پترزبورگ (petersburg) نروژ کوچک آلاسکا

پترزبورگ: نروژ کوچک آلاسکا

تابستان بود و هوا با طراوت و دلچسب. من و همسرم تصمیم گرفتیم برای تعطیلات به آلاسکا سفر کنیم. از همیشه بیشتر به دنبال سفری بودیم که با طبیعت بکر و چشم اندازهای خیره کننده همراه باشد و پترزبورگ با تمام جذابیت هایش اولین گزینه ما بود.

پترزبورگ شهری کوچک در جنوب شرقی آلاسکا با لقب "نروژ کوچک آلاسکا" شناخته می شود. نام این شهر به افتخار پیتر بزرگ امپراطور روسیه انتخاب شده است. با وجود مساحت کمش پترزبورگ دنیایی از زیبایی و آرامش را در خود جای داده است.

راهی پترزبورگ

ما برای رسیدن به پترزبورگ پروازمان را به فیربنکس شهری در مرکز آلاسکا رزرو کردیم. از فرودگاه فیربنکس پروازی حدود دو ساعته با هواپیمای کوچک به سمت پترزبورگ داشتیم. در مسیر پرواز چشم اندازهای حیرت انگیز آلاسکا با کوه های پوشیده از برف جنگل های بکر و دریاچه های آبی رنگ ما را محو خود کرده بود.

فرودگاه پترزبورگ کوچک و دوستانه بود. یک اتاقک چوبی کوچک با چشم اندازی رو به دریا به عنوان اتاق انتظار برای مسافران طراحی شده بود. اتاقک با شومینه های سنتی و بوی چوب کاج حس گرمای خانگی و صمیمیت را به ما منتقل می کرد.

جلوه ای از نروژ در آلاسکا

در میدان مرکزی شهر خانه های چوبی رنگارنگ با سبک معماری نروژی نمای بسیار زیبایی به شهر بخشیده بودند. این خانه ها با پنجره های مستطیلی بلند ایوان های چوبی و سقف های شیبدار ما را به یادی از خانه های روستایی نروژ برد.

در پترزبورگ می توان از ساحل دریا لذت برد. کوه های پوشیده از برف جنگل های سرسبز آبشارهای زیبا و دریاچه های خیره کننده طبیعت زیبا و دست نخورده این منطقه را نمایش می دهند.

تجربیات منحصر به فرد

یکی از تجربیات فراموش نشدنی ما در پترزبورگ صید ماهی در آب های بکر این منطقه بود. ما با راهنمایی ماهیگیران محلی به دریا رفتم و ماهی قزل آلا و ماهی حلوا صید کردیم. این تجربه بسیار هیجان انگیز و شاد بود.

در پترزبورگ می توانید از موزه های تاریخ محلی موزه های هنر و موزه های طبیعت دیدن کنید. در گالری های هنر می توانید از آثار هنری هنرمندان محلی** دیدن کنید.

در موزه های تاریخ با تاریخ این منطقه فرهنگ بومیان آلاسکا و زندگی در طبیعت بکر آشنا خواهید شد.

نکات عملی

بهترین زمان برای سفر به پترزبورگ تابستان است که هوا معتدل و دلچسب است. در زمستان هوا بسیار سرد و بارش برف زیاد است.

پترزبورگ شهری با هزینه زندگی بالا است. خوابگاه ها هتل ها غذا و تفریحات قیمت بالایی دارند. اگر به دنبال سفر ارزان تر هستید می توانید از کمپینگ و اجاره خانه های سنتی استفاده کنید.

در پترزبورگ می توانید از غذاهای محلی ماهی و صدف کباب و غذاهای دریایی لذت ببرید. اگر به غذاهای نروژی علاقه دارید می توانید از رستوران های نروژی غذاهای سنتی را تجربه کنید.

برای جابه جایی در پترزبورگ می توانید از اتوبوس تاکسی و اجاره ماشین استفاده کنید. اجاره ماشین برای کشف محیط اطراف پترزبورگ بسیار مناسب است.

پرسش و پاسخ

1. چه زبان هایی در پترزبورگ صحبت می شود؟

  • زبان انگلیسی زبان رسمی پترزبورگ است. اما بسیاری از مردم به زبان نروژی و آلاسکایی نیز تسلط دارند.

2. چه نوع پوششی برای سفر به پترزبورگ مناسب است؟

  • پوشش مناسب برای سفر به پترزبورگ پوششی راحت و مناسب برای فعالیت های در فضای باز است. در زمستان به لباس های گرم و ضدآب نیاز دارید. در تابستان نیازی به لباس گرم نیست.

3. بهترین مکان برای خرید سوغات در پترزبورگ کجا است؟

  • می توانید از فروشگاه های سوغات محلی مغازه های هنری و بازارچه های محلی سوغاتی های خود را خریداری کنید. محصولات چوبی لباس های بومی آثار هنری و سوغات دریایی از جمله سوغاتی های معروف این منطقه هستند.

نتیجه گیری

پترزبورگ شهری زیبا آرام و دست نخورده با طبیعت بکر و چشم اندازهای حیرت انگیز است. با ساختمان های چوبی رنگارنگ ساحل دریا جنگل های سرسبز و کوه های پوشیده از برف تجربه ای فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان می آورد. اگر به دنبال سفر به منطقه ای با طبیعت زیبا و آرامش هستید پترزبورگ یک گزینه عالی برای شما است.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا