اپلیکیشن و نرم‌افزاربرترین های کسب و کار

چگونه از ورود دو مرحله ای اینستاگرام برای تقویت امنیت حساب خود استفاده کنیم

آموزش فعال کردن رمز دو مرحله ای در اینستاگرام

فعال‌سازی احراز هویت دو عاملی در اینستاگرام در گوشی های اندروید برای کاربران ساده‌تر شده است. البته مراحل انجام کار در گوشی‌های آیفون هم مشابه است. ابتدا روش دسترسی به صفحه احراز هویت دو مرحله‌ای در اینستاگرام را به شما آموزش خواهیم داد.

  • ابتدا باید وارد برنامه اینستاگرام شوید و در ادامه کار روی آیکون پروفایل موجود در سمت راست قسمت پایین ضربه بزنید.
  • هم اکنون باید روی منوی سه نقطه موجود در گوشه سمت راست قسمت بالا ضربه بزنید.
  • گزینه تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.
  • در ادامه کار باید گزینه امنیت (Security) را انتخاب کنید.
  • فعال سازی رمز دو مرحله ای اینستاگرام

در این بخش شما می‌توانید روش احراز هویت برای اینستاگرام را انتخاب کرده و مورد تایید قرار دهید. شما می‌توانید از برنامه‌های احراز هویت یا پیام‌های متنی برای دریافت کدهای احراز هویت دو مرحله‌ای هم استفاده کنید.

فعال سازی ورود دو مرحله ای اینستاگرام

فعال سازی رمز دو مرحله ای اینستاگرام

اگر در گذشته برخی از کدهای احراز هویت را در احراز هویت گوگل تنظیم کرده‌اید، باید روی گزینه + موجود در گوشه سمت راست قسمت پایین ضربه بزنید. در این بخش شما می‌توانید یک نام برای حساب کاربری خود اضافه کنید. شما می‌توانید از یک نام ساده همانند اینستاگرام استفاده کنید یا در صورتی که دارای اکانت‌های متعدد هستید، امکان استفاده از مترادف‌های بیشتر وجود خواهد داشت. در حقیقت انجام این کار باعث می‌شود بتوانید احراز هویت موردنظرتان را در سریع‌ترین زمان بیابید.

پس از افزودن نام، رشته متن را در قسمت Key قرار داده و روی افزودن ضربه بزنید.

احراز هویت دو مرحله ای

وارد اینستاگرام شوید و کدی که به تازگی کپی کرده‌اید را قرار دهید.

آخرین گام در این مرحله را می‌توان کپی و ذخیره کدهای پشتیبان اینستاگرام در یک مکان ایمن دانست. شما می‌توانید از این کدهای پشتیبان برای ورود به اینستاگرام یا در موقعیت‌های دیگری که نمی‌توانید احراز هویت را دریافت کنید، استفاده کنید.

How to use Instagram two-step login to strengthen the security of your account

استفاده از پیامک برای احراز هویت دو مرحله‌ای

استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای مبتنی بر پیامک را نمی‌توان از نظر امنیت برابر با برنامه‌های احراز هویت دانست، اما بهتر از این است که هیچ اقدامی انجام ندهید. در صورتی که قصد دارید از پیامک به عنوان احراز هویت دو مرحله‌ای برای ورود به اینستاگرام استفاده کنید، با ما همراه باشید. شماره تلفن خود را وارد کنید و در ادامه خواهید دید که اینستاگرام یک کد شش رقمی برای شما ارسال می‌کند. شما باید کد موردنظر را قرار دهید، سپس روی گزینه بعد (Next) ضربه بزنید تا راه‌اندازی احراز هویت دو مرحله‌ای اینستاگرام به پایان برسد.

شما فقط باید یک اقدام را به عنوان کار نهایی خود انجام دهید. اینستاگرام مجموعه‌ای از کدهای پشتیبان را به شما نشان می‌دهد که اگر پیام‌های متنی روی شماره خود دریافت نکردید، می‌توانید از آن‌ها برای ورود به سیستم استفاده کنید. شما باید کدها را ذخیره‌سازی کرده و در یک برنامه مدیریت پسورد ذخیره‌سازی کنید. هنگامی که موفق شدید اینستاگرام خود را ایمن کنید، مطمئن شوید که یک نسخه پشتیبان برای احراز هویت دو مرحله‌ای خود تعیین کرده‌اید.

تایید شماره دو مرحله ای چیست

استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف در گوشی‌های هوشمند امروزی، کاملا طبیعی است. ما در دنیای ارتباطات زندگی می‌کنیم و از برنامه‌های ارتباطی مختلفی نیز استفاده می‌کنیم. اما تا حالا به حفظ اطلاعات و یا امنیت اکانت خود فکر کرده‌اید؟ اگر هکرها یا هرکس دیگری بتواند رمز شما را به دست بیاورد به راحتی می‌تواند به اطلاعات حساب کاربری شما دست پیدا کند. با فعالسازی احراز هویت دوعاملی، امکان دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری مختلف خود را به افراد ناشناس و هکرها غیرممکن می‌کنید.

امنیت با تایید دو مرحله ای یا احراز هویت دو مرحله ای

با استفاده از تایید دو مرحله‌ای یا احراز هویت چند عاملی، می‌توان میزان وقوع سرقت‌های آنلاین و سایر کلاهبرداری‌های آنلاین را به شدت کاهش داد چرا که رمز عبور فرد به تنهایی برای ورود به اطلاعات حساب کافی نیست. با این حال لازم است نسبت به اشتراک‌گذاری پیامک‌ها و ایمیل‌های حاوی کد فعال‌سازی اکانت‌ها نیز محتاط بود. بسیاری از کارشناسان به کاربران توصیه می‌کنند کدهای تایید خود را با کسی به اشتراک نگذارند. در ادامه به روش‌های فعالسازی تایید دو مرحله‌ای در سه اپلیکیشن اینستاگرام، واتس اپ و تلگرام اشاره می‌کنیم.

تایید دو مرحله ای اینستاگرام: چگونه تایید دو مرحله ای اینستاگرام را فعال کنیم

  • ورود به اینستاگرام
  • باز کردن تنظیمات
  • انتخاب گزینه‌ی امنیت (Security)
  • انتخاب گزینه‌ی احراز هویت دو عاملی (Two-Factor Authentication) که در این قسمت می‌توانید روش دریافت کد احراز هویت خود را انتخاب کنید.

احراز هویت دو عاملی اینستاگرام را می‌توانید از طریق ورود به تنظیمات این اپلیکیشن به سادگی دنبال کنید.

چگونه تایید دو مرحله ای اینستاگرام را فعال کنیم: گزینه اول راه‌اندازی تایید دو مرحله‌ای

کدهای پشتیبان ارائه شده پس از تکمیل تایید دو مرحله ای اینستا گرام را برای استفاده‌های بعدی نگهداری کنید.

چگونه تایید دو مرحله ای اینستاگرام را فعال کنیم: گزینه‌ی دوم راه‌اندازی تایید دو مرحله‌ای

یکی دیگر از راه‌های فعالسازی تایید دومرحله‌ای در اینستاگرام نصب برنامه‌ی احراز هویت است.

فواید تایید دو مرحله ای اینستاگرام

همیشه بهتر است برای برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلفی که استفاده می‌کنید، از رمز عبور قوی و غیرقابل حدس استفاده کنید تا امکان سوء استفاده از اکانت شما وجود نداشته باشد. شما بعلاوه می‌توانید با فعالسازی تایید دو مرحله ای اینستا از هک شدن آن جلوگیری کنید. بنابراین از فواید تایید دو مرحله ای اینستاگرام می‌توان به بالا بردن امنیت اینستاگرام و جلوگیری از هک شدن آن اشاره کرد.

چگونه تایید دو مرحله ای اینستاگرام را غیر فعال کنیم

همانطور که گفتیم تایید دو مرحله ای اینستا گرام باعث امنیت بیشتر حساب کاربری شما می‌شود اما اگر به هر دلیلی از ایجاد تایید دو مرحله ای اینستا صرفنظر کرده‌اید، می‌توانید مراحل زیر را برای غیرفعالسازی آن دنبال کنید:

  1. وارد تنظیمات در پروفایل اینستاگرام خود شوید.
  2. از بخش Security گزینه‌ی Two-Factoe Authentication را انتخاب کنید.
  3. اگر گزینه‌های text message یا Authentication App فعال بود، روی آنها ضربه بزنید.
  4. در نهایت گزینه‌ی Remove را انتخاب کنید.

رفع مشکل رمز دو مرحله ای اینستاگرام

همانطور که گفتیم با فعالسازی احراز هویت دو مرحله ای اینستاگرام باید هنگام ورود به برنامه، رمز عبور احراز هویت خود را وارد کنید اما در صورت فراموش کردن رمز چکار باید کرد و روش رفع مشکل رمز دو مرحله ای اینستاگرام چیست؟ شما می‌توانید برای بازیابی کد دو مرحله ای اینستاگرام اقدام کنید. برای این کار چند روش وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

اگر برای اکانت اینستاگرام خود، آدرس ایمیل وارد کرده‌اید، شما می‌توانید با انتخاب بخش فراموش رمز، بخواهید که کد به آدرس ایمیل شما ارسال شود.

روش دیگر برای بازیابی کد دو مرحله ای اینستاگرام به صورت زیر است:

  • در صفحه‌ی ورود به برنامه روی گزینه‌ی کمک برای ورود ضربه بزنید.
  • آدرس ایمیل خود را وارد کرده و سپس گزینه‌ی send an Email را انتخاب کنید.
  • سپس وارد اکانت خود شوید.

در زمان هایی که قصد خریدی مواردی مانند  buy instagram shares دارید نیز به مسائل امنیتی پیج تان بسیار دقت کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا