ویزای توریستی ژاپن برای ایرانیان

ژاپن سرزمین طلوع خورشید رویای هر مسافر!

اپ | ایران

همیشه دوست داشتم ژاپن رو از نزدیک ببینم. اون حس عجیبی که از دیدن فیلم ها و عکس ها داشتم انگار یه تیکه از وجودم بود که دنبال یه تجربه واقعی می گشت. بالاخره بعد از کلی برنامه ریزی و انباری از سوال و جواب تصمیمم رو گرفتم و به سمت کشور طلوع خورشید حرکت کردم. تو این سفر می خوام تجربیات خودم رو با شما به اشتراک بذارم و راهنمایی تون کنم تا شما هم بتونید به راحتی ویزای توریستی ژاپن رو بگیرید و این کشور عجیب و زیبا رو از نزدیک تجربه کنید.

اپ | ایران

اولین گام : توصیه هایی برای گرفتن ویزای ژاپن

اپ | ایران

میدونم که اولین سؤالی که تو ذهنتون هست اینه که چطور ویزای ژاپن رو بگیرم؟ نگران نباشید من تجربه خودم رو در اختیارتون می ذارم. برای گرفتن ویزای توریستی ژاپن اول از همه به سایت سفارت ژاپن در ایران مراجعه کنید. اطلاعات لازم رو از این سایت بدست بیارید. از جمله مهم ترین مدارک لازم برای ویزای توریستی ژاپن می تونم به این موارد اشاره کنم:

  • گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار و حداقل یک صفحه خالی
  • عکس گذرنامه با مشخصات مخصوص
  • فرم درخواست ویزای ژاپن که باید با دقت و بدون هیچ اشتباهی پر شود.
  • سند مالکیت مثل اصل شناسنامه کارت ملی و یا گواهی اشتغال به کار.
  • تکمیل فرم برنامه ریزی سفر که باید جزئیات سفر از جمله هتل بلیط هواپیما و سایر برنامه های شما رو شامل باشه.
  • گواهی بانکی که موجودی کافی شما رو برای سفر به ژاپن نشان دهد.
  • سند تضمین بازگشت مثل بلیط هواپیما برای بازگشت به ایران و یا سند مالکیت خانه.

توصیه می کنم: سند مالکیت رو همراه با ترجمه انگلیسی ارائه دهید. سند تضمین بازگشت هم باید به انگلیسی باشه. بهتره قبل از مراجعه به سفارت ژاپن سایت سفارت رو به طور کامل مطالعه کنید و از اطلاعات به روز و دقیق مطلع بشید.

نکات مهم در مورد ویزای ژاپن :

  • ویزای توریستی ژاپن معمولا برای حداکثر 90 روز صادر میشه. این محدودیت زمانی معمولا به نوع ویزای توریستی و شرایط هر شخص بستگی داره.
  • در برخی موارد ممکن است سفارت از شما مدارک اضافی درخواست کنه. مثل گواهی تاهل مدرک تحصیلی و یا گواهی سلامتی.
  • زمان صدور ویزای توریستی ژاپن به طور متوسط حدود 10 روز کاری است. اما این زمان ممکن است در برخی موارد بیشتر یا کمتر باشد.
  • در حال حاضر ویزای توریستی ژاپن برای ایران با نرخ 400 هزار تومان صادر میشه. این نرخ ممکن است در آینده تغییر کند.
  • توصیه میشه قبل از سفر به وبسایت وزارت بهداشت ژاپن مراجعه کنید و از اطلاعات به روز درباره اقدامات بهداشتی و واکسیناسیون اطلاع پیدا کنید.

تجربه من از سفر به ژاپن:

بعد از اینکه ویزای توریستی ژاپن رو گرفتم و تمام مقدمات سفر رو انجام دادم با هیجان زیادی برای سفر به این کشور آماده شدم. اولین چیزی که تو ژاپن توجه من رو به خودش جلب کرد نظافت بی نظیر و منظم بودن شهر بود. خیابونا تمیز و بدون ذره ای اشغال بودن و مردم با ظرافت و احترام به هم رفتار می کردن. حس امنیت و آرامش تو ژاپن خیلی زیاد بود. انگار تو یه دنیای دیگه زندگی می کردم.

طعم آرامش در خیابان های توکیو :

توکیو پایتخت ژاپن یه شهر شلوغ و پر انرژی بود. با اینکه شهر شلوغ و پر جمعیت بود اما حالت منظم و آرامش بخشی داشت. ساختمون های مدرن و معابد قدیمی کنار هم قرار گرفته بودن و یه فضای جالب و تضاد آمیز رو ایجاد کرده بودن.

  • معابد بزرگ و کوچک تو هر کوی و برزن توکیو پراکنده شده بودن. من از دیدن معابد و باغ های زیبای اون ها خیلی لذت بردم. حس آرامش و صلح در معابد ژاپن بسیار نیرومند بود. در معبد سنزو-جی معبد قدیمی و مهم توکیو احساس کردم که زمان در این محل آرامتر می گذره.

  • خیابان "شیبویا" با اون اتصال پیاده رو مشهور و مملو از صفحه نمایش LED منظره دیگه ای از توکیو رو به من نشان داد. شلوغی این محل با انرژی و سرعت زیادی همراه بود که تجربه تازه ای از زندگی شهری رو به من نشان داد.

ژاپن سرزمین کوه و دریا :

بعد از توکیو به شهر "کیوتو" رفتم. کیوتو با محیط آرام و باغ های زیبای خودش من رو به یاد یک شهر قدیمی و زیبا انداخت. باغ های ژاپنی با آبشارها استخرهای کوچک و گیاهان زیبای خودشون یه فضای آرام و زیبایی رو برای من ایجاد کرده بودن که تو هیچ جای دیگه ای نمی تونستم پیدا کنم.

  • من در کیوتو از معبد فوشی می جی معبد مشهور و قدیمی این شهر بازدید کردم. این معبد در وسط یک جنگل سرسبز واقع شده و فضای خیلی ارام و روحانی ای رو به من منتقل کرد. علاوه بر معبد باغ چای "جی جی جی" با معماری زیبای خودش حس آرامش و طبیعت رو به من هدیه داد.

  • از کیوتو به "هوکایدو" جزیره شمالی ژاپن رفتم. من با تلفیق زیبای کوه و دریا در هوکایدو بسیار شگفت زده شدم. من در هوکایدو از "اوزورو" شهری در کنار دریاچه مشهور هوکایدو بازدید کردم. "اوزورو" با محیط آرام و باغ های گل فصلی خودش یه فضای خیلی زیبا و طبیعی رو به من نشان داد.

غذاهای ژاپن:

غذاهای ژاپن یه حرف دیگه ست! انواع ماهی و میگو و سوسیس و کباب و انواع سالاد و سوپ با طعم و ظاهر خیلی زیبا و متنوع . من از غذاهای ژاپنی بسیار لذت بردم. غذای ژاپنی معمولا سالم و طبیعی و سبک است.

  • سوشی یکی از غذای معروف ژاپن من رو بسیار متعجب کرد. با ترکیب برنج ماهی و سبزیجات با سس سوشی طعم بی نظیری رو تجربه کردم.

  • رامین غذای معروف دیگه ژاپن با نودل سوپ و گوشت و سبزیجات یه غذای لذیذ و کامل بود. مطمئنم هر کس که رامین رو تجربه کنه به طرفدار این غذا تبدیل می شه!

نکاتی برای مسافران ژاپن:

  • قبل از سفر به ژاپن بهتره یه سری نکات رو بدونید. مثل اینکه لباس مناسب برای سفر انتخاب کنید . توصیه میشه لباس راحتی رو انتخاب کنید.
  • در ژاپن آداب و رسوم و فرهنگ خیلی مهمی وجود داره. توصیه میشه قبل از سفر با این آداب و رسوم آشنا بشید و رفتار مناسب رو با مردم ژاپن داشته باشید.
  • توصیه میشه یه کارت اعتباری بین المللی همراه خودتون داشته باشید. چون در خیلی از مکان ها می تونید با این کارت پرداخت کنید.
  • یاد گرفتن چند جمله ساده به زبان ژاپنی می تونه خیلی به شما کمک کنه. مثلا "ارگاتو" به معنی "ممنون" "کونن یچی" به معنی "ببخشید" و "کون نیچی وا" به معنی "سلام" .

نتیجه گیری:

سفر به ژاپن یه تجربه فراموش نشدنی برای من بود. من با فرهنگ و تاریخ و طبیعت زیبای این کشور آشنا شدم و لحظات خوش و فراموش نشدنی رو تجربه کردم. من به همه شما هم توصیه میکنم که سفر به ژاپن رو در برنامه سفر تون قرار بدید. مطمئنم که از این سفر لذت خواهید برد.

پرسش و پاسخ:

1. ویزای توریستی ژاپن چند روز اعتبار داره؟

ویزای توریستی ژاپن معمولا برای حداکثر 90 روز اعتبار داره. اما این مدت ممکن است با توجه به شرایط و نوع ویزای شما متفاوت باشه.

2. برای گرفتن ویزای توریستی ژاپن به چه مدارکی نیاز دارم؟

برای گرفتن ویزای توریستی ژاپن به مدارک لازمی مثل گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار عکس گذرنامه فرم درخواست ویزای ژاپن سند مالکیت تکمیل فرم برنامه ریزی سفر گواهی بانکی و سند تضمین بازگشت نیاز دارید.

3. بهترین زمان برای سفر به ژاپن چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به ژاپن به علاقه شما بستگی داره. اگر علاقه به دیدن گل های گیلاس دارید بهتره در فصل بهار به ژاپن سفر کنید. اما اگر علاقه به دیدن برگ های قرمز و نارنجی در پاییز دارید بهتره در فصل پاییز به ژاپن سفر کنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا