چگونه اینترنتی عطر بفروشیم

روش‌های کاربردی برای افزایش فروش:

افزایش فروش یکی از هدف‌های اصلی, مهم و مشترک در همه‌ی کسب و کارها ست. فرق ندارد درباره‌ی یک کسب و کار کوچک حرف بزنیم یا یک غول تجاری. از یک سوپر مارکت محلی بگیرید تا شرکت ‌های بزرگ و جهانی مانند آمازون، همگی دنبال راه ‌ها, روش‌های جدید, نو و خلاقانه برای افزایش فروش و جذب بیشتر مشتری‌های جدید می‌گردند. باید بگوییم خوشبختانه راه‌‌های زیادی برای کسب و کارها وجود دارد, تا مشتری‌های جدیدی جذب کنید. اما قبل از شناسایی راه‌‌حل‌ها لازم است موقعیت, همین طور امکانات کسب و کار خود را خیلی خوب بررسی کنید, شما باید استراتژی درستی برای اهداف خود انتخاب کنید.

عطر | فروش

عطر | فروش

اینجا فروش را یاد می‌گیرید:

امروزه در اینترنت, مقاله ها، کتاب‌ ها, حتی سخنرانی‌های مختلف انواع روش‌های گوناگون افزایش فروش گفته شده. اما حقیقتا هیچ چراغ جادویی برای فروش بیشتر شما وجود ندارد، تنها راه موثر به درک نیاز مشتری ها, شناخت درست در کسب و کار خود، همچنین ویژگی‌های محصولاتتان خلاصه می‌شود. جزیره عطر اینجا قصد دارد, راه‌های مهم افزایش فروش را شناسایی سپس شما فروشندگان عزیز با توجه به موقعیت کسب خود، می‌توانید مناسب ‌ترین آن ‌ها برای جذب کردن بیشتر مشتری‌های جدید کمک بگیرید. پس پیشنهاد می‌کنم تا آخر همراه ما باشید. قیمت عطر میلانو در سایت موجود است .

روش‌های جذب بیشتر مشتری:

داشتن فروش بیشتر، جذب مشتری‌های جدید باید نکاتی  رعایت سپس اجرا کنید, تا بتوانید فروش خوبی داشته باشید. شناخت کامل مشتری: چه افرادی مشتاق هستند از محصولات، خدمات شما خرید کنند؟ باید به خوبی مشتری‌های خود را شناسایی کنید. برای شناختن مشتری‌های خود می‌توانید در ذهن  به سوالات زیر پاسخ دهید: بیشتر خریداران مرد هستند یا زن؟ مشتری‌های کسب و کار من چند ساله هستند؟ درآمد ماهیانه آن‌ها حدودا چه قدر است؟ مجرد هستند یا تشکیل خانواده دادند؟ میزان تحصیلاتشان چه قدر است؟ باید سعی کنید سلیقه ها, فکر، نیازهای مشتری‌های خود را کامل شناسایی کنید تا بتوانید خدمات درست, مناسب ارائه کنید.

استفاده از کاغذهای معطر کوچک: در فروش عطر، جذب مخاطب بسیار مهم است. شما خیلی راحت می‌توانید با درخواست کردن افراد برای بو کردن چند مدل عطر, هدیه دادن کاغذهای کوچک معطر به افراد، انجام دهید. بهترین عطرهای فروشگاه خودتان، محصولات ارزان اما خوش بو را به مشتری‌هایتان پیشنهاد بدهید. هنگام هدیه دادن کاغذهای معطرکوچک، همیشه سعی کنید کاغذها خیلی خوب معطر شوند تا با بوییدن آن، شامه فرد پر عطر، مشتاق خرید عطر بشوند. اسپری خوشبو کننده ویتابلا با قیمتی بسیار ارزان در دسترس .

شناخت ارزش پیشنهادی: امروزه دیگر مردم  دنبال خرید محصول تکراری نیستند! بلکه همه دنبال خرید محصولی جدید، نتیجه ای خاص تر بعد استفاده محصول هستند. بنابراین شما باید لیستی از مزایا، ارزش‌های پیشنهادی محصول خود تهیه کنید. مشتری‌های شما، بعد استفاده محصول چه تجربه ای کسب خواهد کرد؟ او بعد خرید عطر چه احساسی خواهد داشت؟ آیا محصولات شما واقعا این ارزش‌ ها را فراهم می‌کنند؟ خوب فکر کنید بعد جواب سوالات بالا را برای خودتان پیدا کنید.

خدمات خوب به مشتری: دادن خدمات بیشتر, سودمند، خوب به مشتری، مهم ترین زیربنای محکم کسب و کارها به شمار می‌رود. شما باید بدانید چه راه‌هایی موجب برقراری ارتباط بهتر با مشتریتان, برای کسب شناخت نقاط ضعف، قوت در کسب و کار خود وجود دارد؟ خدمات مفید دادن، همیشه مهم‌ ترین بخش ‌در یک کسب و کار حرفه ‎‌ای و بی نقص است.  با شناختن بخش خدمات مشتریان به صورت حرفه ای، هم قادر هستید مناسب ترین خدمت، سرویس به مشتریان تازه پیشنهاد دهید, هم اینکه شما می‌توانید بعد شنیدن پیشنهادها، انتقادات مشتری‌ ها نقایص خود را برطرف سازید.

در زمان‌های گذشته، مخصوصا درون کشور ما مورد توجه قرار نمی‌گرفت. ولی همیشه زمان ثابت کرده تنها کسب و کارهایی پایدار می‌مانند که بخش خدمات مشتریان را همیشه جدی می‌گیرند. دادن پیشنهاد خاص به مشتری: با بررسی دقیق ظاهر مشتری، برخورد آن ها، عطر مورد نیاز او, حتی گاهی پرسیدن سلیقه  شغل افراد، دید کاملی کسب کنید. پس با توجه به سلیقه, شغل, موقعیت، شخصیت آنها، عطر مناسب آن ها را پیشنهاد بدهید. این کار بهترین تکنیک افزایش فروش عطر است. فروشگاه بیز پلاس را دنبال کنید .

پرسیدن سوال از مشتری: یا فروش حضوری محصولاتتان باید از مشتری خود سوال‌های گوناگون بپرسید. سوال پرسیدن باعث می‌شود, متوجه می‌شوید مشتری تان چه مدل عطر، چه رایحه ای نیاز دارد. برای مثال بپرسید عطر را برای چه مکانی نیاز دارد, شما متوجه می‌شوید عطر اورجینال رسمی می‌خواهد، غیر رسمی, حتی قصد جذب جنس مخالف را دارد یا خیر؟ با پرسیدن سوال‌های مختلف شما خریدار خودتان را خوب می‌شناسید بنابراین قادر هستید با در نظر گرفتن خواسته‌های او بهترین عطری که می تواند به آنها کمک کند را پیشنهاد بدهید. با این روش مشتری خود را متقاعد کنید همین عطر دقیقا به کار او می‌آید, راحت تر راضی به خرید عطر می‌شود.

ایجاد رقابت: بعد از  انجام تمام موارد بالا خشت اول در کسب و کار، ایجاد مزیت رقابتی نسبت به رقبای خود است. اینکه چرا مشتری ‌ها باید به سراغ شما بیایند، چرا شما را برای خرید عطر ترجیح دهند؟ چه حس خاصی شما ایجاد می‌کنید که دیگران قادر  نیستند؟ کافی ست ترفندها, روش‌های شرکت‌های بزرگ نگاهی بیاندازید. مثلا شرکت بزرگ  اپل  رقبای سرسختی دارد، ولی به دلیل اینکه طرفداران خود را غرق حسی ناب کرده و این حس را جای دیگری نمی‌توانند تجربه کنند همه آن را انتخاب می‌کنند. شما چه یک دست فروش عطر در کوچه و خیابان باشید چه یک فروشگاه بزرگ عطر فروشی در بازار،

باید برای ایجاد این حس خاص هنگام مراجعه مشتری, راهی پیدا کنید  تا خریداران رقبت به خرید از شما بشوند. قیمت‌ گذاری با روش روانشناسی: روش تاثیرگذار دیگر جذب مشتری، قیمت محصولات خودتان را با روش روانشناسی قیمت گذاری یا بازی با انواع قیمت ها, انتخاب کنید. مثال: رستوران رفته اید، درصد انتخاب غذایی با قیمت پایین یا قیمت متوسط، خیلی بیشتر از دیگر گزینه‌ ها خواهد بود. این اتفاق همیشه در همه‌ی موقعیت‌های مختلف وجود دارد.

در فروشگاه ها، معمولا محصولات از نظر کیفیت به چهار گروه, عالی, خوب, متوسط، ضعیف دسته بندی می‌شوند, اکثر افراد محصول قیمت متوسط را انتخاب می‌کنند. ترفندی که به مشتری اجازه انتخاب بین چهار گزینه را می‌دهد ولی در واقع خریدار را به انتخاب کیفیتی عالی و خاص ترغیب می‌کند. مطالعه و شناخت ترفندهای مختلف قیمت‌گذاری همیشه با روانشناسی ارتباط تنگاتنگی, مستقیم دارد. پس شما با قیمت‌گذاری بهتر به فروش بیشتر عطر دست خواهید یافت.

روش‌های افزایش مشتری:

راه‌های پرداخت بیشتر: داشتن راه‌های خرید بیشتر, همین طور راه‌های پرداخت مختلف، کار  مشتری راحت‌تر، احتمال فروش شما نیز افزایش می‌دهد. مخصوصا امروزه بیشتر افراد به خاطر نداشتن زمان کافی ترجیح می‌دهند گاهی عطر خود را به صورت اینترنتی خریداری سپس هزینه‌ را درب منزل با کارت بانکی پرداخت کنند.

گروه دیگر مشتری‌های عطر نیز ممکن است خرید از طریق شبکه‌های اجتماعی را به خرید کردن از سایت ها ترجیح بدهند. خلاصه تا می‌توانید راه‌های مختلف برای خرید کردن در اختیار خریداران خود قرار دهید, البته نیروی کار بلد که روابط عمومی خوبی هم داشته باشد برای مدیریت بهتر و مناسب فروشگاه تان فراموش نکنید. محدود کردن انتخاب ‌ها: فروشندگان عطر فکر می‌کنند, همیشه در اختیار گذاشتن انتخاب‌ ها، محصولات بیشتر به مشتریان، فروش بیشتر خواهند داشت. اما همیشه این اتفاق رخ نمی دهد! بعضی موقع، دادن خدمات و انتخاب‌های زیاد, خرید عطر اورجینال را برای خریدارها دشوار تر می‌کند,  آخر نتیجه بالعکس, موجب کاهش فروش خود می‌شود.

اگر انواع مختلف عطر را دارید، ساختن کاتالوگ  کمک بزرگی به شما همین طور خریداران زمان خرید عطر می‌کند. درست کردن سایت، صفحات محصول را طوری طراحی کنید, انتخاب گزینه‌های کمتری به بازدید کنندگان ارائه بدهد. این موضوع احتمال سردرگمی بازدید‌کننده ها توسط محصولات مختلف،  فراوان کم خواهد شد. ولی اگر محصولات متنوعی دارید، گروه بندی‌های بیشتری درست کنید اینگونه دیگر  مشتری دقیقا سراغ گروه بندی موردنیاز خود مراجعه می‌کند. حفظ مشتری‌های قدیمی: حدود ۶۵% فروش شما از طریق خریدار‌های ثابت و فعلیتان حاصل می‌شود. بنابراین اولین اولویت بیشتر کسب و کارها زمان افزایش دادن فروش, باید راضی نگه داشتن مشتری‎‌های فعلی شما باشد. چون آن‌ ها خیلی قبل پیش, به شما اعتماد و تمایل خودشان را برای خرید عطر شما نشان دادند.

ایجاد برنامه تشویق: شرکت‌های بزرگ، برای اینکه رابطه‌ی مداوم تر، صمیمی‌تری با خریدارانشان داشته باشند، باشگاه مشتریان خود  راه‌اندازی, همچنین یک برنامه‌ی تشویقی نیز ایجاد می‌کنند. نمونه: با هر سری خرید، قسمتی از مبلغ به کارت مخصوص عضویت مشتری برگردانده می‌شود، بعد جمع شدن این مبلغ ها امکان خرید یک محصول خواهند ‌داشت.  حتی اگر یک مغازه‌ی کوچک عطر فروشی دارید، از این روش برای افزایش فروش خودتان کمک بگیرید. همیشه باید تفاوتی بین خریدارهای ثابت خودتان با مشتری‌هایی که یک بار آن هم گذری از شما خرید عطر انجام دادن سپس دیگر  به سراغ شما نمی‌آیند، ایجاد کنید. دادن انگیزه به نیروی انسانی: به نیروی فروش خودتان مزایای انگیزه ای بدهید تا بیشتر تلاش کنند. فروشندگان  موفق، برای نیروهای فروش خودشان پاداش‌های خاصی  در نظر می‌گیرند. پاداش‌هایی مانند: کالاهای رایگان, کارت هدیه, مسافرت, وام بدون سود یا هر چیز دیگری شبیه به این ها باعث می‌شوند قسمت فروش شما  تکاپوی خیلی بیشتر قسمت فروش شما می‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا