آموزش زبانبرترین های کسب و کار

چگونه مقاله بین‌المللی (ISI) بنویسیم؟

راه‌های زیادی برای مهاجرت وجود دارد، اما یکی از بهترین راه‌ها، دریافت بورسیه تحصیلی است که البته همه از پس آن برنمی‌آیند. یکی از شرط‌های اصلی برای این کار، این است که چند مقاله تخصصی به زبان انگلیسی بنویسید و آن‌ها را در نشریات معتبر بین‌المللی منتشر کنید. اما سوال اینجاست که چگونه مقاله بین‌المللی بنویسیم؟

ISI | آموزش زبان انگلیسی
بدیهی است که مقاله شما برای اینکه پذیرفته شود، باید به زبان انگلیسی باشد. اگرچه برخی ترجیح می‌دهند مقاله خود را به زبان فارسی بنویسند و آن را به دست مترجمان بسپارند، اما این کار از چند نظر ایراد اساسی دارد. نخست، این است که هزینه زیادی روی دوشتان می‌گذارد، دوم، اینکه ممکن است پس از ترجمه، لحن و نوشتار اختصاصی شما آسیب ببیند. پس باید چه کنیم؟

چگونه مقاله isi بنویسیم؟

نگارش مقاله تخصصی به خودی خود کار دشواری است، حال اگر قرار باشد این مقاله در سطح بین‌المللی و به زبان انگلیسی هم نوشته شود، کار شما دو چندان سخت خواهد شد.
اگر سطح زبان انگلیسی شما آنقدر ضعیف است که مجبورید برای ترجمه مقالاتتان به دیگران متوسل شوید، باید بدانید که شانس دریافت بورسیه تحصیلی برای شما بسیار کم است، بنابراین هرچه زودتر در یک دوره آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان شرکت کنید.
پس از اینکه سطح زبان شما به حد متوسط و بالاتر رسید، کم‌کم می‌توانید نوشتن مقاله به زبان انگلیسی را آغاز کنید. با این حال، نگارش مقاله اصولی دارد که برای یادگیری آن‌ها نیاز به زمان دارید.
همچنین، ممکن است پس از یادگیری زبان انگلیسی، به این فکر بیافتید که مقالات قبلی خود را ترجمه کنید یا در این کار، به دیگران کمک کنید. در این صورت، بهتر است در دوره ترجمه زبان انگلیسی شرکت نمایید. در این دوره‌ها، یاد می‌گیرید که با حفظ ارزش اثر، آن را به بهترین نحو به انگلیسی برگردانید.
اگر هدف شما از نوشتن مقاله بین‌المللی، این است که بورسیه تحصیلی بگیرید، خواه ناخواه به یادگیری انگلیسی نیاز خواهید داشت.
حتی اگر مقالات خود را با روش ترجمه توسط دیگران منتشر کرده‌اید، به هر صورت باید پس از مهاجرت، از زبان انگلیسی استفاده کنید. در صورتی که به دلیل مشغله کاری و تحصیلی، نمی‌توانید در دوره‌های عمومی شرکت کنید، می‌توانید با دوره آنلاین مکالمه انگلیسی موسسه سفیر گفتمان، خود را برای مهاجرت آماده کنید.

روش نگارش مقاله بین المللی ISI

پس از آن‌که سطح زبان انگلیسی شما به حد معقول برای نگارش مقاله رسید، باید با اصول مقاله نویسی آشنا شوید. چیزی که برای دریافت بورسیه تحصیلی به آن نیاز دارید، یک نوشته عادی نیست! بلکه متنی است که بر اساس اصول استاندارد پایگاه علمی تامسون رویترز با نام ISI نوشته شده باشد. مقالاتی که بر اساس این اصول نوشته شوند و در نشریات تایید شده توسط موسسه تامسون رویترز انتشار یابند، می‌توانند برای دانشگاه‌ها یک ملاک معتبر برای اعطای بورسیه تحصیلی باشند.
اگر شما هم می‌خواهید بدانید که چگونه مقاله بین‌المللی بنویسیم، باید طبق اصول زیر عمل کنید:

نوآوری داشته باشید

سعی نکنید با لفظ پردازی و استفاده از عبارات تخصصی، تظاهر کنید که دارید یک مقاله عالی می‌نویسید. بر اساس اصول مقالات بین المللی ISI، تنها نوشته‌هایی پذیرفته می‌شوند که نوآوری و ایده‌های جدیدی برای ارائه داشته باشند.

اصول نگارش مقاله علمی را رعایت کنید

در تمام دنیا، نوشتن مقاله علمی با دیگر متن‌ها متفاوت است. چنین نوشته‌ای، باید دارای چکیده، مقدمه، تنه اصلی، نتیجه‌گیری و فهرست منابع باشد. سعی کنید از تیترهای دقیق و مرتبط و زیرعنوان‌ها استفاده کنید. همچنین استفاده منظم و اصولی از کلمات کلیدی در تمام متن را فراموش نکنید.

برای نگارش مقاله خود زمان بگذارید

به یاد داشته باشید که ارزشمند‌ترین چیزها در طول زمان به دست می‌آیند. هرگز نمی‌توانید در طول یک هفته، بدون هیچ پیش زمینه‌ای، مقاله بین المللی بنویسید و با آن بورسیه بگیرید! ممکن است نوشتن یک مقاله مورد تایید ISI، ماه‌ها طول بکشد؛ پس صبور باشید و پیوسته و منظم تلاش کنید.

در پایگاه ISI مجلات معتبر را بیابید

مقاله خود را برای انتشار به هر مجله‌ای نسپارید! ابتدا فهرست نشریات مرتبط با رشته خود را از پایگاه ISI دریافت نموده و سطح امتیاز هر یک را به دقت بررسی کنید. سپس تصمیم بگیرید که کدام نشریه بیشتر می‌تواند برای دریافت بورسیه به شما کمک کند.

برای ارسال مقاله عجله نکنید!

قدم به قدم، تمام مراحل کار خود را به صورت مکتوب ثبت کنید؛ اما بلافاصله پس از اتمام کار برای دریافت پذیرش و انتشار آن اقدام نکنید. بهتر است مقاله خود را به چند متخصص نشان دهید و پس از دریافت بازخورد و انجام اصلاحات لازم، آن را چاپ کنید.

مقاله را از ابتدا به انگلیسی بنویسید

اگرچه نوشتن مقاله به زبان مادری کار ساده‌تری است؛ اما در حوزه‌های تخصصی، بهتر است از همان ابتدا مقاله بین‌المللی خود را به انگلیسی بنویسید. اگر با زبان انگلیسی آشنایی نداشته باشید، ممکن است متن علمی شما در ترجمه آسیب ببیند و آن‌گونه که باید حق مطلب را ادا نکند.
شرکت در دوره‌های ترجمه و دوره‌های پیشرفته زبان انگلیسی موسسه سفیر گفتمان، ایده‌ای عالی برای آمادگی جهت نوشتن مقالات بین‌المللی معتبر و دریافت بورسیه تحصیلی به کمک آن‌ها است.

ISI | آموزش زبان انگلیسی

بهترین موسسه برای یادگیری نگارش مقاله انگلیسی

اگرچه آشنایی با زبان انگلیسی، شرط اصلی نوشتن یک مقاله ISI نیست، اما قدمی مهم در جهت بالا بردن کیفیت مقاله شماست. موسسه سفیر گفتمان، در دوره‌های پیشرفته آموزش زبان، هر آن‌چه که برای نوشتن یک متن تخصصی به آن نیاز دارید را به شما خواهد آموخت.
همچنین، اگر قبلا مقاله خود را به زبان فارسی نوشته‌اید یا قصد دارید در حوزه ترجمه مقالات تخصصی فعالیت کنید، می‌توانید در دوره‌های ترجمه سفیر شرکت کنید. البته شرکت در دو دوره یاد شده، مشروط به این است که قبلا با شرکت در کلاس آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان سطح زبان انگلیسی خود را به فراتر از متوسط رسانده باشید.

و در نهایت…

یکی از نخستین پاسخ‌ها به سوال:«چگونه مقاله بین المللی بنویسیم؟» این است که باید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. زیرا برای نوشتن مقاله و اقامت در کشورهای دیگر، به آن نیاز دارید.
جهت شرکت در دوره‌های مختلف آموزشگاه زبان سفیر گفتمان به صورت آنلاین و حضوری، علاوه بر مراجعه به شعبه‌های حضوری در سراسر کشور، می‌توانید با شماره ……. تماس بگیرید یا اطلاعات دوره‌ها را در سایت Gosafir.com مشاهده کنید. کافی است در یکی از آزمون‌های تعیین سطح شرکت کنید تا دوره مناسب شما مشخص شود و اولین قدم را برای دریافت بورسیه تحصیلی بردارید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا