کشف جذابیت های ویسی (weiser) شهر موسیقی و هنر

ویسی: جایی که موسیقی و هنر در هم می آمیزند

موسیقی | هنر

موسیقی | هنر

همیشه به دنبال مقصدی خاص بوده ام جایی که بتوانم در دل موسیقی غرق شوم و با هنر نفس بکشم. تا اینکه در سفری اتفاقی به ویسی (Weiser) رسیدم شهری که تمام تصورات من از هنر و موسیقی را دگرگون کرد. در این شهر به جای خیابان های شلوغ و برج های بلند شور و نشاط موسیقی در هر گوشه و کنار جاری بود و دیوارها با نقاشی های رنگارنگ هنرمندان روح هنر را به نمایش می گذاشتند.

گشت و گذار در دنیای رنگ و صدا

موسیقی | هنر

اولین گام هایم در ویسی مرا به سوی میدان اصلی این شهر کشاند جایی که صدای موسیقی از کافه های دنج و رستوران های پرجنب و جوش به گوش می رسید. در این میدان مجسمه های عجیب و غریب با اشتیاق به آسمان خیره شده بودند و به نظر می رسید که از هر گوشه این شهر قصه ای برای گفتن دارند.

کافه های دنج با صندلی های چوبی و نور کم رنگ فضایی صمیمی و آرام برای من فراهم کرده بودند تا در کنار یک فنجان قهوه داغ به تماشای رفت و آمد مردم مشغول شوم. صدای نوازندگان خیابانی لحظاتی دلنشین را برای من رقم می زد و حس آرامش و خلاقیت را به من القا می کرد.

هنر در هر قدم

با قدم زدن در کوچه پس کوچه های ویسی به گالری های هنری متعددی برخوردم که هر کدام با سبک و سیاق خاص خود دنیایی از هنر را به نمایش می گذاشتند. در این گالری ها از نقاشی های آبستره تا مجسمه های مدرن هر آنچه قلب یک عاشق هنر به دنبال آن است به چشم می خورد.

در یکی از گالری ها با هنرمندی جوان آشنا شدم که با رنگ های گرم و موهوم تصاویری از خواب ها و رویاهای خود را بر روی بوم آفریده بود. صحبت با او انرژی مثبت و شور و نشاط را به من تزریق کرد و عشق من به هنر را بیش از پیش شعله ور ساخت.

ویسی مهد موسیقی

ویسی شهر موسیقی است شهری که می توان در هر گوشه و کنار آن صدای آهنگ ها را شنید. کنسرت های موسیقی زنده در هر شب از هفته در مکان های مختلف این شهر برگزار می شود. از کنسرت های موسیقی سنتی تا کنسرت های جاز و راک تنوع موسیقی در ویسی بی نظیر است.

در یکی از شب ها در کنسرت موسیقی سنتی با موسیقی ملی این منطقه آشنا شدم موسیقی که با صدای آلات موسیقی محلی و ترانه های عاشقانه مرا به دنیایی از شادی و احساس برد.

تجربه های حسی در ویسی

بوی قهوه و نان داغ از کافه های کوچک و دنج در سراسر شهر پیچیده بود. رنگ های شاد و زیبا بر روی دیوارهای ساختمان ها موجب شادی و انرژی مثبت می شد. صدای خنده و گفتگوی مردم فضای شهر را پر از زندگی و نشاط می کرد.

پیشنهادهایی برای سفر به ویسی

برای سفری به یاد ماندنی به ویسی این نکات را به خاطر بسپارید:

  • فصل بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به ویسی است.
  • در میدان اصلی به دنبال کافه های دنج با موسیقی زنده بگردید.
  • از بازار شهر غافل نشوید بازاری سرشار از رنگ و بوی حیاطی که سفر شما را به یاد ماندنی تر خواهد کرد.
  • حتما به گالری های هنری ویسی سر بزنید.
  • با مردم محلی صحبت کنید مهربانی و مهمان نوازی مردم ویسی شما را شگفت زده خواهد کرد.

پرسش و پاسخ

1. بهترین راه برای رسیدن به ویسی کدام است؟

برای  رسیدن  به  ویسی  می توانید  از  راه  زمینی  یا  هوایی  استفاده  کنید.  نزدیک ترین  فرودگاه  به  ویسی  فرودگاه  ...  است.  

2. هزینه سفر به ویسی چقدر است؟

هزینه  سفر  به  ویسی  بستگی  به  نوع  سفر  مدت  اقامت  و  نحوه  حمل  و  نقل  شما  متفاوت  خواهد  بود. 

3. چه غذاهایی را در ویسی باید چشید؟

غذاهای  محلی  ویسی  از  طعم  و  رنگ  بی نظیری  برخوردار  هستند.  به  دنبال  ...  و  ...  و  ...  بگردید.

نتیجه گیری

ویسی جایی است که موسیقی و هنر با هم آمیخته شده اند و فضایی شاد و آرام را برای عاشقان هنر و موسیقی فراهم می کنند. ویسی مکانی برای تجربه حسی است مکانی که می توان در آن به دنبال الهام بود و به خلاقیت خود جانی جدید بخشید. اگر به دنبال مقصد جدید برای سفر هستید ویسی را به شما پیشنهاد می کنم.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا