ویزای ارمنستان چند روزه است

ارمنستان؛ سرزمین عجایب چند روزه؟

همیشه دوست داشتم به یه جای جدید سفر کنم یه جای متفاوت یه جای که بوی تاریخ و فرهنگ ازش به مشام برسه. یه جای که بتونم قدم تو خاکستر کوه های آتشفشانی قدم بزنم از چشمه های آب معدنی آب بنوشم و غروب خورشید رو از بالای یه قلعه باستانی تماشا کنم. و این آرزو بالاخره با یه سفر به ارمنستان رنگ واقعیت به خودش گرفت.

ارمنستان سرزمینی غنی از تاریخ فرهنگ و طبیعتِ. یک کشور کوچیک با مردم مهربان و صمیمی که هر قدمش با حکایات و قصه ها آراسته شده. از کلیسای قدیمی تا معبد باستانی و از چشمه های آب معدنی تا کوهستان های سربه فلک کشیده هر گوشه از ارمنستان داستانی برای گفتن دارد.

ویزای ارمنستان؛ چند روزه؟

خب اول از همه باید به مسئله ویزای ارمنستان بپردازیم. خوشبختانه ارمنستان برای اکثر کشورها ویزای توریستی بدون نیاز به اخذ ویزای قبلی صادر میکند. یعنی شما با داشتن پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماه و بلیط پرواز رفت و برگشت میتوانید به صورت مستقیم وارد ارمنستان شوید. البته این برای کشورهای اعضای اتحادیه اروپا آمریکا و بعضی کشورهای دیگر صدق میکند. برای اطمینان از شرایط ویزای ارمنستان برای کشور خودتان بهتر است که قبل از سفر به وبسایت سفارت ارمنستان در کشور خودتان مراجعه کنید.

ایروان؛ شهری که به عشق احساس میکند.

حالا که حرف از سفر به ارمنستان شد بیایید یه سر به ایروان بزنیم پایتخت این کشور شگفت انگیز. ایروان یه شهری زیبا با معماری مدرن و باستانی است. ساختمان های سنگی با رنگ های گرم و آفتاب تابان و کافه های شیک و فضای پر انرژی همیشه شما را شگفت زده خواهد کرد.

اولین تجربه من در ایروان بوی قهوه در هوای صبحگاهی بود. یه کافه کوچک و دلنشین در خیابان "آبوویان" جایی که می توانید بهترین قهوه های ایروان را با قیمت مناسب نوش جان کنید. قهوه ای پر رنگ با بوی آرام بخش که حرف های دلچسب مردم شهر را با خودش به گوش من میرساند.

بعد از کافه سراغ "میدان جمهوری" رفتم. میدانی با فواره های زیبا و ساختمان های کلاسیک که با نور پردازی زیبایی در شب جلوه ای خاص پیدا میکند. در شب میدان جمهوری آرام و زیبا است اما در روز پر از انرژی و شادی است جایی که می توانید از فضای شاد مردم ایروان لذت ببرید.

کلیسای ایروان؛ نقطه ای برای فکر کردن.

کلیسای گرویتس وانک "کلیسای مقدس صلیب" یکی از جاذبه های باستانی ایروان است. کلیسای قدیمی و زیبایی که در وسط شهر قرار دارد. فضای ساده و مذهبی کلیسای گرویتس وانک شما را به فکر و اندیشه فرو میبرد. در کلیسای گرویتس وانک میتوانید شمع روشن کنید دعا کنید و از فضای مذهبی و آرام بخش این کلیسای قدیمی لذت ببرید.

چشمه های آب معدنی ارمنستان؛ مکانی برای نوسازی

ارمنستان سرزمین چشمه های آب معدنی زیادی است. از چشمه های آب معدنی "جرموک" تا "آرتساخ" می توانید از خواص شفا بخش آب معدنی ارمنستان لذت ببرید. من در جرموک چند ساعت را در کنار چشمه ای با آب معدنی شفابخش گذراندم و از حس نوسازی و طراوت آن لذت بردم.

آب معدنی جرموک "یک هدیه ی طبیعی" است که می تواند در درمان بیماری های مختلف موثر باشد. میتوانید از آب معدنی جرموک در استخرها و حمام های آب معدنی نیز استفاده کنید. البته فراموش نکنید که قبل از استفاده از آب معدنی ارمنستان با پزشک مشورت کنید.

طبیعت ارمنستان؛ یک نقاشی طبیعی

طبیعت ارمنستان مثل یه تابلو نقاشی زیبا است. از کوه های آتشفشانی "آرارات" تا دریاچه "سوان" هر گوشه از ارمنستان با طبیعت زیبا و بکر آراسته شده است.

من در جاده های کوهستانی ارمنستان از منظره های شگفت انگیز لذت بردم. کوه های سرسبز با چشمه های آب معدنی شفابخش و جویبارهای پر آب به من حس آرامش و طراوت میداد.

غذاهای ارمنستان؛ یه سفر طعم ها

غذاهای ارمنستان از طعم ها و عطر های متنوع و خوشمزه ای تشکیل شده است. از "لاواش" نان سنتی ارمنستان تا "خاش" سوپ گوشت و سبزیجات هر غذای ارمنستانی به شما حس خوشمزه و خاص میدهد.

مطمئن باشید که در سفر خود به ارمنستان "دولما" و "بورانی" را نیز فراموش نکنید. دولما با برگ انگور پر شده و بورانی با بادمجان و ماست تهیه میشود.

نکات مهم برای سفر به ارمنستان

  • قبل از سفر به ارمنستان اطمینان حاصل کنید که پاسپورت شما حداقل ۶ ماه اعتبار دارد.
  • از ارز محلی ارمنستان "درام" استفاده کنید و بهتر است مقداری پول نقد همراه خود داشته باشید.
  • ارمنستان یک کشور امن است اما بهتر است که در مکان های شلوغ و توریستی مراقب وسایل خود باشید.
  • برای خرید سوغاتی می توانید از بازارهای باستانی و سنتی ایروان بازدید کنید.
  • برای تجربه ی حرف های جدید و خاطره انگیز بهتر است به سفر خود به ارمنستان مقداری وقت اختصاص دهید.
  • برای راهنمایی بیشتر می توانید از سایت های گردشگری ارمنستان استفاده کنید.
  • سفر به ارمنستان تجربه ی فراموش نشدنی برای شما خواهد بود.

جمع بندی

سفر به ارمنستان یک سفر فراموش نشدنی برای من بود. من در این سفر با تاریخ فرهنگ و طبیعت ارمنستان آشنا شدم. از مردم مهربان و صمیمی ارمنستان لذت بردم و با خاطرات زیادی به کشور خود بازگشتم. من به همه کسانی که به دنبال یک سفر جذاب و پر ماجرا هستند سفر به ارمنستان را توصیه میکنم.

سوالات و پاسخ ها

1. آیا برای سفر به ارمنستان نیاز به ویزای قبلی است؟

خیر  ارمنستان  برای  اکثر  کشورها  ویزای  توریستی  بدون  نیاز  به  اخذ  ویزای  قبلی  صادر  میکند.  البته  برای  اطمینان  از  شرایط  ویزای  ارمنستان  برای  کشور  خودتان    بهتر  است  که  قبل  از  سفر  به  وبسایت  سفارت  ارمنستان  در  کشور  خودتان  مراجعه  کنید. 

2. چه زبان هایی در ارمنستان صحبت میشود؟

زبان  رسمی  ارمنستان  "ارمنی"  است.  اما  در  مناطق  توریستی  و  کلان  شهرها  به  زبان  انگلیسی  و  روسی  نیز  تسلط  وجود  دارد.

3. هزینه سفر به ارمنستان چقدر است؟

هزینه  سفر  به  ارمنستان  بستگی  به  نوع  سفر    زمان  سفر  و  سبک  زندگی  شما  دارد.  به  طور  کلی  هزینه  سفر  به  ارمنستان  نسبت  به  کشورهای  اروپایی  مناسب  تر  است. 

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا