ویزای پرتغال برای ایرانیان

پرتغال سرزمین خورشید و رویاها برای ایرانیان

ایران

همیشه یه حس خاص نسبت به پرتغال داشتم. مخصوصا از وقتی یه بار یه مستند درباره لیسبون دیدم. کوچه های سنگ فرش شده ساختمان های رنگارنگ صدای موج های آتلانتیک بوی فلفل و سیر و حرف زدن های مردم با لهجه ی شیرین … همه اینها من رو وسوسه می کرد تا یه روزی این کشور رو از نزدیک ببینم. و بالاخره این اتفاق افتاد!

ایران

با یه ویزای شینگن وارد پرتغال شدم و سفر به یاد ماندنی من آغاز شد.

ایران

رازهای ویزای پرتغال

شاید شما هم مثل من دلهره ویزای پرتغال رو به دوش کشیدید. ولی نگران نباشید با کمی برنامه ریزی و اطلاعات درست میشه این غول کاغذی رو شکست و سفرتون رو به سرزمین رویاها شروع کنید.

اولین گام: جمع آوری مدارک لازم هست. این مدارک متفاوت هستند و بستگی به نوع ویزای مورد نظر شما دارند.

ویزای توریستی: رایج ترین نوع ویزا برای ایرانیان ویزای توریستی پرتغال هست. برای دریافت این ویزا مدارک زیر را نیاز دارید:

  • گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار
  • فرم درخواست ویزا
  • عکس پاسپورتی
  • بیمه مسافرتی
  • رزرو پرواز
  • رزرو هتل یا محل اقامت
  • گواهی تمکن مالی
  • برنامه سفر
  • فرم Declaration of Accommodation

مهم: این فقط مدارک کلی هستند و ممکن است مدارک دیگری نیز بستگی به شرایط شما نیاز باشد.

نکاتی برای افزایش شانس گرفتن ویزا:

  • توجه به جزئیات: مدارک خود را با دقت تکمیل کنید و مطمئن شوید که هیچ خطا یا اشتباهی در آنها وجود ندارد.
  • ارائه مستندات قوی: به جای فقط گفتن ثابت کنید که سفر شما موجه و منطقی هست.
  • انتخاب تاریخ مناسب: تاریخ ویزا را با دقت انتخاب کنید و مناسب با شرایط سفرتان باشد.
  • مراجعه به سفارت: به سایت رسمی سفارت پرتغال در تهران مراجعه کنید و اطلاعات دقیق را از سایت بدست آورید.

لیسبون شهری که عاشقش می شوید

وقتی پا به لیسبون می گذارید حس می کنید که وارد یه فیلم قدیمی شدید. خیابان های باریک و پیچ در پیچ که با سنگ فرش های براق پوشیده شده اند خانه های رنگارنگ با بالکن های چوبی و گلدان های پر از گل کلیسای های تاریخی با برج های بلند و رفیع کافه های دنج با آهنگ های سنتی پرتغالی بوی "پاستل دی ناتا" (شیرینی مخصوص لیسبون) که در همه جا پیچیده است همه و همه احساس خاص و بی نظیری را در شما ایجاد می کنند.

خیابان های لیسبون: خیابان "روآ دِ سِنتو" با مغازه های پر زرق و برق و خانه های قدیمی و خیابان "بایرو آلتو" با کافه های شیک و نگاه های خیره کننده به دریای آتلانتیک از جمله جاذبه های دیدنی این شهر هستند. علاوه بر این پل های معروف لیسبون مثل پل "25 آوریل" و پل "واسکو دا گاما" از زیبایی های خاص این شهر ساحلی هستند.

آزادی در دل آتلانتیک

پرتغال فقط لیسبون نیست. شهرهای ساحلی زیبا و روستاهای دل انگیز در کنار دریای آتلانتیک منتظر شما هستند. سواحل شنی و آب های آبی و زلال در کنار غروب های طلایی لحظات فراموش نشدنی را برایتان به ارمغان می آورند.

پورتو دومین شهر بزرگ پرتغال و شهری با قدمت فراوان با معماری منحصر به فرد و کافه های رمانتیک شرایط منحصر به فردی را برای گردشگران فراهم می آورد. سفر به پورتو بدون تجربه طعم شراب "پورتو" در شهر با همین نام نمی تواند کامل باشد.

پرتغال سرزمین طعم و رنگ

پرتغال فقط یک کشور زیبا نیست بلکه یک بهشت برای علاقه مندان به غذا نیز هست. غذاهای پرتغالی از ترکیب ساده و خوشمزه از مواد اولیه مثل ماهی گوشت سبزیجات و نان ایجاد شده است. از غذاهای معروف پرتغال می توان به "فرادو" ( کباب ) "آزادو" ( ساندویچ ) و "پاستل دی ناتا" ( شیرینی ) اشاره کرد.

غذاهای دریایی نیز در پرتغال بسیار محبوب هستند. ماهی تن ساردین و میگو از جمله ماهی های محبوب این کشور هستند. علاوه بر این پرتغال به دسرهای خوشمزه مثل "پاستل دی ناتا" و "بایسائو" ( کیک ) نیز معروف است. تجربه خوردن این غذاها در کافه های دنج و رمانتیک پرتغال لحظات فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان می آورد.

نکاتی برای یک سفر بهتر به پرتغال

  • یادگیری چند جمله پرتغالی : زبان پرتغالی زبان رسمی این کشور است. یادگیری چند جمله پرتغالی می تواند در ارتباط با مردم محلی و درک بهتر فرهنگ آنها به شما کمک کند.
  • انتخاب زمان مناسب برای سفر : فصل بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به پرتغال است. در این فصل ها هوا مطبوع و شلوغی توریست ها نیز کمتر است.
  • خرید کارت "واوی" : کارت "واوی" می تواند در صرفه جویی در هزینه های ارتباط و اینترنت به شما کمک کند.
  • استفاده از وسایل نقلیه عمومی : سیستم حمل و نقل عمومی در پرتغال بسیار خوب و ارزان است. شما می توانید با استفاده از اتوبوس مترو و قطار در شهرها و بین شهرها جابجا شوید.
  • تجربه غذاهای محلی : در سفر به پرتغال حتما غذاهای محلی را تجربه کنید. این غذاها با طعم و رایحه بی نظیر خود تجربه فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان می آورند.

نتیجه گیری

پرتغال سرزمین خورشید و رویاها با تاریخ کهن فرهنگ غنی طبیعت زیبا و مردم مهربان انتظار شما را برای تجربه لحظات فراموش نشدنی می کشد. سفر به پرتغال یک سفر سرشار از کشف ماجراجویی و خاطرات زیبا است.

پرسش و پاسخ

1. برای سفر به پرتغال به چه مدارک نیاز داریم ؟

پاسخ: برای سفر به پرتغال باید ویزای شینگن دریافت کنید. برای دریافت ویزا مدارک مختلف مثل گذرنامه فرم درخواست ویزا عکس پاسپورتی بیمه مسافرتی و برنامه سفر را نیاز دارید. اطلاعات کامل را از سایت سفارت پرتغال در تهران می توانید بدست آورید.

2. هزینه سفر به پرتغال چقدر است ؟

پاسخ: هزینه سفر به پرتغال بستگی به عوامل مختلف مثل مدت سفر نوع اقامت هزینه پرواز و هزینه غذا و خرید متفاوت است. اما به طور کلی سفر به پرتغال از نظر هزینه در مقایسه با کشورهای اروپایی مناسب و ارزان تر است.

3. چه مواردی را برای سفر به پرتغال باید در نظر بگیریم ؟

پاسخ: قبل از سفر به پرتغال باید مواردی مثل اخذ ویزا رزرو پرواز و اقامت تهیه بیمه مسافرتی و اطلاع یافتن از هزینه سفر را در نظر بگیرید. همچنین اطلاعات مناسب درباره جاذبه های دیدنی غذاهای محلی هزینه حمل و نقل و نکات مهم ایمنی را مطالعه کنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا