ویزای توریستی اتریش

اتوبوس کوه و قلعه: سفری به قلب اتریش با ویزای توریستی

همیشه دوست داشتم به اتریش سفر کنم. چشم انداز کوه های آلپ قلعه های تاریخی موسیقی کلاسیک شیرینی های خوشمزه و مردم مهربان اتریش همیشه برایم جذاب بود. بالاخره بعد از سال ها برنامه ریزی تصمیم گرفتم به این رویا جامه عمل بپوشانم.

اولین قدم گرفتن ویزای توریستی اتریش بود. با اینکه این فرآیند کمی زمان بر بود اما با کمک اطلاعات آنلاین و آژانس مسافرتی توانستم تمام مدارک لازم رو آماده کنم. قبل از سفر به اینترنت و کتاب های سفر مراجعه کردم تا در مورد جاذبه های توریستی اتریش بیشتر بدانم. با یک برنامه ریزی دقیق پرواز رفت و برگشت اقامتگاه و بلیط قطار رو رزرو کردم.

روز اول: ورود به وین شهری که با موسیقی می رقصد

با شور و اشتیاق به وین پایتخت اتریش رسیدم. فرودگاه وین بسیار بزرگ و مدرن بود. بعد از گذر از گمرک با تاکسی به هتلم که در مرکز شهر بود رفتم. اولین شب یک پیاده روی آرام در خیابان های وین داشتم. هوای هوا خنک و مطبوع بود و عطر گل ها در هوا می پیچید.

وِین: مروارید موسیقی و معماری

اولین روزم رو با بازدید از کاخ شونبرون شروع کردم. این کاخ باشکوه با باغ های زیبا و مجسمه های زیبای خود یک شاهکار معماری است. کاخ شونبرون نماد تاریخ و فرهنگ اتریش است. با قدم زدن در راهرو های طولانی کاخ خودم رو در زمان سفر کردم. بعد از بازدید از کاخ به خانه موسیقی وین رفتم. این موزه به زندگی و آثار بزرگان موسیقی اتریش مثل موتزارت بتهوون و شوبرت اختصاص داده شده است.

سفر به سالزبورگ مهد موتزارت

در روز دوم به سالزبورگ شهری با تاریخ غنی و معماری زیبا سفر کردم. سالزبورگ مهد موسیقی اتریش و زادگاه موتزارت است. این شهر با کلیسا ها و قلعه های زیبا جذابیت ویژه ای به خود گرفته است. اولین مقصد من قلعه سالزبورگ بود. با قدم زدن در کوچه های باریك و سنگفرش و تماشا کردن نمای پانوراما از شهر از بالای قلعه تجربه زیبایی به دست آوردم.

اتریش عشقی به طبیعت

از سالزبورگ به اینسبروک شهری در کوه های آلپ سفر کردم. اینسبروک با طبیعت بکر و هوای پاک و هتل های دنج و با کیفیت یک مقصد مناسب برای علاقه مندان به طبیعت و کوهنوردی است. اولین روز من رو با پیاده روی در کوه و تماشا کردن چشم انداز زیبای آلپ شروع کردم. هوای خنک و آرام و صدای آب و پرندگان من رو به خودش مجذوب کرده بود.

یک روز با قطار در اتریش

در روز بعد یک سفر با قطار به گراتس شهری در جنوب اتریش داشتم. قطار های اتریش با ظرفیت بالا و سیستم تهویه عالی یک راه مناسب برای سفر در بین شهر های اتریش است. در طی سفر از چشم انداز زیبای کوه و دشت و مزارع اتریش لذت بردم. گراتس شهری با تاریخ غنی و معماری باروک است. من از قلعه و موزه شهر بازدید کردم.

اتریش: طعم لذیذ و اتفاقات جذاب

غذا های اتریش یکی از مهم ترین علت های شادی من در این سفر بود. از شیرینی های شکلاتی و کیک های خوشمزه گرفته تا سوسیس و کباب های لذیذ و غذا های سنتی اتریش همه و همه تازه و با کیفیت بالا بودند. همچنین من از برگزاری کنسرت موسیقی کلاسیک در کلیسای شهر گراتس لذت بردم. این کنسرت با اجرای موسیقی موتزارت و بتهوون فضای حیرت انگیزی ایجاد کرده بود.

تجربه اتریش در یک روز تازه و پر انرژی

آخرین روز سفر من در اتریش به شکل زیبایی به پایان رسید. من از بازدید از موزه تاریخ طبیعی وین و موزه هنر وین لذت بردم. این موزه ها با ارائه آثار هنری و نمونه های جانوری و گیاهی نادر تجربه ای غنی به من هدیه دادند. شب هم با یک ناهار لذیذ در یک رستوران سنتی اتریشی در مرکز شهر وین این سفر به یاد ماندنی رو به پایان رسیدم.

نکات مهم برای سفر به اتریش

  • برای دریافت ویزای توریستی اتریش حدود ۳ ماه قبل از سفر اقدام کنید.
  • اطلاعات مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی را از سایت سفارت اتریش در ایران بدست بیاورید.
  • برای حمل و نقل در اتریش از قطار استفاده کنید .
  • اتریش یک کشور گران است بنابراین هزینه های خود رو به درستی برنامه ریزی کنید.
  • به هنگام سفر به اتریش زبان آلمانی و انگلیسی رو یاد بگیرید.
  • در مورد فرهنگ و آداب و رسوم اتریش مطالعه کنید.

سؤالات متداول در مورد ویزای توریستی اتریش:

آیا برای دریافت ویزای توریستی اتریش به دعوتنامه نیاز است؟

خیر برای دریافت ویزای توریستی اتریش به دعوتنامه نیاز نیست. اما باید مدارک لازم رو ارائه کنید مانند بلیط رفت و برگشت و رزرو اقامتگاه .

مدت زمان برای دریافت ویزای توریستی اتریش چقدر است؟

مدت زمان برای دریافت ویزای توریستی اتریش حدود ۱۵ روز کاری است.

هزینه ویزای توریستی اتریش چقدر است؟

هزینه ویزای توریستی اتریش حدود ۸۰ یورو است.

نتیجه گیری

سفر من به اتریش تجربه ای فراموش نشدنی بود. اتریش کشوری با طبیعت زیبا معماری شگفت انگیز و فرهنگ غنی است. من به همه مشتاقان سفر پیشنهاد می کنم که به این کشور زیبا سفر کنند و از جاذبه های توریستی و تجربیات شگفت انگیز آن لذت ببرند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا