چشم انداز مهمتر از دانش چگونه برای دستیابی به هدف با موفقیت است

در طلوع هزاره جدید ، ولیعهد دبی ، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم ، با یک معضل روبرو شد. در کمتر از دو دهه ، کشور وی منبع اصلی درآمد خود – نفت – را تخلیه خواهد کرد. او به راه حل نیاز داشت و به سرعت به آن نیاز داشت.

وی تصمیم گرفت دبی را به بهترین مکان گردشگری لوکس جهان تبدیل کند و سه برابر گردش گردشگران از 5 میلیون در سال به 15 میلیون نفر برسد. این یک ایده کاملاً دایره ای نبود. ولیعهد هتل مشهور جهان و فقط یک هتل 7 ستاره در برج العرب و همچنین کلاس های گلف و گلف درجه یک را ساخته است – همه بسیار چشمگیر است به خصوص با توجه به اینکه نیم قرن پیش یک شهر تجاری متوسط ​​بود که با برنامه ای ساخته شده است.

دبی به سواحل شنی طولانی و صاف در ساحل خود کمک کرده است که هوا تقریباً در تمام طول سال باشد. تنها مشکل این بود که خط ساحلی در ابتدا تنها 72 کیلومتر طول داشت – و مطمئناً برای تأمین هجوم گسترده گردشگران پیش بینی شده توسط ولیعهد کافی نبود.

اما اینجا کلید دیدن شیخ محمد بود. ما اغلب تشویق می شویم که زیاد فکر کنیم. شیخ محمد زیاد فکر نمی کند. در مورد نسبت MEGA فکر کنید. برنامه او ایجاد یک جزیره بهشت ​​در ساحل دبی به شکل یک نخل بود. این جزیره مصنوعی خط ساحلی را تا 56 کیلومتر افزایش می دهد.

قبلاً هیچ چیز از این اندازه یا شکل رخ نداده بود و برای افزودن این چالش ، تا زمانی كه جزیره با محیط اطراف خود آمیخته نشود ، او می خواست كه این جزیره كاملاً از مواد طبیعی – شن و ماسه ساخته شود. رابرت برگر ، مدیر پروژه 2000-2004 گفت:

“وقتی اولین بار در مورد این پروژه شنیدم ، فکر نمی کردم این کار عملی شود. باور نکردنی است.” وی افزود: اگر خدا می خواست جزیره ای را به صورت نخلستان بسازد ، می توانست آن را بسازد.

وقتی این حرف را شنیدم لبخند زدم زیرا اگر شما اعتقاد دارید خدا یا معادل آن در هریک از ما وجود دارد ، شاید این دقیقاً همان کاری باشد که خدا انجام می داد.

یک پروژه با این اندازه به بهترین مهندسان جهان احتیاج دارد. برخی از این موارد در هلند یافت شد زیرا مهندسان هلندی مساحت زمین هلند را از طریق بازپس گیری زمین 35٪ افزایش دادند.

شیخ محمد اظهار داشت: جزیره نخل فقط باید از مواد طبیعی ساخته شود و این خود طبیعت است که مرتبا بزرگترین چالش برای توسعه دهنده خواهد بود. برای محافظت از جزیره شکننده از بدترین امواج بوفه ، به ویژه مواردی که در هنگام طوفان های شدید زمستانی متولد شده اند ، هنگامی که وزش باد می تواند با سرعت 56 کیلومتر در ساعت بوزد و امواج می توانند به 2 متر برسند ، باید این جزیره توسط آبشار محافظت شود. همچنین ، در حالی که برخی از دانشمندان و سیاستمداران ، در این رابطه ، هنوز در حال بحث بودند که آیا گرم شدن کره زمین یک پدیده واقعی است ، محققان در این پروژه معادلات خود را در نظر گرفتند که میزان بالای آب حاصل از گرم شدن کره زمین چیست. هیچ چیز نمی تواند شانس آن باقی بماند ، هنگامی که این جزیره ساخته شد ، نیاز به ماندن در جای خود داشت.

خوشبختانه خلیج عربی مکان مناسبی برای این ساختار پیشنهادی بود. تشکیل موج های عظیمی که می توانند جزیره را بلعیده و بلع کنند ، بسیار کم عمق است. محققان محاسبه كردند كه آبشكن بايد 3 متر بالاتر از موجها و طول 11½ كيلومتر باشد.

اگر فکر می کنید سهام واقعا زیاد است ، آنها در حال افزایش هستند. توسعه دهندگان می خواستند قبل از انجام کلیه تحقیقات ، کار روی Palm Jumeirah را شروع کنند. اگرچه سالها تحقیق و مطالعات پایه انجام شده بود ، اما این هنوز یک کار پر مخاطره بود. متغیرهای زیادی برای این پروژه و متغیرهای ناشناخته در آن وجود داشته است. اگر محققان اشتباه می کردند ، این جزیره به معنای واقعی کلمه می توانست از بین برود ، اما توسعه دهندگان در یک برنامه بسیار سخت کار می کردند. آنها تا سال 2006 مجبور بودند جزیره ای بسازند ، زیرساخت های کامل آن (گاز ، برق ، آب ، جاده ها ، و غیره) را نصب کنند ، همچنین ویلا ، فروشگاه و هتل های لوکس بسازند. راجر برگر گفت:

“شاید این تنها مکان در جهان باشد که می توان کاری از این دست انجام داد. بینش و شجاعت حمل آن را بدست آورید.”

کار در مرحله اول این پروژه در آگوست 2001 آغاز شد و اتفاقی افتاد که جهان را شوکه کرد – 11 سپتامبر.

این یکی از آن پارامترهای ناشناخته بود که هیچ کس نتوانست برای آن آماده شود. مردم نمی خواستند سفر به مراتب کمتر از سفر به خاورمیانه داشته باشند و ناگهان ایده ساخت یک مقصد توریستی لوکس در دبی تقریبا غیر منطقی به نظر می رسید. دبی خود با ترس و هراس مانند امواج شوک زلزله در سراسر جهان گسترش یافته است.

در میان همه اینها ، یک مرد به طور خاص آرام و سرسخت بود. من فکر می کنم منطق دیکته می کند که سرانجام اعتماد به نفس برقرار خواهد شد و اگر اعتماد در آن روز موفق نشود ، چالش است. شیخ محمد می خواست در آن زمان آماده شود ، به علاوه سازندگان پیش از این میلیون ها دلار در این پروژه سرمایه گذاری کرده بودند. این پروژه ادامه خواهد یافت. این یک حرکت جسورانه و عاقلانه بود.

چالش دیگر ناشی از نیاز به ساختن یک موج شکن و جزیره به طور همزمان بود. اگر موج شکن قبل از جزیره تکمیل شود ، دسترسی به سایت قطع می شود. از طرف دیگر ، اگر قبل از آبشار به جزیره فشار بیاورید ، در معرض عناصر قرار خواهید گرفت. کار تیمی در اینجا نه تنها مطلوب بلکه همچنین بسیار مهم بود. تیم موج شکن و تیم الجزیره با توجه به ابعاد و پیچیدگی پروژه و همچنین تغییر پارامترهای روزانه این پروژه ، باید در هماهنگی کامل با یکدیگر همکاری کنند تا بگویند این کار آسانی نبود بلکه یک فراموشی بود.

و آیا اشاره کردید که قبلاً هیچ کاری از این نوع انجام نشده است؟ مهندسان بعد از کار بر روی برخی از بزرگترین و پیچیده ترین پروژه های جهان مانند فرودگاه معروف هنگ کنگ شیک لاپ کوک که توسط معمار انگلیسی سر نورمن فاستر طراحی شده توسط معماران انگلیسی سرچشمه بی عیب و نقص داشتند ، اما پروژه Palm Island همه آنها را تحت الشعاع قرار داد.

آخرین فناوری در پالم جمیرا استفاده شده است. سیستم های موقعیت یابی جهانی یا به عبارت دقیق تر ، از سیستم های موقعیت یابی جهانی برای اندازه گیری اینکه آیا این جزیره با هفده برش به درستی شکل گرفته شده است استفاده شده است. در این تمرین اولین HD ماهواره ای با مالکیت خصوصی استفاده شد. این ماهواره روزانه 14 بار در مدار زمین قرار دارد و مسئول تصاویر فوق العاده ای است که به مهندسان کمک می کند تا از موقعیت دقیق شن 1 سانتیمتر اندازه گیری کنند و به گرفتن تصور مردم در سراسر جهان کمک کند.

در حقیقت ، مردم آنقدر علاقه مند به این پروژه بودند که ظرفیت آن از 60 به 120 هزار نفر افزایش یافت. با وجود همه چالش ها ، نخل جمیرا به طرز حیرت انگیزی از دریا صعود کرده است ، پیروزی برای مهندسی مدرن ، رهبری خردمندانه ، کار تیمی عالی و تصمیم گیری های تند.

برخی از شما ممکن است فکر کنید ، “توسعه دهندگان این پروژه پول زیادی داشتند و به همین دلیل تجسم و ایجاد یک پروژه با این اندازه برای آنها آسان بود. اگر شما باشید ، این نکته را از دست می دهید. شما هر کس را می بینید که می تواند به اصطلاح های MEGA فکر کند ، هرکسی می تواند در مورد MEGA آرزو کند.

در حال خواندن داستانی درباره جان مک لین بودم که پس از یک تصادف جاده ای هنگامی که تنها 22 سال داشت ، فلج شد – یک دقیقه یک ورزشکار جوان و مبارزه بعدی برای زندگی او.

وقتی برای اولین بار توانبخشی خود را شروع کرد ، سکته مغزی کرد و آنقدر خسته بود که مجبور شد از حمام درمانی خارج شود و به اتاق خود بازگردد. او قبل از اینکه سرش به بالش بیفتد ، در خواب بود. برای جان مک لین ، انجام این دو سکته مغزی یک دستاورد بزرگ بود اما هیچ چیزی در مقایسه با هدفی که خودش تعیین کرده بود – شنا در کانال انگلیسی. این کاری بود که قبلاً توسط یک ورزشکار متحرک انجام نشده بود و یک دستاورد قدرتمند است که حتی برای تعداد نسبتاً کمی از افراد سالم نیز امتحان نمی شود.

برای رسیدن به هر فرصتی برای دستیابی به این هدف روزانه و روزانه ، او مجبور شد خود را دراز کند ، گذشته خود را از خستگی بیرون بکشد و مسیرهای عصبی و عضلانی جدید ایجاد کند تا بدن متلاشیش را ترغیب کند تا اراده سرسختانه خود را بپذیرد. او همچنین یک تیم استثنایی در اطراف خود ایجاد کرد – افرادی که چشم انداز وی را خریداری کردند.

بنابراین ، در سال 1998 و کمتر از دو هفته از اولین تلاشش ، جان مک لین سرانجام به هدف خود رسید و کانال خسته کننده شنا را در 12 ساعت و 55 دقیقه به پایان رساند. این فقط یکی از موفقیتهای ورزشی بسیار زیاد او است.

بنابراین از رویای بزرگ نترسید ، واقعاً بزرگ. اگر به دید خود نگاه دارید و هر روز اندکی فراتر از گذشته خود را تحت فشار قرار دهید ، هرچه بیشتر مدام با آگاهی و شرایط جدید خود سازگار شوید ، می توانید به اهداف MEGA نیز برسید. نتایج شما بر خلاف پالم جمیرا ممکن است از فضا قابل مشاهده نباشد اما ممکن است یک ستاره جدید از زمین قابل مشاهده باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا