چگونه مدل کسب و کار شما در طول زمان تکامل یافته است

آیا شما آماده پاسخگویی به نیازهای جدید مشتری هستید؟

Google | آموزش

چند ماه است که ما توانسته ایم از طریق عدم اطمینان کار کنیم و باید بگویم: صاحبان مشاغل کوچک مقاوم هستند.

در زمان استرس و غم ، ما تمرکز کرده و سازگار شده ایم و امیدوارم همه ، خانواده ها و مشاغل کوچکشان خوب باشند.

من در مورد مدیریت مشاغل کوچک شما در طول همه گیر همه چیز نوشتم ، از “چگونه راهنمای استراتژی تجارت کوچک خود را در طول بحران COVID-19” تا “چگونه یک صفحه فرود برای پاسخگویی به بحران ایجاد کنیم” ، در وب سایت ما.

اکنون ، ما بر روی مرحله بعدی تمرکز کرده ایم: ظهور از بیماری همه گیر ویروس کرونا فقط در یک قطعه ، بلکه به عنوان کارآفرینان موفق برخی از درس های ارزشمند را آموخته اند.

هرچه به جلو می رویم ، مشخص است که برخی چیزها برای همیشه تغییر کرده است. در یک نظرسنجی اخیر ، 81٪ از کانادایی ها موافقت کردند که این بحران شرایط طبیعی جدیدی ایجاد می کند و تأثیر پایداری بر جامعه خواهد داشت.

بنابراین ، همانطور که بریتیش کلمبیا ، کانادا شروع به بازگشایی مشاغل می کند ، وقت آن است که به بازاریابی نگاهی بیندازید و ارزیابی کنید که آیا هنوز برای مخاطبان هدف شما منطقی است.

نیازهای مشتریان خود را چگونه تعریف می کنید

بیایید به سال 1943 برگردیم ، زمانی که آبراهام مزلو سلسله مراتب نیازها را مطرح کرد. طبق نظریه وی ، مردم انگیزه دارند قبل از اینکه به نیازهای پیشرفته تر (روابط صمیمی ، احساس موفقیت) برسند ، نیازهای اساسی (غذا و سرپناه) را برآورده کنند.

در طول بحران ویروس کرونا ، تمرکز افراد بیشتر بر روی نیازهای اساسی مانند ایمن ماندن از COVID-19 و تهیه مواد غذایی بود. این نیازهای مختلف ممکن است آنها را بر آن داشته باشد تا چیزهایی را که به طور معمول خریداری نمی کنند مانند بسیاری از مواد ضد عفونی کننده دست یا چندین بار در هفته بیرون از خانه بخرند.

برخی از رفتارهای مشتریانی که در طی همه گیری مشاهده کرده ایم ممکن است برای ماندن در اینجا باشند ، مانند:

  • همچنان در مناطق شلوغ ماسک بزنید و مرتباً دست ها را بشویید

  • قبل از خرید “خواسته ها” خوب فکر کنید

  • بیش از یک بار در خانه کار / تحصیل کنید

  • انتخاب دلسوزترین و هوشیارترین مارک ها

بنابراین از خود بپرسید: در این مدت نیاز مشتریان شما چگونه تغییر کرده است؟ آنها از شما چه انتظاری دارند؟

چگونه مدل کسب و کار شما برای تأمین نیازهای جدید مشتری تکامل یافته است

فقط به این دلیل که ما به آرامی به “حالت عادی جدید” برمی گردیم ، به این معنی نیست که همه می خواهند با هواپیما بپرند و به مهمانی های بزرگ بروند. به عبارت دیگر ، به ویژه برای کسانی که شخصاً تحت تأثیر COVID-19 قرار گرفته اند ، ادغام مجدد در جامعه دشوار خواهد بود.

در اینجا برخی از راه هایی که ممکن است لازم باشد شما در تأمین نیازهای مشتریان جدید تمرکز کنید وجود دارد:

1. حفظ و افزایش ارتباطات مربوط به اقدامات ایمنی و بهداشتی.

بخش بزرگی از متمرکز کردن مدل کسب و کار شما شامل نحوه برقراری ارتباط با مشتریان است.

به عنوان مثال ، سالن ها و آبگرم ماه ها بسته شده است و حتی پس از بازگشایی ، مصرف کنندگان می خواهند بدانند که برای محافظت از سلامتی خود چه مراحلی را برمی دارند.

برخی از مشتریان از ورود به آرایشگاه احساس راحتی نخواهند کرد ، مگر اینکه بدانند که برخی اقدامات بهداشتی در این زمینه انجام شده است.

در حذف صفحه فرود COVID-19 خود – یا پیام های ایمنی و بهداشتی از وب سایت خود یا لیست Google برای کسب و کار من – عجله نکنید ، در عوض به دنبال به روزرسانی نسخه با اطلاعات جدید باشید تا ذهن مشتریان خود را آرام کنید.

2. پردازش الگوهای جدید.

اگر در حال شروع به گرم کردن و وعده های غذایی ، جلسات کنار جاده یا جلسات پزشکی از راه دور برای مشتری ها هستید ، آنها ممکن است در آینده انتظار این را داشته باشند.

این می تواند فرصت خوبی باشد تا از نزدیک به آنچه که کار کرده است نگاهی بیندازیم و بر این اساس مدل کسب و کار خود را توسعه دهیم.

اگر خدمات ضروری نمی فروشید ، ممکن است مجبور باشید استراتژی بازاریابی خود را برای مقابله با رفتارهای مختلف هزینه هدایت کنید. افراد زیادی از نظر اقتصادی آسیب دیده اند و به همان اندازه درآمد قابل استفاده ندارند.

دیگران ممکن است به روش جدیدی برای انجام کار عادت کنند. به همین ترتیب ، آنچه که من در شماره 1 ذکر کردم ، COVID-19 نحوه مصرف برخی خدمات را تغییر داده است.

به عنوان مثال ، ممکن است یک مدرسه برای جلب نظر دانش آموزانی که اکنون با کلاسهای کاملاً دوردست عادت کرده و راحت ترند ، مجبور باشد آموزشهای آنلاین بیشتری را در مدل خود بگنجاند.

بسیاری از سازمان ها درباره کنفرانس های حضوری و سایر رویدادها تجدید نظر می کنند. آیا کارمندان می خواهند برای برقراری ارتباط با سایر شرکت کنندگان به مراکز بزرگ همایش سفر کنند؟ یا آیا آنها سال آینده نیز از یک کنفرانس فرضی خوشحال خواهند شد؟

~~~~~~~~~~~~

بخوانید: “3 چالش تجارت الکترونیکی و راه حل های دشوار” در وب سایت ما:

بدون شک ، این همه گیری باعث افزایش میزان مراجعه به اینترنت در هنگام کار ، معاشرت و سرگرمی آنلاین افراد می شود. اما افزایش استفاده از اینترنت لزوماً به افزایش فروش برای تجارت کوچک شما تبدیل نمی شود.

بسیاری از مصرف کنندگان در خرید مردد هستند ، یا به این دلیل که مطمئن نیستند از چه زمانی می توانند از خدماتی که شما می فروشید استفاده کنند یا اینکه از کار بیکار شده اند یا ساعات کاری آنها کاهش یافته است.

به همین دلیل است که من 3 چالش و راه حل تجارت الکترونیکی را برای کمک به شما در حفظ و حتی رشد یک کارآفرین در این بحران به اشتراک می گذارم.

~~~~~~~~~

چگونه می توانید به بهترین وجه نیازهای مشتریان جدید را برآورده کنید؟

مهم نیست که چگونه مدل کسب و کار خود را توسعه می دهید ، یادآوری این نکته مهم است که تأمین نیازهای مشتری روندی مداوم است. چه دو هفته بعد از همه گیری باشد یا دو سال ، همیشه:

گوش کن ، گوش کن ، گوش کن از نظارت بر بررسی مشتری ، تا ارسال نظرسنجی ، هرگز مهم نبوده است که شما احساسات مشتری خود را در نظر بگیرید.

گوش دادن در شبکه های اجتماعی همچنین می تواند یک روش عالی برای “تأیید” نحوه تعامل مشتریان با نام تجاری و محتوای شما باشد. سپس ، از آنچه آموخته اید استفاده کنید تا استراتژی بازاریابی خود را به سمت جلو تنظیم کنید.

همیشه جذاب باشید. امیدوارم که در طی همه گیری این کار را انجام داده باشید ، اما بعد از COVID-19 نیز بسیار مهم است. در آینده نزدیک افراد هنوز وقت زیادی را در خانه خود سپری خواهند کرد ، بنابراین برای وب سایت ، حساب های شبکه های اجتماعی ، تبلیغات پولی و خبرنامه های خود محتوای مجلل ، الهام بخش و / یا آموزنده ایجاد کنید.

برای هدایت استراتژی محتوای خود به تغییر روند در صنعت خود و رفتار مشتری توجه کنید.

مثالی اینجا: در طی همه گیر شدن ، DIY بسیار عالی بوده است – از خانه رینو گرفته تا صنایع دستی. نیلسن گزارش داد که فروش مخمر نسبت به سال گذشته تقریباً 650 درصد افزایش داشته است ، زیرا افرادی که در خانه اقامت داشتند باعث طوفان می شود.

بنابراین به این فکر کنید که مشتریان شما چگونه ممکن است از محصولات یا خدمات شما استفاده کنند و به آنها محتوای خوبی بدهند ، خواه نکات مربوط به پخت نان باشد یا اینکه چگونه بدهی های خود را از دست بدهیم.

صرف نظر از آنچه شرکت شما می فروشد ، ارتباط با مشتریان و اطمینان آنها همچنان حیاتی است. و به یاد داشته باشید: مشتریان شما می توانند تفاوت بین ترفند فروش و اصالت را تشخیص دهند ، بنابراین مطمئن شوید که هر بار ارزش انتقال می دهید.

پس چه خواهد شد پس از بحران؟ هیچ کس به طور قطعی نمی داند. اما با تمرکز بر روی مدل کسب و کار خود در صورت نیاز اکنون ، برای آنچه آینده به ارمغان می آورد آماده خواهید شد!

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا