: نیویورک شهری امن است اما همیشه هوشیار باشید و مراقب وسایل خود باشید. از حمل مبالغ زیاد پول و وسایل ارزشمند خودداری کنید.

پرسش و پاسخ

1. چه زبان هایی در نیویورک رایج است؟

زبان   انگلیسی   زبان   رسمی   نیویورک   است  اما   در   این   شهر   افراد   از   ملیت ها   و   زبان های   مختلف   زندگی   می کنند.  زبان های   اسپانیایی   چینی   و   روسی   از   جمله   زبان های   رایج   در   نیویورک   هستند. 

2. بهترین زمان برای سفر به نیویورک چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به نیویورک به علاقه مندی های شما بستگی دارد. اگر علاقه به هوای گرم و آفتابی دارید فصل تابستان بهترین زمان است. اما اگر علاقه به حضور در مراسم و جشنواره های فصلی دارید فصل پاییز و زمستان را انتخاب کنید.

3. چه غذاهایی را در نیویورک باید حتما تجربه کنید؟

نیویورک مملو از رستوران های با غذاهای مختلف است و می توانید از هر گوشه ای از جهان غذا را در آن بیابید. اما حتما غذاهای محبوب نیویورکی مثل هات داگ پیتزا و چيزبرگر را تجربه کنید.

نتیجه گیری

نیویورک شهری که هر روز شگفت انگیزتر از روز قبل است. شهری که با هر بار بازدید تجربه جدیدی را به شما ارائه می دهد. شهر نیویورک با آسمان خراش های بلند و زیبا خیابان های شلوغ و پر از زندگی موزه های معروف و رستوران های بین المللی مکانی است که هیچ وقت خسته کننده نمی شود. اگر به دنبال تجربه ای فراموش نشدنی هستید حتما از سفر به نیویورک غافل نشوید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا