ویزای نمایشگاهی آلمان

سفر به آلمان با ویزای نمایشگاهی: تجربه ای فراموش نشدنی!

آلمان

همیشه دوست داشتید به آلمان سفر کنید؟ کشوری با تاریخ غنی شهرهای مدرن طبیعت بکر و مردمانی صبور و مهمان نواز! من خودم تا همین چند ماه پیش به آلمان سفر نکرده بودم و فقط در رویاها به خیال قدم زدن در خیابان های کوبلن و آهنگ صدای نوازندگان آلمانی در میدان مارکت بودم. اما خوشبختانه شرایط کارم منو به آلمان کشوند و تجربه یک سفر فراموش نشدنی رو برای من رقم زد.

آلمان

راز سفر به آلمان با ویزای نمایشگاهی

آلمان

برای من ویزای نمایشگاهی بلیط ورود به این کشور جذاب بود. خیلی اوقات حرف از ویزای نمایشگاهی به میدون میاد افراد با نگرانی و استرس میگن: " وای چقدر پیچیده! چقدر دوندگی! " اما من می تونم با قاطعیت بگم که این طور نیست! با اطلاعات کافی و رعایت نکات کلیدی می تونید با خیال راحت برای ویزای نمایشگاهی خودتون اقدام کنید و سفر رویاهاتون رو به واقعیت تبدیل کنید.

قدم اول: برنامه ریزی برای سفر

اولین قدم برای دریافت ویزای نمایشگاهی برنامه ریزی برای سفر شماست. قبل از هر چیزی مطمئن شید که موضوع نمایشگاه با زمینه کاری شما مطابقت داشته باشه و مشارکت در این نمایشگاه برای شما منفعت داشته باشه. سپس تاریخ نمایشگاه محل برگزار و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام و مشارکت در نمایشگاه رو مطالعه کنید.

قدم دوم: تهیه مدارک لازم

تهیه مدارک لازم برای ویزای نمایشگاهی خیلی مهم و حیاتی هست. برای این کار به سایت سفارت آلمان در ایران مراجعه کنید. معمولا در این سایت فهرستی از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای نمایشگاهی قید شده است. به طور کلی مدارک مورد نیاز شامل اصل و کپی گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار عکس ۴*۶ با زمینه سفید فرم درخواست ویزای نمایشگاهی دعوت نامه از سمت برگزار کننده نمایشگاه اصل و کپی گواهی اشتغال و سوابق بانکی شما هست. نکته مهم این که مدارک رو باید در ترجمه مجاز به زبان آلمانی ارائه بدید.

قدم سوم: ثبت نام و ارسال مدارک

بعد از تهیه مدارک لازم باید در سایت سفارت آلمان در ایران برای ثبت نام اقدام کنید. در این سایت اطلاعات شخصی و سفر خودتون رو وارد کنید و مدارک رو هم به صورت آنلاین یا به صورت فیزیکی به سفارت ارسال کنید.

قدم چهارم: مصاحبه و دریافت ویزای نمایشگاهی

بعد از بررسی مدارک شما ممکن هست که سفارت از شما دعوت به مصاحبه کنه. در این مصاحبه اطلاعات سفر و حضور شما در نمایشگاه را بررسی می کنن. با امید به خدا اگر همه چی به خوبی پیش بر و ویزای شما صادر بشه می تونید با خیال راحت برای سفر خودتون اقدام کنید.

تجربه من از سفر به آلمان با ویزای نمایشگاهی

من با این که قبل از سفر همه مدارک لازم رو آماده کرده بودم و با هر چیزی که ممکن بود در طول سفر با آن مواجه بشم آشنا بودم اما باز هم حس کنجکاوی و هیجان منو در بر گرفته بود! من از اول به این سفر با چشم یک تجربه جدید نگاه می کردم. سفر من با پرواز مستقیم به فرانکفورت شروع شد و از اولین لحظه سوار شدن به هواپیما تا رسیدن به فرانکفورت و خروج از فرودگاه با باور نکردنی و هوس کنجکاوی منو همراه بود.

شهر فرانکفورت: مملو از تاریخ و مدرنیته

فرانکفورت اولین شهری بود که در آلمان دیدم. به نظرم فرانکفورت یک شهر ناب و جالب با آمیزه ای از معماری قدیمی و مدرن هست. تو این شهر می تونید به ساختمان های قدیمی و سنتی مثل قلعه رؤیاها و خانه گوته سر بزنید و با فضای قدیمی و تاریخ فرانکفورت آشنا بشه. در عین حال می تونید به ساختمان های مدرن و بلند مرتفع و مراکز تجاری بزرگ و مدرن فرانکفورت هم سر بزنید.

تجربه حضور در نمایشگاه

حضور در نمایشگاه تجربه جذاب و فراموش نشدنی بود. در این نمایشگاه با شرکت های متعدد و مختلف از سراسر جهان آشنا شدم و با محصولات و خدمات جدید آشنایی پیدا کردم. در طول نمایشگاه با افراد متخصص و کارشناسان رشته خودم از کشورهای مختلف صحبت کردم و تجربیات خود رو با آنها به اشتراک گذاشتم.

آلمان بهشت عاشقان طبیعت

آلمان فقط محدود به شهرهای شلوغ و مدرن نیست. آلمان با طبیعت زیبا و بکر خود هم میشه تو دل طبیعت غرقه شد و از خورشید و هوای تازه لذت برد. من در طی سفر به آلمان به منطقه باواری و جنگل های باواری سفر کردم. در این منطقه با طبیعت بکر و منظره های زیبا آشنا شدم و با قلب و روح خودم به آرامش رسیدم.

نکات و توصیه ها

  • قبل از سفر به آلمان اطلاعات کافی درباره کشور و قوانین و آداب و رسوم آن رو به دست بیارید.
  • به زبان آلمانی رو به صورت مقدماتی یاد بگیرید.
  • با واحد پول آلمان (یورو) آشنا باشید و قبل از سفر مبلغی رو به یورو تبدیل کنید.
  • اطلاعات در مورد جاذبه های توریستی و اماکن دیدنی را مطالعه کنید.
  • هتل مناسب برای اقامت خودتون رو قبل از سفر رزرو کنید.
  • برای جابجایی در شهر می تونید از مترو اتوبوس و تراموا استفاده کنید.

جمع بندی

سفر به آلمان با ویزای نمایشگاهی تجربه فراموش نشدنی برای من بود. من در این سفر با فرهنگ و تاریخ آلمان آشنا شدم و با طبیعت زیبا و منظره های خیره کننده آلمان مواجه شدم. اگر شما هم علاقه مند به سفر به آلمان هستید و در زمینه کار خود علاقه مند به شرکت در نمایشگاه هستید می تونید برای دریافت ویزای نمایشگاهی اقدام کنید و تجربه یک سفر فراموش نشدنی رو برای خودتون رقم بزنید.

سوالات و پاسخ ها

۱. آیا برای دریافت ویزای نمایشگاهی به دعوت نامه نیاز هست؟

بله برای دریافت ویزای نمایشگاهی باید دعوت نامه از سمت برگزار کننده نمایشگاه رو تهیه کنید. در این دعوت نامه اطلاعات شخصی شما و نمایشگاه و مدت زمان سفر شما قید میشه.

۲. چقدر زمان برای صدور ویزای نمایشگاهی لازمه؟

مدت زمان لازم برای صدور ویزای نمایشگاهی بین ۱۰ تا ۳۰ روز کاری متغیر هست. پس توصیه میشه که برای اقدام به اخذ ویزای نمایشگاهی حداقل دو ماه قبل از تاریخ سفر اقدام کنید.

۳. هزینه ویزای نمایشگاهی چقدر هست؟

هزینه ویزای نمایشگاهی معمولا ۶۰ یورو هست و ممکن هست که هزینه برای خدمات مشاور و ترجمه مدارک رو هم به آن اضافه کنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا