چرا سوئیس بهترین کشور است

بهشت روی زمین: چرا سوئیس بهترین کشور دنیاست؟

شاید برایتان عجیب باشد اما من عاشق سوئیس هستم. نه فقط برای کوه های سر به فلک کشیده و دریاچه های آبی رنگش نه فقط برای شکلات های خوشمزه و پنیر های خوش عطر و طعمش نه فقط برای ساعت های دقیق و بانک های مطمئنش بلکه برای حس آرامش و امنیتی که در کوچه و خیابان هایش حکم فرماست.

همیشه فکر می کردم سوئیس فقط برای ثروتمندان و افراد خاص مناسب است اما در سفر اخیرم به این کشور متوجه شدم که این تصور اشتباه است. در سوئیس همه چیز برای همه کس است.

از قله های بلند کوه های آلپ گرفته تا روستا های کوچک و دنج از شهرهای پر جنب و جوش گرفته تا طبیعت بکر و دست نخورده سوئیس با هر سلیقه ای کنار می آید.

بیایید به همراه من سفری کوتاه به این کشور رویایی داشته باشیم و ببینیم چرا سوئیس بهترین کشور دنیاست.

سفری به قلب اروپا

زبان فرانسوی آلمانی ایتالیایی رومانش… اینها فقط چند نمونه از زبان های مختلفی هستند که در سوئیس به آنها صحبت می شود.

با این حال هیچ جای نگرانی نیست چرا که انگلیسی در همه جای سوئیس به طور گسترده استفاده می شود و به راحتی می توانید با مردم محلی ارتباط برقرار کنید.

اولین تجربه من از سوئیس رسیدن به فرودگاه ژنو بود. فرودگاهی تمیز و مرتب با سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد. از فرودگاه با قطار به شهر ژنو سفر کردم. قطارهای سوئیس معروف هستند به سرعت نظافت و امنیت بالا. در طول مسیر از پنجره مناظر حیرت انگیز کوه های آلپ را تماشا کردم و از سادگی و صمیمیت مردم محلی لذت بردم.

ژنو: شهری زیبا و پر از زندگی

ژنو شهری بین المللی و پر جنب و جوش است که میزبان بسیاری از سازمان های بین المللی مانند سازمان ملل متحد و صلیب سرخ است. فواره جت د’او یکی از نمادهای این شهر و از جاذبه های توریستی محبوب آن به حساب می آید.

پیاده روی در کنار دریاچه ژنو و تماشای قایق های تفریحی و کوه های سر به فلک کشیده آرامش خاصی به من هدیه داد. کافه ها و رستوران های متنوع و خوشمزه هم مزه دلنشین سفر را شیرینتر کردند.

زوریخ: شهری با روحیه ی جوان

زوریخ پایتخت اقتصادی سوئیس است و مرکز مالی مهمی در اروپا به حساب می آید. اما زوریخ فقط یک شهر تجاری نیست. زندگی شبانه شاد و پرشور و کافه های دنج و روشن و موزه های جذاب به زوریخ روحیه ی جوانی بخشیده است.

موزه هنر زوریخ مکانی عجیب و غریب است. آثار هنری متنوع و جذاب و معماری خاص و نورپردازی زیبا در هر گوشه از آن به چشم می آید.

لوگانو: شهری در دل ایتالیا

لوگانو شهری زیبا و جذاب در جنوب سوئیس است که زبان مردمش ایتالیایی است. خانه های رنگارنگ و باغ های زیبا و طبیعت بکر این شهر کوچک را به بهشتی در دل ایتالیا تبدیل کرده است.

پیاده روی در خیابان های باریک و کوبنده این شهر زیبا و تماشای کوه های آلپ از دوردست و بوی خوش کافه های ایتالیایی حسی نازک و شاعرانه به من هدیه داد.

ماجراجویی در کوهستان

کوه های آلپ سوئیس یکی از جاذبه های اصلی این کشور زیبا هستند. قله های برف پوشیده و دریاچه های آبی و چشم اندازهای خیره کننده هواداران طبیعت و ماجراجویی را به خود جذب می کند.

من در سفر به سوئیس سوار تله کابین شدم و به قله ی یکی از کوه های آلپ رفتم. منظره ی فوق العاده و هوا ی پاک و سکوت محض در قله ی کوه احساس ناب و شگفت انگیزی به من هدیه داد.

توصیه هایی برای سفر به سوئیس

برای سفر به سوئیس چند نکته مهم وجود دارد که مطمئنا به شما کمک می کند. اول از همه سوئیس کشوری گران است بنابراین برای هزینه های سفر خود آماده باشید. دوم این که به زبان انگلیسی در همه جا احتیاج دارید.

سوئیس سیستم حمل و نقل عمومی عالی دارد. قطارها سریع و منظم هستند و شما می توانید با استفاده از آنها به هر جای کشور سفر کنید. برای صرفه جویی در هزینه ها می توانید از کارت سوئیس پاس که حق سفر نامحدود با قطار و اتوبوس و تله کابین را برای شما فراهم می کند استفاده کنید.

سوئیس یک کشور امن است. خیالتان راحت باشد که در کوچه و خیابان های این کشور احساس امنیت می کنید. اما بهتر است اقدامات احتیاطی را به کار بگیرید و وسایل ارزشمند خود را در محل امن نگهداری کنید.

سوئیس کشوری سبز و زیبا است. از پارک ها و باغ ها و طبیعت زیبای آن لذت ببرید و به محیط زیست احترام بگذارید. زباله هایتان را در سطل زباله بریزید و از طبیعت سوئیس محافظت کنید.

سوئیس: بهشتی برای همه

سوئیس کشوری فوق العاده است. طبیعت زیبا و مردم محبوب و شهرهای جذاب و امنیت بالا و سادگی و صمیمیت از ویژگی های بارز این کشور اروپایی هستند. اگر به دنبال سفر ی آرامش بخش و فراموش نشدنی هستید سوئیس بهترین انتخاب است.

پاسخ به چند سوال

آیا سوئیس برای همه مناسب است؟

سوئیس کشوری گران است و سفر به آن برای همه مناسب نیست. هزینه های زندگی و سفر در سوئیس بالا است و برای سفر به این کشور به بودجه ی خوب نیاز دارید.

بهترین زمان برای سفر به سوئیس چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به سوئیس به سلیقه ی شما بستگی دارد. در تابستان هوا گرم و خورشید زیاد است و می توانید از طبیعت و فعالیت های فضای باز لذت ببرید. در زمستان هوا سرد و برفی است و می توانید از اسکی و اسنوبرد و سایر فعالیت های زمستانی لذت ببرید.

چه جاذبه هایی در سوئیس وجود دارد؟

سوئیس مملو از جاذبه های دیدنی است. کوه های آلپ و دریاچه های زیبا و شهرهای پر جنب و جوش و روستاهای دنج و موزه های جذاب و پارک های زیبا فقط چند نمونه از جاذبه های دیدنی سوئیس هستند. مطمئنا در سفر به این کشور هیچ وقت حوصله تان سر نمی رود.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا