چیلر چگونه کار می کند؟ + انواع مختلف خنک کننده ها را معرفی کنید و با ساختار آنها آشنا شوید

چیلر چگونه کار می کند؟
چیلر چگونه کار می کند؟ کولرهای گازی در مدل های مختلفی طراحی و تولید شده اند. در این میان چیلرها یکی از پرکاربردترین تجهیزات در زمینه تهویه مطبوع هستند. این دستگاه هم قابلیت گرمایش و هم سرمایش را دارد که به راحتی امکان استفاده از مایع خنک کننده در آب و هوای مختلف را فراهم می کند. بسته به فصل و شرایط دمای محیط ، این دستگاه ها هوای گرم یا سرد را در داخل خانه به طور مساوی و یکنواخت توزیع می کنند.

در پاسخ به این سوال که چیلر چیست و چگونه کار می کند؟ باید گفت که این دستگاه با تبخیر و تقطیر هوای گرم یا سرد را توزیع و تولید می کند ، برای این منظور گاز مبرد یا مایع است.

گردش مایع بین اجزای مبرد تحت فشار باعث می شود که گرما و سرما از یک طرف به طرف دیگر منتقل شود و به دریچه های خروجی دستگاه هدایت شود. معمولاً چیلرها برای تولید هوای تازه در سازه ، آب را خنک می کنند و سپس آن را به لوله های سیستم تهویه هوا یا فن کوئل های طراحی شده برای ساختمان متصل می کنند. برای تازه نگه داشتن آب ، لوله های انتقال با عایق با کیفیت بالا پوشانده شده اند.
بنابراین ، یک چیلر مانند نمونه تهویه هوا ، از طریق چرخه تبرید جذبی یا فشاری ، دما و دمای گاز مبرد را کاهش می دهد. سپس گاز خنک شده به سایر تجهیزات خنک کننده مانند واحدهای فن کوئل و سیستم های تهویه مطبوع منتقل می شود تا فرآیند خنک سازی تولید شده و به محیط داخلی منتقل شود.

در این رابطه باید توجه داشت که فرآیند خنک کننده خنک کننده های مبرد به سه روش تبخیری ، هوای سرد و آب سرد اتفاق می افتد. علاوه بر این ، چرخه تبرید دستگاه اغلب با مبرد R134A انجام می شود.

چیلر و نحوه کارکرد آن
برای پاسخ به این سوال که چیلر چگونه کار می کند ، همانطور که گفته شد ، عملکرد این تجهیزات به چرخه خنک کننده فشار بستگی دارد. در نتیجه مبرد قبل از کمپرسور دستگاه فشرده شده و سپس به کندانسور منتقل می شود. متعاقباً ، جریان مبرد با عبور از دریچه انبساط تنظیم شده و از این قسمت به اواپراتور دستگاه هدایت می شود.
در کندانسور ، گرما از مایع و مبرد گرفته شده و پس از این فرآیند ، به سایر تجهیزات برودتی منتقل می شود. به طور منظم ، مکانیسم عملکرد خنک کننده فشار همیشه ثابت و یکنواخت است. به عبارت دیگر ، در همه سیستم های فشار ، از همین روش برای گرفتن و دفع گرما از مایع یا مبرد استفاده می شود.
انواع چیلر
لازم به ذکر است که چیلرها بسته به نوع و مدل به عنوان تجهیزات سرمایشی و گرمایشی استفاده می شوند. چیلرها یکی از بهترین گزینه ها برای استقرار کولر در امکانات و فضاهایی با کاربردهای صنعتی ، تجاری ، ساختمانی و مسکونی هستند. علاوه بر این ، این مدل از سیستم های تهویه مطبوع با توجه به نوع و نوع خنک کننده به دو دسته جذب و فشار تقسیم می شود.
کولرهای تحت فشار نمونه های ساده این دستگاه ها هستند. در این تجسم ، فرآیند خنک سازی توسط یک چرخه خنک کننده پیزوالکتریک هدایت می شود. خازنی که برای کمپرسورهای مبرد در دو نوع کولر گازی یا آب سرد و آبی یا سرد طراحی شده است. آب مورد نیاز اینورتر توسط برج خنک کننده در کندانسورهای آب سرد خنک می شود.

در رده عملکرد چیلرها و انواع چیلرها باید بخاطر داشت که چیلرهای جذبی به دلیل ظرفیت بالا در مراکز صنعتی ، کارخانه ها و واحدهای تولیدی مورد استفاده قرار می گیرند.در این مدل مبرد ، فشار گاز مبرد توسط کمپرسور افزایش می یابد. چیلرهای جذبی با ظرفیت بالا ، برق زیادی را برای کار و کار مصرف می کنند. علاوه بر این ، چیلرهای جذبی در مدل های مختلفی از جمله دو عملکرد و تک اثر موجود هستند و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

مقدمه ای بر تولید کولرهای فشار
برای یافتن پاسخ این سوال که چیلر چگونه کار می کند ، آشنایی با اجزای اصلی این دستگاه می تواند مثمر ثمر باشد. کمپرسور یکی از قسمتهای اصلی و مهم ساختار خنک کننده تحت فشار است. بسته به نوع و مدل کمپرسورهای پیستونی ، از پیچ و پیچ در ساختار این دستگاه استفاده می شود. افزایش دما ، فشار و فشار گاز مبرد از وظایف اصلی کمپرسور تجهیزات است.
این قسمت دیگری از چیلر کندانسور است که در دو نوع هوا و آب طراحی شده است. مبدل حرارتی در نظر گرفته شده برای کندانسورهای آب سرد اغلب از نوع پوسته و لوله است. در کندانسورهای هوای سرد ، فرآیند خنک سازی و کاهش دمای خنک کننده از طریق جریان هوا با کمک فن دستگاه اتفاق می افتد.
در این مقاله در مورد نحوه کارکرد چیلر ، باید توجه داشت که شیر انبساط یکی دیگر از اجزای مهم سیستم های خنک کننده ساختمان است. شیر انبساط با انبساط در مسیر مبرد فشار را کاهش داده و آن را از مایع به گاز تبدیل می کند. پس از بررسی و تنظیم جریان ، گاز مبرد وارد قسمت اواپراتور می شود. اواپراتور چیلر یکی دیگر از اجزای اصلی این دستگاه است که با عبور جریان آب از اطراف لوله ها ، گاز مبرد را خنک می کند. در نتیجه این فرآیند ، آب نیز به طور قابل توجهی خنک شده و از طریق پمپ به دستگاه های دیگر مانند تهویه هوا یا فن کوئل منتقل می شود. پس از این چرخه ، مبرد تبخیر شده و دوباره وارد قسمت کمپرسور دستگاه می شود.

نیازی به گفتن نیست ، داشتن ضریب ایمنی و قابلیت اطمینان بالا ، ابعاد و ابعاد کافی و عالی ، هزینه های تعمیر و نگهداری و تعمیر کم ، عمر طولانی ، استاندارد خوب ساخت ، خوردگی ، بدنه مقاوم در برابر خوردگی و پوسیدگی ، قطعات فنی بادوام ، کارایی سطح و کارایی صدای زیاد و کم در حین کار از مزایای اصلی چیلرها است.

با مشاوران رایگان در مرکز دات کام مشاوره رایگان بگیرید و برای بهترین مشاوره خرید با شماره های زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

منبع:
https://tasisat.com/how-does-chiller-work/
تاریخ انتشار :
2021-03-27 10:00:28.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا