برترین های کسب و کارپزشکی

چرا قهوه حالمو بد میکنه

با مصرف قهوه کافئین بدن زیاد می شود بدین جهت است که حالمان بد میشود. جهت حل این حال بد مصرف آب سریع ترین روش برای خارج کردن و دفع کافئین از بدن می باشد و نیز با خوردن شیر باعث می شود اثر منفی قهوه خنثی بشود و ورزش کردن و تحرک زیاد باعث می‌شود بدن انرژی اضافه‌ای کافئین را مصرف نماید.

چه ترکیباتی در قهوه سبب به هم ریختن معده ی شما میشوند؟

قهوه دارای ترکیبات مختلفی میباشد که شاید سبب به هم ریختن معده ی شما شود. کافئین کافئین یک محرک طبیعی است که به شما کمک می کند هوشیار باشید . خرید قهوه ساز مباشی‎ و مصرف یک فنجان ۲۴۰ میلی لیتری قهوه حاوی نزدیک به ۹۵ میلی گرم کافئین میباشد که میتواند موثر باشد. گرچه کافئین یک محرک قوی ذهنی است، اما تحقیقات بیان می کند این ماده می تواند سبب افزایش انقباضاتی شود که در سرتاسر دستگاه گوارش روی میدهند. بعنوان نمونه تحقیقی در سال ۱۹۹۸ نشان داد، قهوه های کافئین دار روده ی بزرگ را ۲۳ درصد بیشتر از قهوه های بدون کافئین و ۶۰ درصد بیشتر از آب تحریک میکنند. این موضوع نشان می دهد که کافئین روده ها را به میزان چشمگیری تحریک می نماید. علاوه بر این، برخی تحقیقات بیان می کند کافئین ممکن است باعث افزایش تولید اسید معده شود، مسأله ای که شاید سبب به هم ریختن معده ی شما شود، به خصوص در صورتی که معده ی حساسی داشته باشید.

اسیدهای قهوه

هر چند کافئین را بیشتر دلیل مشکلاتی می دانند که نوشیدن قهوه ممکن است باعث آن ها شود، اما تحقیقات نشان داده اسیدهای قهوه هم شاید در این مورد نقش داشته باشند. قهوه حاوی اسیدهای زیادی مانند کلروژنیک اسید و ان-آلکانوئیل-۵ هیدروکسی تریپتامین است که تحقیقات نشان داده تولید اسید معده را بیشتر می کنند. اسید معده به تجزیه ی مواد غذایی کمک می کند، بنابراین می تواند به دستگاه گوارش شما راه پیدا کند. در هر صورت، برخی افراد گفته اند که نوشیدن قهوه ممکن است باعث تشدید نشانه های سوزش معده در آن ها شود، ولی تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته نتایج قطعی ای نداشته و هیچ ارتباط قابل توجهی میان این دو مسأله نیافته اند.

سایر افزودنی ها در بعضی مواقع، این قهوه نیست که سبب به هم ریختن معده ی شما می شود. در حقیقت علت به هم ریختن معده ی شما شاید افزودنی هایی مانند شیر، خامه، شیرین کننده ها یا شکر باشد که بسیاری از افراد عادت دارند قهوهاگر تا به حال چند فنجان قهوه یا نوشیدنی کافئین دار دیگر مصرف کرده اید، ممکن است احساس کنید دستانتان شروع به لرزیدن می کند یا حتی ممکن است احساس کنید تمام بدنتان می لرزد. این می تواند اثر مستقیم کافئین باشد که با توقف مصرف نوشیدنی های کافئین دار متوقف می شود. اما اگر اختلال حرکتی مانند لرزش اساسی تشخیص داده شده باشد، می تواند علائم لرزش شما را تشدید کند .

علائم لرزش کافئین علائم لرزش کافئین از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما برخی از علائم رایج مرتبط عبارتند از: دست های لرزان ضربان قلب تند مشکل خواب بی قراری تحریک پذیری تکرر ادرار لرزش عضلانی زمانی که شما از نوشیدن یک و یا سایر قهوه ها لذت می برید باید به فکر باشید که مبادا زیاده روی کنید چون کافیین زیاد باعث تحریک سلول های عصبی شما می گردد و این امر سبب لرزش و ایجاد رعشه در بدن می گردد و چون کافئین یک محرک است، بنابراین ایجاد یک استرس و تنش شدید در بدن شده و آن را افزایش می دهد، چون هورمون های استرس محرک هستند. این احساس که قلب شما خیلی سریع می تپد می تواند وحشتناک باشد. ممکن است احساس کنید در حال تجربه حمله قلبی هستید یا با سرگیجه و ترس مواجه شوید.

بنابراین تپش قلب بیش از حد نیز در فهرست موارد خطرناک جای می گیرد، این علائم سبب فراهم سازی و پیش زمینه ای برای ایجاد رعشه های عصبی در بدن می گردد. این علائم با سبب تغییرات و تشدید در خواب می شوند محرومیت از خواب می تواند تاثیری منفی بر سیستم عصبی بدن داشته باشد و باعث شود بدن هورمون های استرس بیشتری تولید کند. سیستم عصبی که بیش از حد تحریک شده است می تواند باعث بروز مشکلات مربوط به سیستم عصبی و عوارضی شود که بر ماهیچه های بدن تاثیر می گذارند. لرزش, تکان و ارتعاش به دلیل کمبود خواب اتفاق می افتد. بسیاری از افرادی که کمبود خواب دارند، این علائم را تجربه می کنند.

آن‌هایی که در طول روز زیاد قهوه می‌نوشند تا بیدار و فعال بمانند ممکن است دچار لرزش دست شوند. اگر حتی فقط یک‌بار هم این اتفاق برایتان افتاده باید مصرف قهوه را متوقف کنید. قهوه میزان آدرنالین را در بدن افزایش می‌دهد که اغلب تشدیدکننده‌ی اضطراب است. ضمناً قهوه می‌تواند استرستان را هم بیشتر کند. تصمیم شما به توقف مصرف قهوه می‌تواند این تأثیر را کاهش داده و راه‌حلی برای آرامش بیشترتان باشد. قهوه باعث می شود احساس هوشیاری بیشتری داشته باشید ، اما گاهی اوقات این احساس به چیزهای دیگری تبدیل می شود. کافئین سیستم عصبی مرکزی شما را سرعت می بخشد و باعث می شود احساس جهش کنید. این جهش گاهی با پرش پلک، دست، پا و حتی لرزش دست و پا همراه می شود.

لرزش  بعد از خوردن قهوه چگونه تشخیص داده می شود؟

از آنجایی که لرزش یک علامت است نه یک وضعیت پزشکی، پزشک شما بر روی یافتن علت لرزش شما تمرکز می کند. این نکته کلیدی است، زیرا درمان لرزش بستگی به عامل ایجاد آن دارد آنها اغلب می توانند با پرسیدن سوالات کلیدی علت لرزش شما را محدود کنند. این شامل: آیا لرزش شما زمانی اتفاق می افتد که حرکت نمی کنید؟ این نوع “لرزش استراحت” اغلب با شرایطی مرتبط است که بر سیستم عصبی شما تأثیر می گذارد، مانند بیماری پارکینسون یا ام اس. در بیماری پارکینسون، لرزش اغلب زمانی که اندام خود را حرکت می دهید بهتر می شود.

آیا وقتی می‌خواهید قسمتی از بدن خود (معمولاً بازویتان) را در مقابل جاذبه زمین نگه دارید، دچار لرزش می‌شوید؟ این نوع لرزش، که می تواند با حرکت نیز ایجاد شود، می تواند ناشی از لرزش فیزیولوژیکی باشد (در صورتی که غده تیروئید شما بیش از حد فعال است یا مضطرب هستید یا مقدار زیادی کافئین مصرف کرده اید، ممکن است اغراق آمیز باشد). در فروشگاه اینترنتی با بهترین قیمت برای شما در دسترس می باشد و می توانید درب منزل تحویل بگرید. آیا وقتی می‌خواهید به چیزی خاص اشاره کنید لرزش شما بدتر می‌شود – هر چه نزدیک‌تر شوید، هدفتان از هدفتان بیشتر است؟ این لرزش قصد نامیده می شود و ممکن است نشان دهنده مشکلی در بخشی از مغز شما به نام مخچه باشد.

کدام قسمت یا قسمت های بدن شما تحت تاثیر لرزش قرار می گیرد؟ به عنوان مثال، لرزش اساسی اغلب در یک دست یا بازو شروع می شود، همانطور که لرزش بیماری پارکینسون نیز شروع می شود. آیا همیشه وجود دارد (یعنی به طور دائم یا هر زمان که حرکتی را انجام می دهید که باعث ایجاد آن می شود) یا گاهی اوقات می توانید بدون هیچ لرزشی بی حرکت بنشینید یا حرکت کنید؟ اگر متناوب باشد، چه چیزی باعث آن می شود (مثلاً کافئین، زمانی که احساس استرس می کنید)؟ آیا همراه با لرزش علائم دیگری دارید؟ در حدود ۷ نفر از هر ۱۰ نفری که به بیماری تشخیص داده می شود، لرزش اولین علامتی است که آنها به پزشک خود اطلاع می دهند.

لرزش  بعد از خوردن قهوه با مطالعات اپیدمیولوژیک

مطالعات اپیدمیولوژیک قبلی نشان داد که قهوه یک عامل خطر منفی برای PD است این بیشتر توسط مطالعه‌ای تأیید می‌شود که نشان می‌دهد کافئین، یک جزء شیمیایی اصلی قهوه، از دست دادن دوپامین مخطط و مکان‌های اتصال ناقل دوپامین را در یک مدل آزمایشی موش PD کاهش می‌دهد. مطالعات تجربی و مشاهده‌ای اضافی PD نشان داد که مصرف قهوه تأثیر مفیدی بر علائم حرکتی PD دارد و از آنجایی که مصرف قهوه خطر ابتلا به PD را کاهش می دهد، ممکن است بین مصرف قهوه و شدت علائم حرکتی رابطه وجود داشته باشد. با این حال، مطالعات کمی رابطه بین مصرف قهوه و علائم حرکتی PD را بررسی کرده اند. شما می توانید در فروشگاه اینترنتی قهوه دارک انواع دستگاه ها را تهیه کنید و حتی اصلی را هم بدون نیاز به حضور شما سفارش دهید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا