برترین های کسب و کارصنعت و تجارت

کاربرد دستگاه کاور زن کفش حرارتی در دوران کرونا

ورود میکروب به محیط های حساسی همچون آزمایشگاه ها، بیمارستان ها، آشپزخانه ها و … می تواند ضررهای فراوانی را ایجاد کند. کاور کفش برقی دستگاهی است که با استفاده از آن، می توان ورود انواع میکروب به این محیط ها را بسیار کاهش داد. در واقع کفش ها منبعی از آلودگی ها هستند که معمولا به آن ها توجهی نمی شود. بسیاری از افراد فکر می کنند که میکروب ها تنها از طریق دست یا لباس منتقل می شوند و نقش کفش ها را در این باره نادیده می گیرند.  با استفاده از دستگاه کاور زن کفش حرارتی ، می توان کف کفش ها را با نایلون های تمیز پوشاند و بدین صورت، موجب حفظ محیط های حساس از ورود انواع میکروب ها شد.

اهمیت رعایت بهداشت در محیط های حساس

همانطور که گفته شد، ورود میکروب ها به محیط های حساس می تواند موجب ایجاد بیماری ها و ضررهای دیگر شود. به عنوان مثال در آزمایشگاه های تشخیص طبی یا سایر آزمایشگاه ها که محیط های بسیار حساسی هستند، ورود میکروب می تواند منجر به تغییر نتایج آزمایشات شود. بنابراین باید همواره در تلاش بود تا این محیط ها را از گرد و غبار، آلودگی و میکروب دور نگه داشت و بهداشت را رعایت کرد. در این محیط ها می توان از لباس و پوشش های مخصوص استفاده نمود. اما کفش ها نیز یکی از منابع مهم میکروبی هستند که انتقال آلودگی از آن ها صورت می گیرد. امروزه دستگاه های ویژه ای تحت عنوان کاور کفش به منظور جلوگیری از ورود آلودگی آن ها به محیط طراحی شده اند. این محصولات انواع مختلفی دارند که می توان با توجه به نیاز خود، آن ها را خریداری کرد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را درباره انواع کاور کفش برقی در اختیار شما قرار دهیم.

انواع دستگاه کاور کفش

دستگاه کاور کفش دارای انواع مختلفی است که افراد می توانند با توجه به نیاز خود، نوع مورد نظر را خریداری نمایند. اساس کار این محصولات مشابه یکدیگر می باشد اما از نظر نحوه کار و ساختار دستگاه، در برخی موارد با یکدیگر تفاوت دارند. در این بخش قصد داریم شما را با انواع این دستگاه ها آشنا کنیم.

در این دستگاه از هیچگونه برق و باتری استفاده نمی شود و فاقد موتور می باشد. در عوض، دارای یک فنر است که با فشرده شدن آن، دستگاه به سرعت پای فرد را با یک نایلون پلاستیکی پوشش می دهد. این محصولات در رنگبندی های گوناگون به بازار عرضه شده اند. جنس بدنه آن ها دارای استحکام کافی می باشد. همچنین وزن و ابعاد آن ها بسیار مناسب است و قابلیت جابجایی دارند. کار با این نوع دستگاه ها بسیار ساده است و هیچگونه سر و صدایی ایجاد نمی کنند.

کاور کفش اتوماتیک یا برقی:

این محصولات دارای ظرفیت بالایی هستند و با هر بار شارژ شدن خشاب، برای دفعات زیادی قابل استفاده می باشند. همچنین ایمنی مناسبی دارند که موجب می شود کفش درون دستگاه گیر نکند. برخی از انواع این دستگاه دارای لامپ UV هستند و بدین وسیله قابلیت ضدعفونی کردن کفش را دارند.

همانطور که از نام این محصول پیداست، با حرارت کار می کند. به این صورت که با استفاده از رول pvc، کاور کفش را تولید می کند و آن را در قسمت مخصوصی از دستگاه قرار می دهد. سپس با قرارگیری پای کاربر در این قسمت و وارد کردن مقدار اندکی فشار، کاور کفش انجام خواهد شد. این محصول علاوه بر این که قطعاتی از جنس بسیار باکیفیت دارد، دارای ظاهری زیبا نیز می باشد. همچنین دستگاه کاور کفش حرارتی از ایمنی بالایی برخوردار است و تهیه کاور برای آن نسبت به دستگاه های اتوماتیک به صرفه تر است.

نحوه استفاده از دستگاه کاور کفش برقی

این دستگاه ها بسیار کاربردی هستند و به کار گیری آن ها بعد از دوران کرونا بسیار افزایش یافته است. استفاده از دستگاه کاور کفش بسیار آسان می باشد. برای قرارگیری کاور دور کفش تنها کافی است پای خود را در محل مشخص شده بر روی دستگاه قرار دهید. این محصولات نیاز به تعویض کاور یا نایلون دارند و باید به صورت مداوم، کاور آن ها شارژ شود.

تهیه دستگاه کاور کفش برقی با مناسب ترین قیمت

دستگاه کاور کفش برقی، محصولی است که در برندهای گوناگون و توسط فروشندگان متعدد به بازار عرضه می شود. به همین علت، قیمت های بسیار متفاوتی توسط عرضه کنندگان به مشتریان ارائه می گردد. ازدر محیط های بیمارستانی و درمانی جهت جلوگیری از انتشار آلودگی و گرد و غبار کفش ها در اتاق های تمیز و ضد عفونی از وسیله ای به نام کاور استفاده می شود. جهت سهولت در کاور کفش و عدم نیاز به دخالت دست اپراتور در مدت زمان حداکثر 3 ثانیه از دستگاهی به نام کاور زن کفش استفاده می گردد. دستگاه کاور زن کفش وسیله ای برای پوشاندن کفش ها است و اغلب برای اماکن حساس به آلودگی به کار می رود. استفاده از دستگاه کاور زن کفش مشکلات ناشی از پوشیدن کاور کفش یکبار مصرف به صورت دستی، زحمت خم شدن و همچنین اتلاف وقت اپراتور را نداشته و خطر انتقال آلودگی از طریق دست در محیط را کاهش می دهد. هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده ، انواع دستگاه کاور زن کفش را با مشخصات فنی زیر خدمت مشتریان گرامی ارائه می نماید.

مشخصات فنی دستگاه کاور زن کفش

استفاده از دستگاه کاور زن کفش به دلیل جلوگیری از انتشار آلودگی و صرفه اقتصادی در اکثر اماکن توجیه پذیر بوده و یکی از راه های جلوگیری انتقال گرد و غبار و کثیفی کفش ها به محیط های بهداشتی و ایزوله شده است. کاور کفش وسیله ای است که کفش را با استفاده از نایلون در انواع ضخیم، نازک و پارچه ای، توسط دستگاه پوشش داده تا هرگونه آلودگی را وارد محیط ننماید. دستگاه کاور زن کفش از جمله محصولاتی است که در جهت مقابله با انتشار ویروس کرونا توسعه یافته و توسط تولید کنندگان مختلف عرضه و روانه بازار گردیده است.

انواع مکانیزم دستگاه کاور زن کفش

دستگاه کاور زن کفش از لحاظ عملکرد به سه دسته زیر تقسیم بندی می گردد:

دستگاه کاور کفش مکانیکی

دستگاه کاور زن کفش مکانیکی جهت ایجاد کاور نیاز به هیچگونه برق و باتری نداشته و با فشار فنز یک عدد کاور حلقه دار را بر زیر کفش قرار می گیرد.

دستگاه کاور کفش اتوماتیک

دستگاه کاور زن کفش اتوماتیک به دستگاه کاور زن هوشمند نیز معروف بوده و عملیات کاور زنی کفش به وسیله فشار پا و کاور خشابی کش دار صورت می پذیرد.

دستگاه کاور کفش حرارتی

دستگاه کاور زن کفش حرارتی از رول های حرارتی استفاده نموده و با قرارگیری کفش بر روی دستگاه و ایجاد حرارت، کاور را زیر کفش فشرده می نماید.

طرز کار دستگاه کاور زن کفش

  1. ابتدا کاور را داخل دستگاه قرار دهید و سپس دستگاه را به پریز برق متصل نمایید.
  2. در صورت استفاده از دستگاه کاور زن کفش حرارتی، رول کاور را باز نموده و بر روی فلش هایی که داخل دستگاه مشاهده می نمایید حرکت دهید.
  3. سپس دستگاه را طبق دفترچه راهنما راه اندازی نمایید.
  4. پای خود را به مدت حداکثر 3 ثانیه بر روی صفحه نگه داشته و با فشار بسیار کم به سمت پایین حرکت دهید تا عمل کاور زنی انجام پذیرد.

نکات سرویس و نگهداری دستگاه کاور زن کفش

  • تامین کابل برق مناسب با امکان عبور برق شهری (220 ولت) جهت تامین نیروی محرکه دستگاه الزامی می باشد.
  • برای جداسازی کاور از ته کفش کافیست از قسمت پاشنه اقدام به جداسازی کاور نمایید.
  • در دستگاه کاور کفش حرارتی، حرارت ایجاد شده هیچگونه آسیبی به کفش نمی رساند.
  • دقت نمایید که مدت زمان انجام عملیات کاور کفش حداکثر 3 ثانیه می باشد، از نگهداری بیش از حد کفش درون محفظه دستگاه اجتناب نمایید.
  • در صورت بروز هرگونه مشکل در کارکرد دستگاه ابتدا دفترچه راهنما را مطالعه نموده در صورت عدم رفع مشکل با مرکز تخصصی تعمیرات دستگاه تماس بگیرید.
  • استفاده مجدد از کاور باعث انتشار بیشتر آلودگی در محیط می گردد لذا دقت نمایید پس از استفاده، کاور را درون محفظه زباله جمع آوری نمایید.

کاربرد دستگاه کاور زن کفش

دستگاه کاور زن کفش به دلیل استفاده پرکاربرد در بیمارستان ها و محیط های درمانی به عنوان الگوی کاور کفش بیمارستانی نیز شناخته می شود. از دیگر کاربردهای دستگاه کاور زن کفش زن عبارتند از:

  • سالن های تولید مواد غذایی
  • اتاق های تمیز و اتاق های سرور
  • مهد کودک و مدارس
  • اتاق های بهداشتی و حساس به آلودگی
  • بخش های مراقبت ویژه
  • اتاق های عمل جراحی
  • آزمایشگاه ها
  • صنایع شیمیایی و حساس به میکروب و گرد و خاک
  • مرغداری ها و دامداری ها
  • صنایع غذایی و آشپزخانه های صنعتی
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا