هایدِرب (hyder) شهر خرس ها و یخچال های طبیعی

هایدِرب: شهری از خرس ها و یخچال های طبیعی

یخچال

تصورش را بکنید: یک جاده کوهستانی پیچ در پیچ که به سمت بالا می رود دره های یخی پوشیده از برف و توده های عظیم یخچال های طبیعی که به آرامی می خزند و در پس زمینه قله های برفی کوه های آلپ که به آسمان خراشیده اند. این منظره رویایی چیزی جز هایدِرب (Hyder) در ایالت آلاسکا آمریکا نیست. هایدِرب شهر کوچکی با جمعیتی کمتر از ۱۰۰ نفر با عنوان "شهر خرس ها و یخچال های طبیعی" شناخته می شود و دقیقا به همین دلیل یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری در آلاسکا محسوب می شود.

یخچال

اگر به دنبال سفر پر از ماجراجویی و هیجان در طبیعت بکر و دست نخورده هستید هایدِرب می تواند مقصد ایده آل شما باشد. در این مقاله شما را به سفری مجازی به هایدِرب می بریم و با جاذبه های گردشگری فعالیت های تفریحی نکات مهم سفر و تجربه های شخصی خودمان در این منطقه شگفت انگیز آشنا خواهیم شد.

یخچال

مسیر به سوی هایدِرب: سفری پر از زیبایی

مسیری که ما به هایدِرب طی کردیم پر از زیبایی های طبیعی بود. از شهر کیتسلا (Kitimat) در بریتیش کلمبیا کانادا به سمت جنوب حرکت کردیم و از جاده های کوهستانی با پیچ های تند و مناظر خیره کننده عبور کردیم. در این مسیر جنگل های انبوه رودخانه های خروشان و تپه های سرسبز با گل های وحشی به چشم می آمدند.

پس از عبور از مرز آمریکا وارد هایدِرب شدیم. هایدِرب شهری کوچک و آرام است که با ساختمان های چوبی و رنگارنگش فضایی صمیمی و دوستانه ایجاد می کند.

یخچال های طبیعی: شاهکار طبیعت

یکی از اصلی ترین جذابیت های هایدِرب یخچال های طبیعی Grand Portage Glacier و Salmon Glacier هستند. تماشای توده های عظیم یخ حکاکی شده با خطوط عمیق و صدای غرش یخچال ها در هنگام جدا شدن تکه های یخ از آن تجربه ای بی نظیر و هیجان انگیز است.

برای دیدن یخچال های طبیعی می توانید از طریق مسیر پیاده روی کنار رودخانه به سمت کوه ها حرکت کنید. این پیاده روی حدود دو ساعت طول می کشد و با توجه به مناظر خیره کننده و هوای پاک به هیچ وجه خسته کننده نیست. همچنین می توانید از قایق های تور برای سفر به نزدیکی یخچال ها استفاده کنید.

خرس ها: موجودات غول پیکر آلاسکا

هایدِرب به عنوان زیستگاه خرس های سیاه و قهوه ای معروف است. این حیوانات قدرتمند در طبیعت بکر آلاسکا زندگی می کنند و گاهی در نزدیکی هایدِرب نیز دیده می شوند.

اگر به دنبال مشاهده خرس ها هستید می توانید از طریق تورهای راهنمایی که توسط متخصصان محلی ارائه می شوند به مشاهده آنها در محیط طبیعی خود بپردازید. البته مراقب باشید خرس ها موجودات وحشی هستند و باید با احتیاط و رعایت نکات ایمنی با آنها برخورد کنید.

ماجراجویی در طبیعت بکر:

هایدِرب علاوه بر یخچال های طبیعی و خرس ها امکانات تفریحی دیگری نیز ارائه می دهد.

  • پیاده روی و کوهنوردی: مسیرهای پیاده روی مختلفی در هایدِرب وجود دارند که با توجه به سطح توانایی شما می توانید آنها را انتخاب کنید.
  • قایق سواری: در رودخانه های اطراف هایدِرب می توانید با قایق های کوچک به قایقرانی و ماهیگیری بپردازید.
  • صید ماهی: رودخانه های هایدِرب از نظر ماهیگیری بسیار غنی هستند.
  • کمپینگ: در چندین منطقه کمپینگ در هایدِرب می توانید چادر بزنید و از طبیعت زیبا لذت ببرید.

نکات مهم برای سفر به هایدِرب:

  • آب و هوا: هایدِرب دارای آب و هوای معتدل دریایی است که به طور کلی بارندگی فراوانی در آن وجود دارد. برای سفر به این منطقه لباس های گرم و ضد آب و چتر را فراموش نکنید.
  • مقررات ایمنی: در هایدِرب به دلیل وجود خرس ها باید نکات ایمنی را رعایت کنید. غذا و زباله هایتان را در ظروف ضد خرس نگهداری کنید و در حین پیاده روی در طبیعت مراقب اطراف خود باشید.
  • خدمات: در هایدِرب خدمات محدودی وجود دارد. قبل از سفر مواد غذایی دارو و سایر لوازم مورد نیازتان را تهیه کنید.
  • مسیر دسترسی: هایدِرب از طریق جاده به شهر کیتسلا متصل می شود.

تجربیات شخصی در هایدِرب:

یکی از خاطرات فراموش نشدنی ما مشاهده خرس سیاه در نزدیکی جاده بود. این حیوان زیبا با آرامش به دنبال غذا در جنگل می گشت و ما به طور کاملا اتفاقی او را از نزدیک دیدیم.

همچنین پیاده روی در مسیر یخچال های طبیعی تجربه ای منحصربه فرد و نفس گیر بود. دیدن توده های عظیم یخ و صدای غرش آنها ما را به وجد آورد.

نتیجه گیری:

هایدِرب شهری شگفت انگیز با طبیعت بکر و دست نخورده و فرصت های متنوع برای ماجراجویی از جمله مشاهده یخچال های طبیعی خرس ها و سایر موجودات وحشی است. این منطقه مقصد ایده آل برای افرادی است که به دنبال تجربه ای منحصر به فرد و پر از هیجان در طبیعت هستند.

پرسش و پاسخ:

1. چگونه به هایدِرب سفر کنیم؟

*  هایدِرب از طریق جاده به شهر کیتسلا متصل می شود.  می توانید با ماشین شخصی اتوبوس یا تورهای گردشگری به این منطقه سفر کنید.

2. بهترین زمان برای سفر به هایدِرب چه زمانی است؟

*  بهترین زمان برای سفر به هایدِرب فصل تابستان (ژوئن تا آگوست) است. در این زمان هوا معتدل تر است و امکانات گردشگری بیشتری در دسترس هستند.

3. آیا در هایدِرب امکان اقامت وجود دارد؟

*  در هایدِرب چندین خانه اجاره ای و کمپینگ وجود دارد.  همچنین می توانید در شهر کیتسلا اقامت کنید و به طور روزانه به هایدِرب سفر کنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا