برترین های کسب و کارصنعت و تجارت

هر پیپ نفت چند دلار است

پیپ در فارکس یک واحد استاندارد برای تغییرات قیمت است که در محاسبات سود و زیان استفاده می‌شود. پیپ مخفف عبارت (percentage in point) یا (price interest point) است.

برای مثال اگر نرخ تبدیل جفت ارز EUR/USD از 1.1050 ب 1.1051 تغییر کند، 0.0001 دلار امریکا افزایش قیمت پیداکرده است که معادل یک PIP است.

یکی از بهترین بروکربرای معامله طلا را میتوان بروکر آی سی ام بروکرز دانست که در چند سال گذشته بیشتر به واسطه ی همین معاملات در میان معامله گران شناخته شده است

محاسبه ارزش دلاری هر پیپ

هر پیپ چند دلار است ؟

در بازار فارکس برای محاسبه ارزش دلاری هر پیپ محاسباتی وجود دارد. اما اصلا نیاز نیست ذهن خود را با این محاسبات درگیر کنید.

1000 پیپ چند دلار است | ارزش هر پیپ داوجونز

بدانید که هر پیپ تغییر در حجم معاملاتی یک لات، معمولا ده دلار ارزش دارد. یعنی اگر با حجم یک لات وارد معامله شوید و بازار ده پیپ حرکت کند صد دلار سود یا ضرر خواهید کرد.

البته این همیشگی نیست. این مخصوص معاملات طلا و EURUSD و GBPUSD است. اما ارزش هر پیپ نوسان به ازای یک لات در جفت‌ارزهایی مثل USDCAD – AUDUSD – NZDUSD – USDJPY کمتر از ده دلار است. یعنی چیزی بین هفت تا هشت دلار به ازای هر پیپ.

اینکه چرا چنین تفاوت وجود دارد خیلی برای شروع مهم نیست. به خاطر تغییر قیمت‌ها این میزان تغییر می‌کند. اما نگران نباشید. حتی خیلی از تریدرهای حرفه‌ای هم در مواقعی از ماشین‌حساب‌های آماده استفاده می‌کنند. ماشین حساب‌های زیادی برای این کار وجود دارد. کافیست در گوگل عبارت Pip value calculator را جستجو کنید. برای مثال می‌توانید از ماشین حساب سایت اینوستینگ استفاده کنید.

چرا تریدرهای فارکس به معامله طلا علاقه دارند؟

طلا یکی از ارزشمندترین فلزات جهان است و در تمام دوران‌های تاریخی به عنوان یک دارایی امن شناخته شده است. به دلیل محدودیت فیزیکی تولید و ارزش بالای آن، قیمت طلا در طول زمان پایدار بوده و در برخی موارد به دلیل نوسانات بازار، قیمت طلا افزایش یا کاهش می‌یابد. به همین دلیل، تریدرهای فارکس با تحلیل نمودارهای قیمت آن، می‌کوشند تا از نوسانات قیمت طلا بهره‌مند شوند.

همچنین، معامله طلا به دلیل کمبود آن در بازار، معمولا با حجم کمتری معامله می‌شود که می‌تواند باعث برخی از مزایایی مانند پایداری بیشتر و امکان تاثیرگذاری کمتر بر روی قیمت شود.

از زمان رکود در سال ۲۰۰۸، بسیاری از مردم برای محافظت از خود در برابر نوسانات بازار به سمت طلا هجوم آورده‌اند. اما، مشکل طلا این است که به دلیل حجیم بودن آن، فضای زیادی را اشغال می‌کند و از نظر امنیت نیز چالش‌هایی به همراه دارد.

همین امر باعث شده تا طی سالیان گذشته، افراد بیشتری آن را به عنوان CFD معامله کنند. این بدان معناست که به جای مالکیت دارایی پایه، روی حرکت قیمت آن گمانه زنی کنید. تقریبا همه بروکرهای فارکس طلا را بر روی پلتفرم‌های خود ارائه می‌دهند.

به دلیل تفاوت در حجم قراردادهای طلا با دیگر نمادهای معاملاتی در فارکس، نوسانات آن می‌تواند سود (یا ضرر) بیشتری را برای تریدر به همراه داشته باشد به همین دلیل اکثرا به معامله طلا در بروکرها علاقه دارند.

بهترین بروکرهای فارکس برای ترید طلا باید چه ویژگی داشته باشند؟

انتخاب بهترین بروکر فارکس برای ترید طلا به بسیاری از عوامل بستگی دارد، از جمله سطح تجربه شما در ترید، نیازهای مالی و سرمایه شما و غیره.

نحوه محاسبه ارزش پیپ

با توجه به اینکه در فارکس جفت ارزهای مختلفی معامله می‌شود، لازم است که ارزش هر یک پیپ (به انگلیسی pip value) را در جفت ارزهای مختلف بدانیم. جهت محاسبه ارزش هر پیپ از یک مثال فرضی استفاده می‌کنیم. در این مثال فرض می‌کنیم که کارگزاری جفت ارزها را در 4 رقم اعشار ارائه می‌کند. در این صورت عدد آخر همان پیپ است.

برای مثال اگر 1 لات یورو-دلار معامله کنیم ارز هر پیپ آن به‌صورت زیر است:

1 لات (100,000 یورو) × 0.0001 = 10 دلار

پس اگر یک پوزیشن یک لاتی از EUR/USD بازکنیم و در آن 10 پیپ سود کنیم، درواقع ما 10*10=100 دلار سود کرده‌ایم. فرمول کلی محاسبه ارزش پیپ به‌صورت زیر است:

Pip Value = (One Pip / Exchange Rate) * Lot Size

 

نمایش بیشتر

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا