هزینه زندگی در تورنتو

تورنتو: بهشت یا جهنم؟

هر وقت حرف از مهاجرت به کانادا میشه تورنتو اولین جاییه که به ذهن همه میرسه. یه شهر مدرن و پر جنب و جوش با یه عالمه فرصت شغلی دانشگاه های معتبر و یه زندگی پر از امکانات. اما یه سوال اساسی اینجا هست: هزینه زندگی در تورنتو چقدره؟

خیلیا تورنتو رو یه شهر گرون میدونن اما یه عده دیگه معتقدن که با یه برنامه ریزی درست میشه با یه بودجه متوسط هم یه زندگی راحت در تورنتو داشت.

من خودم چند سالی هست که در تورنتو زندگی میکنم و حسابی با چالش های هزینه زندگی در این شهر آشنا هستم. در این مقاله میخوام شما رو با تجربیات شخصیم نکات عملی و توصیه هایی که برای یه زندگی راحت تر در تورنتو میتونه به کارتون بیاد آشنا کنم. پس همراه من باش تا با هم به دل تورنتو بزنیم و یه نگاه دقیق تر به هزینه زندگی در این شهر بیندازیم.

 هزینه مسکن در تورنتو: از خوابگاه تا آپارتمان لوکس

خب اول از همه باید بگم که هزینه مسکن در تورنتو یکی از اصلی ترین هزینه هاست. این شهر مثل یه موزاییک از انواع محله های مختلف با قیمت های متنوع هست. از خوابگاه های دانشجویی با اجاره کم تا آپارتمان های لوکس و مجلل با اجاره های نجومی.

اجاره یه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر حدود دو تا سه هزار دلار در ماهه. البته اگه دنبال یه آپارتمان کوچکتر در محله های حومه شهر باشید با حدود هزار و پانصد دلار میشه یه خانه با فضای کوچکتر اجاره کرد.

من خودم اول که به تورنتو اومدم با یه دوست هم خونه شدم و یه آپارتمان دو خوابه با قیمت مناسب در یه محله آرام اجاره کردیم. اینجوری هزینه اجاره رو تقسیم کردیم و یه مقدار سرمایه برای هزینه های دیگه پس انداز کردیم.

یه توصیه: اگر به تازگی به تورنتو مهاجرت کردید و یه بودجه محدود دارید بهتر هست که در محله های حومه شهر یا در آپارتمان های کوچکتر زندگی کنید و در انتخاب نوع مسکن خلاقیت به خرج بدید.

هزینه خوراک در تورنتو: از فود تراک ها تا رستوران های مجلل

هزینه خوراک در تورنتو هم متفاوت هست و به سبک زندگی و عادات غذایی شما بستگی داره. از فود تراک ها با غذاهای ارزان تا رستوران های مجلل با منوهای گران قیمت.

یه ناهار ساده در فود تراک حدود 10 دلار قیمت داره و یه ناهار در یه رستوران با کیفیت خوب حدود 20 دلار هزینه داره.

اگر علاقه مند به پخت و پز هستید میتونید با خرید مواد غذایی از سوپرمارکت ها هزینه خوراک رو به طور چشمگیری کاهش بدید.

توصیه: برای کاهش هزینه خوراک در تورنتو میتونید از فود تراک ها برای ناهار و از سوپرمارکت ها برای تهیه مواد غذایی برای شام استفاده کنید.

هزینه حمل و نقل در تورنتو: از مترو تا اتوبوس

تورنتو دارای یک سیستم حمل و نقل عمومی قوی و به روز هست. مترو اتوبوس و تراموا بخش اعظمی از نیاز های شهروندان رو برطرف میکنند.

هزینه بلیط مترو برای یه سفر حدود 3 دلار هست. البته با خرید کارت TTC میشه از تخفیفات ویژه برای سفرهای متعدد استفاده کرد.

توصیه: اگر در مرکز شهر زندگی میکنید و هر روز از حمل و نقل عمومی برای رفتن به کار یا دانشگاه استفاده میکنید خرید کارت TTC رو به شما پیشنهاد میدم.

تفریح در تورنتو: از موزه ها تا پارک ها

تورنتو یه شهر پر از جاذبه های گردشگری و تفریحی هست و میشه با بودجه مختلف در این شهر سرگرم شد.

موزه های تورنتو جزو مکان های محبوب برای گذراندن وقت هستند. قیمت بلیط موزه ها از 15 تا 30 دلار متغیره.

پارک ها و فضای سبز تورنتو هم همیشه مورد علاقه هستند. میشه یه روز رو با پیاده روی در پارک و برگزاری یک پیک نیک صرف کرد و از هوای پاک و طبیعت زیبا لذت برد.

توصیه: برای کاهش هزینه تفریح در تورنتو میتونید از موزه های رایگان و پارک های مختلف استفاده کنید.

هزینه های پزشکی در تورنتو: OHIP به کمکتون میاد!

هزینه های پزشکی در تورنتو میتونه گران باشه اما نظام بیمه سلامتی کانادا (OHIP) یه سپر محافظ برای شهروندان و مهاجران این کشور هست.

با دارا بودن OHIP خدمات پزشکی مانند ویزیت پزشک تست های آزمایشگاهی و مراجعه به بیمارستان به طور رایگان ارائه میشه.

توصیه: مطمئن شید که بیمه سلامتی تون رو در اسرع وقت تمدید کنید و از خدمات OHIP استفاده کنید.

سوالات متداول درباره هزینه زندگی در تورنتو

1. هزینه زندگی در تورنتو برای یه خانواده چه قدره؟

هزینه زندگی برای یه خانواده در تورنتو به تعداد اعضای خانواده سن کودکان و سبک زندگی اونها بستگی داره. اما به طور کلی میشه گفت که یه خانواده با دو کودک برای زندگی در تورنتو حدود 6000 تا 8000 دلار در ماه نیاز داره.

2. آیا میشه با بودجه محدود در تورنتو زندگی کرد؟

بله میشه با بودجه محدود در تورنتو زندگی کرد. فقط کافیه که در انتخاب مسکن و سبک زندگی خود تامل کنید. میتونید در محله های حومه شهر زندگی کنید و از فود تراک ها و سوپرمارکت ها برای تهیه غذا استفاده کنید.

3. بهترین محله های تورنتو برای زندگی کدام هستند؟

بهترین محله برای زندگی در تورنتو به علاقه مندی و سبک زندگی هر شخص بستگی داره. اما از محله های محبوب میتون به دان تاون یورک ویل نورت یورک ایگل وود و میدو وود اشاره کرد.

نتیجه گیری

هزینه زندگی در تورنتو مثل خود این شهر شامل رنگ و بو های مختلف هست. با یک برنامه ریزی خوب و توجه به نکات مهم میشه با بودجه محدود نیز یه زندگی خوب در این شهر داشت. مهم این هست که قبل از مهاجرت به این شهر مطالعه کافی در مورد هزینه زندگی در آن انجام بدید و با انتخاب های آگاهانه تجربه زندگی در تورنتو رو به بهترین شکل ممکن تجربه کنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا