ویزای شینگن جمهوری چک

شینگن چک: سفری به دل اروپا با طعم کافه و قلعه

همیشه آرزو داشتم یه روز از اون پل های سنگی قدیمی عبور کنم کنار یه رودخونه آرام بشینم و طعم قهوه ای رو که تو یه کافه سنتی می نوشم با صدای آواز پرنده ها حس کنم. همیشه یه ذره حسرت می خوردم که چرا زندگی تو یه دنیای دیگه می گذره یه دنیای که رنگش آبی آسمان و طلایی خورشید و بوی گل و علف و چوبه.

یه روز که داشتم تو اینترنت گشت می زدم یه ویزای شینگن رو دیدم. اولش فکر کردم یه جور بلیط مسافرتی هست ولی با خوندن توضیحاتش فهمیدم چی هست. انگار کلید یه دروازه سحرآمیز هست که من رو به قاره اروپا می بره.

جمهوری چک اولین کشوری بود که تو ذهنم اومد. هم زیبا بود هم ارزون و هم از اون کشورهایی که آدم خیلی کم در موردش شنیده. حس کشف یه مکان جدید منو دیوونه کرد. تصمیم گرفتم برم تو یه سفر پر ماجرا.

سفری به سرزمین قلعه ها و کافه ها

خب اولین قدم رو برداشتم. شروع کردم به جمع کردن اطلاعات و راهنمایی درباره ویزای شینگن چک. فهمیدم که برای این ویزای سحرآمیز باید یه سری مدارک رو آماده کنم:

  • پاسپورت با حداقل ۳ ماه اعتبار
  • عکس زیبا و با زمینه سفید
  • فرم درخواست ویزای شینگن (که باید با دقت و با جزئیات پر کنم)
  • بلیط هواپیما (برای رفتن و برگشت)
  • رزرو هتل یا محل اقامت
  • گواهی بانکی یا کارت اعتبار با موجودی کافی (برای هزینه سفر)
  • بیمه سفر
  • مدارک مشغله و درآمد (برای ثابت کردن که من قرار نیست تو جمهوری چک مونده و با خاطر راحت برمی گردم)

با کمک یه آژانس مسافرتی تمام مدارک رو آماده کردم و برای دریافت ویزای شینگن ارسال کردم. حدود یک هفته بعد خبر خوبی اومد: ویزای شینگن من صادر شده بود!

ورود به دنیای کافه ها

بعد از یه پرواز کوتاه و پر از شوق به پراگ پایتخت جمهوری چک رسیدم. پراگ یه شهر زیبا و تاریخیه که میتونه هر کس رو با خودش ببره.

درسته که من قبلاً تو شهرهای اروپایی دیگه هم بودم ولی پراگ یه احساس دیگه ای داشت. انگار همیشه منتظرم بود که من بیام و با من قصه های گذشته ش رو بگه.

اولین کافه ای که رفتم کافه Cafe Louvre بود. اتفاقا این کافه هم داخل یه ساختمون قدیمی و زیبا بود. میتونستم با چشمای خودم کاشی کاری های قدیمی و چراغ های قشنگش رو ببینم. یه قهوه خوش طعم و یه شیرینی سنتی سفارش دادم و تمام حس و حال این فضای خاص رو نوش کردم.

درسته که کافه های زیادی در پراگ وجود داره ولی یه جای خاص در پراگ هست که من به شما توصیه می کنم حتما برید. Cafe Slavia یه کافه با فضای سنتی هست که تاریخش به سال ۱۸۸۹ برمی گرده. این کافه هم یه نمای زیبا به رودخونه ولتاوا داره و من عصر یک روز هم تو بالکن این کافه نشستم و از شراب محلی و غروب آفتاب نوشیدم.

قلعه پراگ: تاریخ به روی تخته

یکی از جاذبه های اصلی پراگ قلعه پراگ هست که در بالای یه تپه واقع شده. این قلعه یه تاریخ طولانی داره و توی این تپه یه کلیسای زیبا با برج بلند و یه موزه تاریخ و یه باغ زیبا وجود داره.

من همیشه عاشق قلعه ها هستم و قلعه پراگ برام مثل یه رویای بود. تو کوچه های سنگی قلعه قدم زدم و از نمای زیباش به شهر پراگ لذت بردم.

رودخانه ولتاوا: آرامش در میان جنبش

رودخانه ولتاوا مثل یه نوار آبی از وسط شهر پراگ می گذره. من عصر یه روز تو قایق نشستم و در طول رودخونه ولتاوا قایقرانی کردم. آرامش آب و صدای قایق و نمای شهر پراگ منو مبهوت کرده بود.

راهنمایی برای سفر به جمهوری چک با ویزای شینگن

  • اول از همه ویزای شینگن رو حتما گرفتن و همه مدارک رو هم با خودتون ببرید.
  • زبان چک خیلی سخته ولی تو تمام شهرها انگلیسی رو خوب حرف می زنن.
  • هزینه زندگی تو جمهوری چک خیلی ارزون تر از کشورهای دیگه اروپاست.
  • بهتر هست که قبل از سفر درباره جاذبه های توریستی شهرهای جمهوری چک اطلاعات کسب کنید.
  • برای تهیه غذا و نوشیدنی میتونید از بازار های محلی و فروشگاه های زنجیره ای استفاده کنید.
  • اگر می خواید از کشورهای دیگه اروپا هم بازدید کنید می تونید با ویزای شینگن برای ۹۰ روز تو تمام کشورهای شینگن اقامت کنید.

پرسش و پاسخ

۱. بهترین فصل برای سفر به جمهوری چک چه وقته؟

بهتر هست که تو فصل بهار یا پاییز به جمهوری چک سفر کنید چون هوا خیلی خنک و مطبوع هست.

۲. چه نوع لباس برای سفر به جمهوری چک باید ببرم؟

با توجه به آب و هوای جمهوری چک بهتر هست که لباس های راحتی که بتونید در آن به راحتی قدم بزنید و از جاذبه های توریستی بازدید کنید با خودتون ببرید.

۳. چه غذاهایی رو تو جمهوری چک حتما باید بچشید؟

غذاهای سنتی جمهوری چک خیلی خوشمزه هستند. حتما گوشت خوک کبابی با سوسیس و سوپ گوآش و کروسان رو بچشید.

نتیجه گیری

سفر من به جمهوری چک با ویزای شینگن یه تجربه فراموش نشدنی بود. من تو این سفر با تاریخ و فرهنگ این کشور زیبا آشنا شدم و از زیبایی های طبیعی و شهرهای آرام و زیبایش لذت بردم.

اگر دنبال یه سفر ارزان و پر از ماجرا تو اروپا هستید حتما به جمهوری چک سفر کنید. مطمئن هستم که با این کشور زیبا عاشق می شوید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا