کشت هیدروپونیک توت فرنگی – آب شیرین کن و کشت هیدروپونیک

کشت توت فرنگی هیدروپونیک

در مورد کشت توت فرنگی هیدروپونیک ، یکی از فعالان انجمن هیدروپونیک کشور در مصاحبه اخیر خود اظهار داشت: در شرایط فعلی کشور و مشکلات کمبود آب ، کشت توت فرنگی هیدروپونیک مزیت خوبی برای کشاورزان در مقایسه است با سایر محصولات پرورش یافته در گلخانه ها. .

عملکرد را در کشت توت فرنگی هیدروپونیک افزایش دهید

در این روش تقریباً 4 تا 10 برابر افزایش بهره وری از فرهنگ را شاهد هستیم و مزیت دیگری که می توان در این نوع کشت ذکر کرد ، کاهش مصرف آب به میزان یک سوم به یک پنجم در مقایسه با سایر روش ها است. در گروه کشت توت فرنگی هیدروپونیک ، باید توجه داشت که کیفیت محصول نیز به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

معایب استفاده از روش کشت هیدروپونیک در گلخانه:

1- هزینه بالای نصب این سیستم

2- اپراتور سیستم هیدروپونیک باید دانش بالایی در منطقه داشته باشد و همچنین دانش کافی در منطقه داشته باشد.

3- در این روش به آب نرم و رسانایی الکتریکی کم نیاز داریم که با توجه به اینکه آبهای کشور ما بیشتر شور هستند ، نیاز به نصب آب شیرین کن کشاورزی با اسمز معکوس است که نیاز به هزینه اولیه دارد نصب این سیستم تصفیه آب صنعتی.

دلایل ارائه شده ، با توجه به مضرات کشت توت فرنگی هیدروپونیک ، باعث شد کشاورزان کشور از روش کشت توت فرنگی هیدروپونیک استقبال کرده و به آن روی آورند. به عنوان مثال ، استان کردستان که سابقه طولانی در پرورش توت فرنگی دارد ، هنوز هیچ پتانسیلی برای ایجاد روش های هیدروپونیک در این استان ندارد که این امر مستلزم تلاش مسئولان است که هنوز تلاش خوبی در این زمینه انجام نداده اند.

این عضو فعال انجمن هیدروپونیک با اشاره به اینکه بسیاری از محصولات را می توان با استفاده از روش هیدروپونیک در گلخانه پرورش داد ، تأکید کرد که امروزه در محصولات صنعتی جهان محصولاتی مانند گوجه فرنگی ، توت فرنگی ، خیار و کاهو بیش از بقیه کشت می شود. محصولات رایج وی در پاسخ به خبرنگاری که پرسید آیا این روش هیدروپونیک فقط باید در گلخانه انجام شود ، اضافه کرد: این روش را می توان در فضای باز نیز استفاده کرد ، به طوری که در بسیاری از مزارع ایالات متحده ، یک سیستم هیدروپونیک بدون خاک برای رشد با از روش توت فرنگی استفاده می شود.

در همین حال ، تعداد واحدهایی که در استان کردستان به صورت هیدروپونیک فعالیت کرده اند کمتر از تعداد انگشتان یک طرف است. در کشور ما ، بسیاری از استان ها به سرعت در حال توسعه روش هیدروپونیک هستند. وی ابراز امیدواری کرد استان کردستان در این دوره رشد صعودی داشته باشد ، همانطور که این استان در زمینه کشاورزی و باغداری در کشور ما رکورددار است و طی سالهای آینده در زمره فعالان این حوزه خواهد بود.

لازم به ذکر است که پرورش توت فرنگی با استفاده از این روش در مقایسه با سایر محصولات کشت شده در گلخانه ها یکی از روشهای سودآور است. جای خوشحالی است که به تازگی عزیزانی که تحصیلات خود را در زمینه کشاورزی به پایان رسانده اند فعالیت های خود را در زمینه هیدروپونیک گسترش داده اند. شرکت آتیه انرژی تلاش که فعالیت اصلی آن طراحی و ساخت دستگاه های تصفیه آب صنعتی و دستگاه های تصفیه آب کشاورزی است ، فعالیت های خوبی را به روش هیدروپونیک انجام داده است.

منبع :
https://atie-energy.com/%DA%A9%D8%B4%D8%AA-%D9%87%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%BE%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9-%D8%AA%D9%88%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%A2%D8%A8-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D9%86/
تاریخ انتشار :
2020-09-21 19:48:55

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا